Auteur Topic: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.  (gelezen 10571 keer)

mmuetst

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #255 Gepost op: 09 juli 2024, 18:52:35 »
..., maar ze gebruiken geen geweld tegen niet of anders gelovigen. En ja de bijbel is ook niet erg leuk, mar er wordt niet opgedragen om geweld te gebruiken tegen ongelovigen en anders gelovigen.

Er bestaat nog altijd zoiets als mentaal/psychisch geweld. Dan dringt zich de vraag op wat erger is. En dat is niet te bepalen voor het individu.
In geen geval kan simpelweg gesteld worden dat fysiek geweld (te alle tijden) erger is/of zwaarder weegt dan psychische mishandeling.
Daarnaast zal het vaak een combinatie zijn.

Dat zal dan toch in het eigen gezin en of kerk zijn. Heb jij er ooit van gehoord dat een christelijk vanwege zijn geloof een aanslag heeft gepleegd? Ik nog niet. Het is dan ook gewoon een aanname van je. Terwijl voor geweld vanuit het islamitische geloof gewoon een feit is.
Ierland? Is heel wat geweld geweest tussen Christelijke stromingen.
En in Europa hebben we 80 jaar oorlog gevoerd. Dus voorbeelden genoeg.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2024, 18:54:39 door mmuetst »

Ener

• Sr. Member
« Reactie #256 Gepost op: 09 juli 2024, 19:17:20 »
..., maar ze gebruiken geen geweld tegen niet of anders gelovigen. En ja de bijbel is ook niet erg leuk, mar er wordt niet opgedragen om geweld te gebruiken tegen ongelovigen en anders gelovigen.

Er bestaat nog altijd zoiets als mentaal/psychisch geweld. Dan dringt zich de vraag op wat erger is. En dat is niet te bepalen voor het individu.
In geen geval kan simpelweg gesteld worden dat fysiek geweld (te alle tijden) erger is/of zwaarder weegt dan psychische mishandeling.
Daarnaast zal het vaak een combinatie zijn.

Dat zal dan toch in het eigen gezin en of kerk zijn. Heb jij er ooit van gehoord dat een christelijk vanwege zijn geloof een aanslag heeft gepleegd? Ik nog niet. Het is dan ook gewoon een aanname van je. Terwijl voor geweld vanuit het islamitische geloof gewoon een feit is.
Ierland? Is heel wat geweld geweest tussen Christelijke stromingen.
En in Europa hebben we 80 jaar oorlog gevoerd. Dus voorbeelden genoeg.

Ierland was politiek en geen opdracht uit het geloof. En zullen we 100den jaren geleden er maar niet bijhalen? Het gaat om nu. En had dat met het geloof te maken? In de bijbel wordt geen opdracht gegeven om anders of ongelovigen te doden itt de koran. Het nieuwe testament is de vervulling van het oude, dus dat is leidend in het christelijke geloof.
Feiten geven niets om gevoelens.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #257 Gepost op: 09 juli 2024, 19:20:39 »
Ik geloof dat inmiddels alles wel gezegd is, we kunnen verder met het originele onderwerp.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #258 Gepost op: 09 juli 2024, 19:28:31 »
@Ener:
Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat de christenen geen geweld hebben gebruikt en gebruiken. Of het nu wel of niet in de bijbel geschreven is is voor mij onbekend. Wat er in de bijbel staat weet ik niet, nooit in gelezen en zal het ook niet doen. Hoezo Ierland geen geloofskwestie?, christenen maken elkaar onderling af. Waar geloof is is onenigheid. 
Verder met het originele onderwerp?, heeft het geloof ook alles mee te maken. De pvv wil een joods-christelijk samenleving met de daarbij behorende waarden. Dat irriteert mij want dan vind de ene groep zich beter als de andere. Alleen omdat de heer Wilders ooit in een kibboets is geweest en heeft daar gewerkt in de vakantie.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2024, 20:00:34 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #259 Gepost op: 09 juli 2024, 19:50:34 »
De pvv op zich kan niks bewerkstelligen, dat gaat nog altijd via een coalitie. En anders is daar de kiezer weer over een tijdje.

Groet,
Jacco

renes

• Hero Member
« Reactie #260 Gepost op: 09 juli 2024, 19:59:51 »
Zoals ik zag is meneer Wilders toch echt wel de baas van het circus. De rest volgt lijdzaam.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #261 Gepost op: 09 juli 2024, 20:07:58 »
Voorlopig, maar ook een circusbaas staat niet boven de wet. Tot nu toe is het democratisch proces gewoon gevolgd.

Groet,
Jacco

renes

• Hero Member
« Reactie #262 Gepost op: 09 juli 2024, 20:20:15 »
Nee dat niet maar het wie, wat, waar, wanneer en waarom irriteert mij. Kortom niet mijn kabinet maar ook niet mijn links elitaire deel van de oppositie. Ik ben heel links georiënteerd maar niet dat grachtengordel links.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #263 Gepost op: 09 juli 2024, 20:23:37 »
Het irriteert mij ook, maar dat links irriteert mij meer.

Ik beschouw het maar als een interessant experiment. Met hopelijk wijze lessen to be learned.

Groet,
Jacco

renes

• Hero Member
« Reactie #264 Gepost op: 09 juli 2024, 22:10:16 »
Ja, hopelijk leert men ervan. En hopelijk komt men er achter dat een bepaald niveau nodig is om in de 2e kamer te gaan zitten. Dat is niveau is nu bij een aantal zoek.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2024, 23:58:36 door renes »

Carl

• Hero Member
« Reactie #265 Gepost op: 10 juli 2024, 13:08:45 »
Begin eens een kiesdrempel in te voeren zodat alle partijen met minder dan 4/5 zetels niet meer hoeven op te vallen bij de debatten. En als dan partijen meer deskundige mensen aantrekken wordt het al gelijk beter. Het werkt toch niet als iemand in de kamer een portefeuille krijgt toegewezen waar hij geen enkel verstand van heeft.

Ener

• Sr. Member
« Reactie #266 Gepost op: 10 juli 2024, 14:21:04 »
@Ener:
Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat de christenen geen geweld hebben gebruikt en gebruiken. Of het nu wel of niet in de bijbel geschreven is is voor mij onbekend. Wat er in de bijbel staat weet ik niet, nooit in gelezen en zal het ook niet doen. Hoezo Ierland geen geloofskwestie?, christenen maken elkaar onderling af. Waar geloof is is onenigheid. 
Verder met het originele onderwerp?, heeft het geloof ook alles mee te maken. De pvv wil een joods-christelijk samenleving met de daarbij behorende waarden. Dat irriteert mij want dan vind de ene groep zich beter als de andere. Alleen omdat de heer Wilders ooit in een kibboets is geweest en heeft daar gewerkt in de vakantie.

En dat is nu net het probleem. “ Of het nu wel of niet in de bijbel geschreven is is voor mij onbekend. Wat er in de bijbel staat weet ik niet, nooit in gelezen en zal het ook niet doen”
Daarom blijf je het christelijke geloof hetzelfde toedichten als de islam, omdat je niet weet waar het over gaat. Laten we hopen dat in dit land nooit de islamitische waarden gaan overheersen want dan zijn we pas echt aan de beurt.
Feiten geven niets om gevoelens.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #267 Gepost op: 10 juli 2024, 15:00:20 »
Laten we in dat geval dan maar hopen dat de kiezers daar voor gaan zorgen.

Groet,
Jacco

renes

• Hero Member
« Reactie #268 Gepost op: 10 juli 2024, 15:49:58 »
En dat is nu net het probleem.
Daarom blijf je het christelijke geloof hetzelfde toedichten als de islam, omdat je niet weet waar het over gaat. Laten we hopen dat in dit land nooit de islamitische waarden gaan overheersen want dan zijn we pas echt aan de beurt.
Of dat een probleem is?, nee voor mij niet. Heb met alle twee helemaal niets, met geen enkel geloof.
Overheersen?, zoals Jacco al schreef, daar zal de kiezer een oordeel over vellen.

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #269 Gepost op: 10 juli 2024, 17:16:08 »
En dat is nu net het probleem.
Of dat een probleem is?, nee voor mij niet. Heb met alle twee helemaal niets, met geen enkel geloof.
Overheersen?, zoals Jacco al schreef, daar zal de kiezer een oordeel over vellen.
Zoals de kiezer dat ook over het huidige kabinet heeft gedaan en zoiets heet democratie of het nou in iemands straatje past of niet !!!  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2024, 17:17:41 door Audiofreak »
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Dynaudio Audience 42 en Epos M12.2
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp