Auteur Topic: "Audiofiele" opslagmedia  (gelezen 8782 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
"Audiofiele" opslagmedia
« Gepost op: 19 december 2021, 15:34:08 »
https://be.hardware.info/nieuws/79928/deze-vreemde-nvme-ssd-is-specifiek-ontworpen-voor-audiofielen

Ik kwam vandaag dit artikel tegen.
In het digitale domein is het onmogelijk om audio te verbeteren, vermits dat daar nog allemaal bits zijn. En bits zijn bits.
Dus een "audiofiele" ssd is hetzelfde als een "audiofiele" netwerkkabel of usb-kabel. Dikke onzin, vrees ik. Geldklopperij.

Als je een pc aansluit op een high-end hifi installatie, zou je mogelijk wel een audiofiele geluidskaart in die pc willen, maar dat is dan ook al.
Mijn keuze is dan om het geluid van de pc digitaal af te takken en dan naar een high-end audiofiele dac of voorversterker te voeren voor decodering naar analoog. Dat is wat ik doe met mijn Intel NUC die als muziekstreamer gebruikt wordt: het geluid wordt via hdmi naar mijn Marantz voorversterker gevoerd en daar omgezet. En zoals gezegd hoef je niks audiofiels te hebben in het digitale domein, je moet alleen garanderen dat de bits 0 of 1 blijven en tussendoor nooit veranderen. En dat doe je met fatsoenlijk afgeschermde kabels en verzorgde contacten, zoals al gebruikelijk is in de computerbranche.
Audiofiele aspecten zijn alleen van tel in de analoge wereld, niet in de digitale.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2021, 15:43:54 »
Na deze zin ben ik afgehaakt: "Met het audiodeel ben je in staat om 3D-geluid te reproduceren dat je normaal gesproken alleen met vinyl-platen lukt.". De schrijver weet totaal niet waar hij het over heeft.

Groet,
Jacco

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2021, 16:00:16 »
Na deze zin ben ik afgehaakt: "Met het audiodeel ben je in staat om 3D-geluid te reproduceren dat je normaal gesproken alleen met vinyl-platen lukt.". De schrijver weet totaal niet waar hij het over heeft.

Groet,
Jacco
De man is een groot voorstander van vinyl. En dat valt hem te prijzen 8) 8)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2021, 20:39:05 »
Geweldig, weer iets om geld aan te verdienen, kan niet wachten totdat de discussies weer komen “maar ik hoor toch dat het beter klinkt” Ja als je de 3D Sound bedoeld van alle euro’s die uit je bankrekening rollen, maar of dat beter is  :sceptic:
Tomshardware heeft al een mooie naam: Solid Snake-Oil Storage
https://www.tomshardware.com/news/nvme-ssd-for-audiophiles
« Laatst bewerkt op: 19 december 2021, 20:41:44 door mmuetst »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2021, 21:03:27 »
Geweldig, weer iets om geld aan te verdienen, kan niet wachten totdat de discussies weer komen “maar ik hoor toch dat het beter klinkt” Ja als je de 3D Sound bedoeld van alle euro’s die uit je bankrekening rollen, maar of dat beter is  :sceptic:
Tomshardware heeft al een mooie naam: Solid Snake-Oil Storage
https://www.tomshardware.com/news/nvme-ssd-for-audiophiles

Ieder zijn meug. Ik heb er ook helemaal niks mee. Het klinkt bij mij lekker en ik weet niet wat ik mis, in die randverschijnselen daar stop ik geen geld in. Met mijn 65 jaar oude oren met tinnitus hoor ik het toch niet meer. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2021, 21:11:56 »
Ieder zijn meug. Ik heb er ook helemaal niks mee. Het klinkt bij mij lekker en ik weet niet wat ik mis, in die randverschijnselen daar stop ik geen geld in. Met mijn 65 jaar oude oren met tinnitus hoor ik het toch niet meer. ;D
Als ze daar nu eens een  oplossing voor zouden vinden, tennitus. Dat zouden alle audiophiles die daar en lijden (en niet audiophiles) geweldig vinden.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: "Audiofiele" opslagmedia
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2021, 21:33:52 »
Ieder zijn meug. Ik heb er ook helemaal niks mee. Het klinkt bij mij lekker en ik weet niet wat ik mis, in die randverschijnselen daar stop ik geen geld in. Met mijn 65 jaar oude oren met tinnitus hoor ik het toch niet meer. ;D
Als ze daar nu eens een  oplossing voor zouden vinden, tennitus. Dat zouden alle audiophiles die daar en lijden (en niet audiophiles) geweldig vinden.

Daar wordt flink aan gewerkt, want het probleem is weid verspreid, helaas. Ik red me er wel mee en blijf toch fijn genieten van mijn setjes. Headbanging
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.