Hifi hardware > Luidsprekers en subwoofers

Gaia: Werkt het wel of niet?

(1/5) > >>

Frits Denon:
Ik kreeg het advies om deze onder mijn BS 244.3 te plaatsen: https://isoacoustics.com/home-audio-isolation-products/aperta-series/?fbclid=IwAR31rMolNKQ_YRFy5Yrc9C2JG05x86GRvD-dIg6H7Z-VR11ZIhm-eGLj6qg

Even los van het ontwerp qua aanzien, wat ik nogal een constructie vindt onder de BS-en, werkt het inderdaad? De bas zou er beter van worden?



(Ik krijg het plaatje weer niet groter, waar ligt dat toch aan?)

Paul:




Verstuurd vanaf mijn moto e6s met Tapatalk

Frits Denon:
Dank, Paul. Zou graag willen weten wat ik niet goed doe. Link afbeelding tussen [img] etc. link gezet via veranderen, maar het werkt niet bij mij.

Frits Denon:
Nog even wat verder gezocht. Voor grote speakers kan ik mij voorstellen dat het wat doet, zeker bij front firing woofers. Als de woofers flink werken moet de kast wel strak blijven staan.

Onder de BS-en zitten nu 4 rubber dempertjes geplakt, die flink stroef zijn t.o.v. het oppervlak waar ze op staan. Die bewegen echt niet en ze zijn wel ontkoppeld van het oppervlak waar ze op staan.

Mijn Elac FS 249.3 vloerstaanders staan op een vaste voetplaat, wat onderdeel is van het ontwerp. Tussen de speakerkast en de voetplaat zit een spleet van ca 2 cm voor de reflexpoort die in de bodem zit. Onder de plaat kun je dempende Elac voeten schroeven of spikes. Voor mij lijkt mij dat afdoende en zie ik niet dat een Gaia een ander effect zal hebben. Ik zal eens op zoek gaan naar onafhankelijke reviews, als die te vinden zijn, maar ben ook  nieuwsgierig naar jullie mening / ervaringen hiermee.

Hififreak:
Het liften van speakers kan zo wie zo een positieve invloed hebben.  Daarin staan die Gaia's niet op zichzelf.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie