Auteur Topic: Hoe klinken luidsprekers?  (gelezen 5302 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Hoe klinken luidsprekers?
« Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2021, 20:42:36 »
Uiteindelijk kun je als je luidsprekers gaat kopen in de winkel geen mono blind test doen met verschillende luidsprekers die ook nog eens op volume gelijk spelen. Echter dit onderzoek toont aan welke luidsprekers het beste worden beoordeeld. Dus een review van iemand die vertelt hoe die ene luidspreker klinkt is dus totaal zinloos. Het zou mooi zijn als meer fabrikanten hun metingen laten zien van hun luidsprekers. Of dat er meer onhankelijkheid testers komen zoals Amir die zowel luisteren en meten. Maar Frits, je hebt meerdere luidsprekers, dus probeer het eens uit, ga eens luisteren naar muziek die je goed kent en dan via één luidspreker en vergelijk de verschillende luidsprekers. Ik ga het zeker een keer op een regenachtige zondagmiddag uitproberen…ben benieuwd.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Hoe klinken luidsprekers?
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2021, 10:37:20 »
Maar Frits, je hebt meerdere luidsprekers, dus probeer het eens uit, ga eens luisteren naar muziek die je goed kent en dan via één luidspreker en vergelijk de verschillende luidsprekers. Ik ga het zeker een keer op een regenachtige zondagmiddag uitproberen…ben benieuwd.

Ik heb 2 sets monitoren en 1 set vloerstaanders. Ik heb 1 set monitoren en 1 set vloerstaanders naast elkaar staan in mijn luisterstekkie. Zijn van het zelfde merk. Ik kan in stereo opstelling horen dat de monitoren "iets puntiger" klinken en de vloerstaanders een mooier totaalbeeld neerzetten. Ik denk dat naar 1 speaker luisteren dit weinig verschil maakt in de ervaring, maar ik ga het eens proberen op een regenachtige zondagmiddag, Michael.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.