Auteur Topic: Mijn bescheiden setje  (gelezen 7591 keer)

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Mijn bescheiden setje
« Gepost op: 31 december 2021, 10:46:57 »
Ik zal me gelijk ff voorstellen.

Ik ben Rene 56 jaar, getrouwd en heb een dochter welke partime uit huis is (student). Ik woon in de Hoeksche Waard. Mijn interesse voor hifi is begonnen in 1991 waar ik aangestoken werd door een collega. Na diverse componenten bezeten te hebben met voornamelijk zelfbouw luidsprekers ben ik er een tijdje tussenuit gestapt doordat ik het een beetje moe was. Alles verkocht. Maar na een tijdje begon het weer te kriebelen. Een kleine 2 jaar terug nieuwe spulletjes aangeschaft waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.

NAD C368 geïntegreerde versterker met Bluesound module
Scan Speak Reference Monitor SE
Scan Speak SUB 6 MK3 actieve subwoofer met Hypex module

Ik stream veel via Tidal wat ik erg mooi vind. Geweldige kwaliteit en een bibliotheek zonder einde. Ik ben wel van plan weer een cd speler aan te schaffen want ik heb nog een flinke doos vol cd’s liggen die ik niet weg wil doen. Stukje nostalgie.
In datzelfde kader heb ik pas een platenspeler aangeschaft, een Audio Technica AT-LPW50PB, omdat ik het ritueel en bezit van lp’s toch wel erg leuk vind.
Het verzamelen van platen is weer begonnen. Ik moest helemaal opnieuw beginnen want ik had geen plaat meer.

Het setje staat in de woonkamer waar ik erg veel geluk met de akoestiek heb, want het klinkt al een klok. Ik zet de speakers als ik ga luisteren helemaal vrij, minimaal 80cm van achter en zijkanten en schuif mijn stoel een stukje naar voren waardoor ik in een goede luister driehoek zit. Ik zal nog foto’s posten.

Inmiddels hebben wij een nieuw huis gekocht waar ik de zolder in kan inrichten als mancave. Helaas wordt dit pas eind volgend jaar opgeleverd (nieuwbouw). Maar daar heb ik heel veel zin in.
Dan wil ik ook graag een goede vintage platenspeler aanschaffen. Dit wordt ook nog een hele zoektocht want ik zie door de bomen het bos niet meer. Eerst ga ik een nieuw element op mijn huidige platenspeler zetten. Ook zo’n zoektocht waar je hogere wis en natuurkunde voor gestudeerd moet hebben, zo lijkt het.
Uiteindelijk wil ik ook nog een mooie vintage versterker hebben.
Zoals jullie zien nog wensen genoeg, maar dat is de hobby toch?
« Laatst bewerkt op: 31 december 2021, 10:50:06 door Ener »
Feiten geven niets om gevoelens.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2021, 11:13:13 »
Welkom Rene. Het bloed kruipt.... Leuk toch?

Mooie combi monitoren met een sub. Kan echt erg mooi klinken als ze goed op elkaar afgesteld zijn.

In de mancave wordt het straks een vintage set in zijn geheel?

Groet,
Frits


TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2021, 11:30:22 »
Goedemorgen René, welkom hier. Een herintreder lees ik met straks een muziekzolder, altijd goed. Met zo'n muziekzolder kan het echte luisteren beginnen, althans dat was bij mij wel het geval. 
De NAD en de platenspeler ken ik niet de luidsprekers wel, dat zijn heel goed klinkende.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2021, 11:32:38 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2021, 11:31:26 »
Welkom Rene. Het bloed kruipt.... Leuk toch?

Mooie combi monitoren met een sub. Kan echt erg mooi klinken als ze goed op elkaar afgesteld zijn.

In de mancave wordt het straks een vintage set in zijn geheel?

Groet,
Frits

De sub valt stijl af op 40hz precies daar waar de monitoren beginnen, in mijn oren perfect. Dat is mooi in te stellen in de dsp van de hypex module.
Helemaal vintage zal het niet worden denk ik. Er zal altijd een streamer bij blijven want dat vind ik ook wel erg leuk. Bovendien wil ik de NAD niet kwijt, vind ik wel een erg mooie versterker. Gewoon af en toe wisselen denk ik. Maar dat is nog toekomst muziek
Feiten geven niets om gevoelens.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2021, 11:32:59 »
Goedemorgen René, welkom hier. Een herintreder lees ik met straks een muziekzolder, altijd goed. Met zo'n muziekzolder kan het echte luisteren beginnen, althans dat was bij mij wel het geval.

Nou, ik heb er nu al voorpret van.
Feiten geven niets om gevoelens.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2021, 11:42:34 »
De titel van jouw topic doet mij denken aan "Bescheidenheid siert de mens", maar jouw set zal denk ik, ondanks alle bescheidenheid, best heel fijn klinken.
De speakers bevatten mooie luidsprekercomponenten. Leuk om te horen dat je een "herintreder" bent en zo zie dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Een zolder kan een hele goede plek zijn om je hobby uit te oefenen. Welkom op dit forum en geniet van je hernieuwde hobby ! :)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2021, 12:37:26 »
 Good Posting

Welkom en veel audio wijsheid.  ;D

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2021, 13:08:35 »
Welkom hier!
Ik lees dat je speakers van scan speak hebt.
Dat is geweldig materiaal!
The music sounds better, when you know who's playing it

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2021, 13:13:04 »
De titel van jouw topic doet mij denken aan "Bescheidenheid siert de mens", maar jouw set zal denk ik, ondanks alle bescheidenheid, best heel fijn klinken.

Ik ben er ook erg blij mee

Citaat
De speakers bevatten mooie luidsprekercomponenten. Leuk om te horen dat je een "herintreder" bent en zo zie dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Het blijft toch leuk om naar muziek te luisteren.

Citaat
Een zolder kan een hele goede plek zijn om je hobby uit te oefenen. Welkom op dit forum en geniet van je hernieuwde hobby ! :)

Bedankt.
Feiten geven niets om gevoelens.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2021, 13:13:36 »
Welkom hier!
Ik lees dat je speakers van scan speak hebt.
Dat is geweldig materiaal!

Ik ben er ook erg tevreden over, klinkt geweldig.
Feiten geven niets om gevoelens.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.151
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #10 Gepost op: 31 december 2021, 13:38:46 »
Prima speakers en als de akoestiek het dan ook nog goed doet dan zal het plaatje mooi zijn.  Veel plezier ermee en veel voorpret gewenst met de a.s. mancave.  Afmetingen?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #11 Gepost op: 31 december 2021, 14:02:07 »
Prima speakers en als de akoestiek het dan ook nog goed doet dan zal het plaatje mooi zijn.  Veel plezier ermee en veel voorpret gewenst met de a.s. mancave.  Afmetingen?

Het is een L van 6,6 x 2,9 meter en en 2,3 x 5,1 meter. Ik wil ca 2 meter van mijn luidspreker zitten, en de luidsprekers 2 meter uit elkaar. Dat moet wel gaan lukken. En dan hopen dat de akoestiek mee valt. Zo niet, dan ligt daar een schone taak. Er gaat zowiezo een groot hoogpolig kleed op de grond, en gordijnen achter de speakers. En dan eventueel met akoestische schuimplaten aan de gang.
Feiten geven niets om gevoelens.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.570
  • Liever een Adam!
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #12 Gepost op: 31 december 2021, 14:14:40 »
Welkom René, veel luisterplezier met je mooie set !
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.151
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #13 Gepost op: 31 december 2021, 14:36:40 »
Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van wanden en welke werkelijke ruimte je overhoudt om ze redelijk vrij te plaatsen.  Je hebt in ieder geval een leuke klus in het vooruitzicht.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Mijn bescheiden setje
« Reactie #14 Gepost op: 31 december 2021, 14:53:10 »
In principe heb ik de hele ruimte voor mezelf. Maar inderdaad, het pakt meestal anders uit en heb je toch nog een hoop te doen.
Feiten geven niets om gevoelens.