Auteur Topic: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.  (gelezen 40689 keer)

renes

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #270 Gepost op: 10 juli 2024, 18:43:27 »
En dat is nu net het probleem.
Daarom blijf je het christelijke geloof hetzelfde toedichten als de islam, omdat je niet weet waar het over gaat. Laten we hopen dat in dit land nooit de islamitische waarden gaan overheersen want dan zijn we pas echt aan de beurt.
Of dat een probleem is?, nee voor mij niet. Heb met alle twee helemaal niets, met geen enkel geloof.
Overheersen?, zoals Jacco al schreef, daar zal de kiezer een oordeel over vellen.
Zoals de kiezer dat ook over het huidige kabinet heeft gedaan en zoiets heet democratie of het nou in iemands straatje past of niet !!!  ;)
Het is niet mijn straatje, dat is niet erg want veel zal er niet veranderen. Het is wel zo dat het mij irriteert dat er zoveel inhoudsloze mensen  in de 2e kamer zitten, dan is het moeilijk om inhoudelijk te discussiëren.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #271 Gepost op: 10 juli 2024, 18:56:59 »
Een gewaagde opmerking ooit door mijn vader gemaakt:

Een oorlog is een goede reden om weer alle neuzen één kant op te krijgen en weer van vooraf aan te beginnen.

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #272 Gepost op: 10 juli 2024, 20:13:10 »
En dat is nu net het probleem.
Daarom blijf je het christelijke geloof hetzelfde toedichten als de islam, omdat je niet weet waar het over gaat. Laten we hopen dat in dit land nooit de islamitische waarden gaan overheersen want dan zijn we pas echt aan de beurt.
Of dat een probleem is?, nee voor mij niet. Heb met alle twee helemaal niets, met geen enkel geloof.
Overheersen?, zoals Jacco al schreef, daar zal de kiezer een oordeel over vellen.
Zoals de kiezer dat ook over het huidige kabinet heeft gedaan en zoiets heet democratie of het nou in iemands straatje past of niet !!!  ;)
Het is niet mijn straatje, dat is niet erg want veel zal er niet veranderen. Het is wel zo dat het mij irriteert dat er zoveel inhoudsloze mensen  in de 2e kamer zitten, dan is het moeilijk om inhoudelijk te discussiëren.

Daar heb ik al langer mijn twijfels over !!! :sceptic:
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp; Tuner: Quad FM-4

Carl

• Hero Member
« Reactie #273 Gepost op: 11 juli 2024, 22:48:04 »

En dat is nu net het probleem. “ Of het nu wel of niet in de bijbel geschreven is is voor mij onbekend. Wat er in de bijbel staat weet ik niet, nooit in gelezen en zal het ook niet doen”
[/quote]

- De Islam zit ook anders in elkaar dan het Christendom. Wij kennen (ook als cultuur) het nieuwe testament en die is beduidend minder “wreed” dan het oude testament en de Koran. Het ergste wat Christus ooit heeft gedaan is een paar tollenaars de tempel uitgooien. Mohammed was een krijgsheer.

- Een ander groot verschil is dat het nieuwe testament een boodschap van God is doorgegeven door de apostelen. Nu zijn dat mensen en dus feilbaar. Dat laat ruimte over voor interpretatie. De Koran is echter de letterlijke boodschap van God. Als je die wilt interpreteren is het godslastering. In de Islam zit gewoon minder evolutie.

Ik heb het niet zo op georganiseerde godsdienst en zeker niet op de Islam.

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2024, 23:04:46 door Carl »

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #274 Gepost op: 12 juli 2024, 11:34:17 »

@ Carl: Graag de quote wel heel laten met de verwijzing naar de schrijver.  Ik heb er al veel gerepareerd van je maar ik kan mezelf ook goed bezig houden. 

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

• Hero Member
« Reactie #275 Gepost op: 12 juli 2024, 11:58:13 »
Ik beloof beterschap Henk.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #276 Gepost op: 12 juli 2024, 14:04:41 »
 :yeah:

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

• Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #277 Gepost op: 27 februari 2025, 17:12:43 »
Gaat het goed komen ?

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #278 Gepost op: 27 februari 2025, 23:40:25 »
Tja, kijk de aflevering van Tegenlicht Maart 2022 "Een nieuwe orde" maar eens terug via NPO.
Grondstoffen is dan het onderwerp en hoe de geopolitiek gaat veranderen. Maar wat ik nog erger vind is dat niemand zich druk maakt over ons ruimteschip. En zowel Putin als Trump hebben kinderen (uit een vorig huwelijk  ;) )  maar toch lekker door gaan deze aarde naar de kloten te helpen.
In Servië zit blijkbaar ook veel Lithium in de grond. Maar het delven van dat spul betekend het einde van je omgeving. Gaat dat ook zo gebeuren met de natuur in Oekraïne?

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #279 Gepost op: 28 februari 2025, 04:53:45 »

Had wel een vermoeden maar deze oorlog is een ramp....en de EU gaat maar door..
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bloom

• Hero Member
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #280 Gepost op: 28 februari 2025, 07:12:44 »
Wat wil je dan dat er gebeurt? Poetin maar gewoon zijn gang laten gaan en Oekraïne in beslag laten nemen? Dan gaat hij niet stoppen hoor, dan zijn andere landen aan de beurt: Moldavië omdat dat geen lid is van de EU of de NAVO, maar nu Trump twijfels zaait over NAVO-artikel 5 (hulp bij aanval op NAVO-leden), zal hij zeker de Baltische staten (allemaal lid van de EU én NAVO-leden) willen binnenvallen. Die moeten allemaal terug bij Rusland horen, vindt Poetin. Hij wil terug naar het volledige terrein van de Sovjet-Unie inclusief wat vroeger ook nog tot het Russische keizerrijk onder de tsaren behoorde. Daar hoorde bijvoorbeeld ook Finland bij. Als het Westen hem niet tegenhoudt, zal hij niet stoppen. Dat is wat dictators doen he.

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #281 Gepost op: 28 februari 2025, 09:32:11 »
Wat wil je dan dat er gebeurt? Poetin maar gewoon zijn gang laten gaan en Oekraïne in beslag laten nemen? Dan gaat hij niet stoppen hoor, dan zijn andere landen aan de beurt: Moldavië omdat dat geen lid is van de EU of de NAVO, maar nu Trump twijfels zaait over NAVO-artikel 5 (hulp bij aanval op NAVO-leden), zal hij zeker de Baltische staten (allemaal lid van de EU én NAVO-leden) willen binnenvallen. Die moeten allemaal terug bij Rusland horen, vindt Poetin. Hij wil terug naar het volledige terrein van de Sovjet-Unie inclusief wat vroeger ook nog tot het Russische keizerrijk onder de tsaren behoorde. Daar hoorde bijvoorbeeld ook Finland bij. Als het Westen hem niet tegenhoudt, zal hij niet stoppen. Dat is wat dictators doen he.

Tja wat jij allemaal beweerd heb je van rutte toch?maar nu die onder USA  bevel staat praat ie zijn baas trump naar de mond...toch?
Anderzijds dictators gaan uitslagen van verkiezingen annuleren zoals in de EU....de USA hebben dat ook al toen aangekaart maar ze zetten dat gewoon door....beluister deze clip eens goed...deze van oorsprong roemeen leeft al ±20 jr in london en is een genie wat politiek betreft....
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #282 Gepost op: 28 februari 2025, 11:40:39 »
Anderzijds dictators gaan uitslagen van verkiezingen annuleren zoals in de EU....de USA hebben dat ook al toen aangekaart maar ze zetten dat gewoon door....beluister deze clip eens goed...deze van oorsprong roemeen leeft al ±20 jr in london en is een genie wat politiek betreft....
Ik zie alleen een vervelende Pro Russische populist.

Paul

• Hero Member
  • Doet mij maar buisjes

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #284 Gepost op: 10 mei 2025, 19:29:57 »
Goeie. Getekend.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.