Auteur Topic: Het begin van het einde?  (gelezen 9374 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #60 Gepost op: 29 augustus 2021, 12:04:33 »
Zouden wat elco's kunnen zijn, als dit tenminste het schema is. Ziet er overigens niet moeilijk uit (wel met een mooie differentiele jfet diff-pair aan de ingang). Dit moet altijd reparabel zijn imho.

Groet,
Jacco

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #61 Gepost op: 29 augustus 2021, 12:43:10 »
Heb jij tijd en zin om hem eens te onderzoeken en te herstellen?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #62 Gepost op: 29 augustus 2021, 12:58:56 »
Ik denk dat ik daar wel tijd voor wil vrijmaken, ja. Is zo te zien helemaal analoog dus dat ligt me wel.

Groet,
Jacco

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #63 Gepost op: 29 augustus 2021, 13:58:15 »
Zie PM!

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #64 Gepost op: 31 augustus 2021, 08:50:35 »
De Marantz werkt, maar de standby werkt nog steeds niet behoorlijk. Als ik hem "uit" zet (in standby dus), gaat wel alles uit en verschijnt het rode lampje, maar hij blijft zo'n 55 W verbruiken waardoor de master/slave-stekkerdoos de slaves niet kan uitschakelen. Hij hoort maar enkele mW te verbruiken in standby.
Op dit moment gebruik ik de master/slave-stellerdoos dus als gewone stekkerdoos en gebruik ik zijn hoofdschakelaar om alles ook echt uit te zetten.
Bij het weer aanzetten van de stroom gaat de Marantz in standby (rode lampje), maar verbruikt weer 55 W. Enkele seconden later verdwijnt het rode lampje zonder dat ik verder iets doe en verschijnt op het ronde lcd-scherm een sterk gedimde versie van de tekst die er normaal staat. Als je op dat moment een bron gebruikt, is er geen geluid te horen. Je moet dan nogmaals op de powerknop duwen of de afstandsbediening gebruiken om een functie te kiezen en dan licht hij op met normale tekst en de blauwe rand errond en werkt alles.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #65 Gepost op: 31 augustus 2021, 08:52:59 »
Gevalletje garantie lijkt mij toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #66 Gepost op: 31 augustus 2021, 09:31:47 »
De Marantz werkt, maar de standby werkt nog steeds niet behoorlijk. Als ik hem "uit" zet (in standby dus), gaat wel alles uit en verschijnt het rode lampje, maar hij blijft zo'n 55 W verbruiken waardoor de master/slave-stekkerdoos de slaves niet kan uitschakelen. Hij hoort maar enkele mW te verbruiken in standby.
Op dit moment gebruik ik de master/slave-stellerdoos dus als gewone stekkerdoos en gebruik ik zijn hoofdschakelaar om alles ook echt uit te zetten.
Bij het weer aanzetten van de stroom gaat de Marantz in standby (rode lampje), maar verbruikt weer 55 W. Enkele seconden later verdwijnt het rode lampje zonder dat ik verder iets doe en verschijnt op het ronde lcd-scherm een sterk gedimde versie van de tekst die er normaal staat. Als je op dat moment een bron gebruikt, is er geen geluid te horen. Je moet dan nogmaals op de powerknop duwen of de afstandsbediening gebruiken om een functie te kiezen en dan licht hij op met normale tekst en de blauwe rand errond en werkt alles.

Doe de speakers afkoppelen....koptelefoon op....blijft het probleem aanwezig?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #67 Gepost op: 31 augustus 2021, 09:38:49 »
Ik heb een sterk vermoeden dat er geen luidsprekers op de Marantz zijn aangesloten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #68 Gepost op: 31 augustus 2021, 10:13:40 »
Inderdaad: het is een voorversterker. Ik heb gemaild met de hersteller in Deinze en die heeft de oplossing aangereikt. Kennelijk had bij het testen van de voorversterker zone 2 ingeschakeld, en zolang die actief is kan de voorversterker niet behoorlijk in standby gaan omdat hij dan die zone onder stroom moet houden. Ik heb de andere zones nu uitgeschakeld (ik gebruik die nooit) zodat alleen de main zone actief is en nu werkt alles weer zoals het hoort.