Auteur Topic: Het begin van het einde?  (gelezen 9373 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #30 Gepost op: 19 augustus 2021, 14:16:20 »
Ik heb er al jaren geleden een gewoonte van gemaakt dat ik altijd kan terugvallen op iets anders als er iets stukgaat. Zo had ik reserve-elektrostaten staan, heb ik een aantal reserve-eindversterkers en ook reserve-voorversterkers.

Voor wie het interesseert:
(<klik voor productpagina)
Dit is de hdmi-omzetter: hij is maar zo groot als een pakje sigaretten.

(<klik voor productpagina)
En dit is de hdmi-switch die ik nog had liggen voor 5 poorten hdmi in (eentje aan de voorkant, vier aan de achterkant) plus één hdmi-uitgang. Deze specifieke switch is niet meer leverbaar zie ik, maar dergelijke switches zijn van andere merken en modellen wel nog beschikbaar en kosten niet zoveel...

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2021, 16:17:32 »
Ik heb vandaag al bericht gekregen van easyRepairs in Deinze (Oost-Vlaanderen) over de Marantz. De Standby Switching PSU in het toestel was defect en dat kunnen ze herstellen. Alles bijeen zou dat net geen 100 euro kosten.
Op mijn vraag wat er precies misgegaan was aan die voeding kwam als antwoord, dat verschillende componenten van die voeding niet meer voldeden aan de fabrieksspecificaties en buiten de toegestane toleranties vallen. Daardoor wil de standby-voeding nu niet meer opstarten en dat verklaart ook waarom deze ervoor sporadisch soms niet wou werken, omdat dit geleidelijk aan slechter wordt.
Ik ben stomverbaasd dat dit gebeurt met een toestel van 3 jaar oud. Dat onderdelen niet meer voldoen aan de fabrieksspecificaties en buiten de toleranties vallen, kom ik alleen maar tegen bij vintage apparatuur van 25 tot 30 en meer jaren oud. Gebruikt Marantz zo'n slechte kwaliteit van onderdelen in hun toestellen? Dat hoort niet voor een toestel dat toch tot de high-end klasse behoort (toch zeker qua prijs).

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #32 Gepost op: 20 augustus 2021, 18:05:54 »
Dat is geen reclame voor Marantz, ik denk als jij iets anders wil dat het geen Marantz wordt, en terecht.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2021, 20:50:43 »
Ik denk dat de engineers niet meer dat van het zijn. Maar dat is mijn bescheiden mening als engineer...

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2021, 21:39:08 »
En dat de boekhouders het voor het zeggen hebben. Te duur, kan het niet goedkoper hoor je vaker bij productontwikkelingsvergaderingen dan dat het goed is en een goed product of en goede ontwikkeling is.
Eens buizen altijd buizen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #35 Gepost op: 21 augustus 2021, 08:19:13 »
De omschrijving van de oorzaak wordt ook wel gebruikt om de term 'één kapot elcootje' wat meer cachèt te gegeven en de reparatieprijs tw kunnen rechtvaardigen.
Maa lekker dat hij het weer doet. 🙂

An inability to grasp science is no argument against it....

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #36 Gepost op: 21 augustus 2021, 08:34:50 »
De reparatiekosten vallen dan weer mee, mits de Marantz het weer een paar jaar goed functioneert.
I love vintage.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #37 Gepost op: 21 augustus 2021, 09:13:53 »
De omschrijving van de oorzaak wordt ook wel gebruikt om de term 'één kapot elcootje' wat meer cachèt te gegeven en de reparatieprijs tw kunnen rechtvaardigen.
Maa lekker dat hij het weer doet. 🙂
Daar zat ik ook aan te denken. Weet niet welk merk men gebruikt bij Marantz, maar slechte type elco’s zijn er nog steeds. Vooral het verhaal dat de versterker in het begin even moest rusten en dan soms weer aanging deed mij al een elcootje vermoeden. De kosten zitten voornamelijk in het uurloon. Hij moet ingeboekt worden, dan moet de monteur aan de slag. En ook is het binnen 15 minuten klaar en gerepareerd, rekent men een uur werk….zo gaat dat in de reparatie wereld. Soms is men wel een uur bezig want niet alle apparatuur is service vriendelijk. Bij sommige apparaten moet de hele hoofdprintplaat er uit om ėén elco te vervangen.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2021, 09:16:13 door mmuetst »

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #38 Gepost op: 21 augustus 2021, 11:59:16 »
Op de offerte waarmee ik akkoord moest gaan voor herstel stond aantal werkuren per kwartier: 7. Eenheidsprijs: 12,50 euro. Totaal werk: 87,50 euro. Onderdelen: één van 28 euro. Dan zitten we al aan 115,50 euro. BTW van 21% erbij (24,26€) en dan eindprijs 139,76 euro. Ik had wel bij afgifte van het toestel een voorschot van 40 euro betaald, dus blijft over: 99,76 euro te betalen. Het totaalbedrag is daarmee niet "net geen 100 euro" zoals ik eerder opgaf, maar net geen 140 euro.

Marantz is tegenwoordig samen met Denon, B&W, Boston Acoustics, Definitive Techonology en Polk Audio eigendom van een Amerikaanse beleggingsgroep die DEI Holding heet. Dan zal waarschijnlijk wel de eis bij zowat elk ontwerp ongeacht de prijsklasse zijn: zo goedkoop mogelijk en als het de minimumgarantie van 2 jaar is het prima.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #39 Gepost op: 21 augustus 2021, 12:29:14 »
Daar in tegen mag een hobby geld kosten, en als je het gebruikt zal de kans op defect raken groter zijn dan als het in de kast blijft liggen.

It,s all in the game.


Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #40 Gepost op: 25 augustus 2021, 18:30:20 »
De Marantz is hersteld en ik ga hem nu zaterdag weer afhalen!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #41 Gepost op: 25 augustus 2021, 19:38:39 »
 Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #42 Gepost op: 26 augustus 2021, 08:07:36 »
Fijn!👍🏻
An inability to grasp science is no argument against it....

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #43 Gepost op: 26 augustus 2021, 08:57:24 »
Mooi.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #44 Gepost op: 26 augustus 2021, 09:00:59 »
En nu maar hopen dat hij weer een paar jaar vooruit kan.  Succes en geniet!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.