Auteur Topic: Het begin van het einde?  (gelezen 9376 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #15 Gepost op: 08 augustus 2021, 10:35:41 »
En hij werkt ineens weer prima! Ik begrijp er niks van. Het enige wat ik veranderd heb: de master/slave-stekkerdoos waarbij de Marantz processor de master is en alle andere toestellen de slaves, werkte al een tijdje niet goed meer. Dat wil zeggen dat hij eigenlijk als een gewone stekkerdoos werkte, met de slaves altijd aan. En ineens begon die standby van de Marantz raar te doen. Ik had daar nooit een verband tussen gelegd omdat ik niet zie hoe een slecht werkende stekkerdoos een invloed kan hebben op de standby-functie van de Marantz, zolang het masterstopcontact maar prima werkt (en dat zou moeten, want dat is het enige dat altijd aan de stroom hangt). In elk geval heb ik de master/slave vervangen door een nieuwe en nu stel ik vast dat standby van de Marantz nu wél iedere keer perfect werkt. Goed nieuws, want dat betekent dat hij niet hersteld hoeft te worden. Maar ik vraag me dus wel af hoe dit mogelijk is? Toch een probleem met het masterstopconact in een slecht werkende master/slave?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #16 Gepost op: 08 augustus 2021, 10:47:11 »
Dan lijkt het er op dat bij inschakelen de voeding inzakte.
Zou fijn zijn als het opgelost is.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #17 Gepost op: 08 augustus 2021, 11:17:52 »
Dat is toch wel een hele plezierige meevaller Bloom en deze meevaller voorkomt een hoop gedoe ! Toppie!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #18 Gepost op: 08 augustus 2021, 14:00:01 »
Fijn,dat scheelt weer een hoop duiten en ergenis.
I love vintage.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2021, 16:17:37 »
En het is dus het einde geworden. Hij is nu compleet dood, doet niks meer.
Toen ik hem vanmorgen wou aanzetten vanuit standby, ging het rode standby-lampje uit en hij deed niks meer. Zijn stroom uittrekken, even wachten en terug insteken deed het rode lampje weer verschijnen. Maar op de standby-knop drukken of een functie via de AB kiezen deed het weer uitgaan en hij startte dus niet.
Nu doet hij helemaal niks meer, het rode standby ledje is nu definitief gedoofd en komt niet meer aan.
Ik heb de Marantz losgekoppeld, uit het rek gehaald en hem eens op zichzelf rechtsteeks op een stopcontact aangesloten: niets. Geen rode standby-led.
Zucht. Ik verwacht eigenlijk zoiets niet na 3 jaar van een apparaat dat nieuw zo'n 4000 euro kostte.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2021, 16:36:13 »
Dat is wel erg wrang.
Zal wel te repareren zijn neem ik aan.
I love vintage.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #21 Gepost op: 17 augustus 2021, 16:42:00 »
 Good Posting

Inderdaad balen, hoop dat het te repareren is.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2021, 18:37:34 »
In principe mag een dergelijk apparaat van 3 jaar oud niet als afgeschreven beschouwd worden en valt het apparaat volgens de (Nederlandse) wetgeving nog steeds onder garantie. De wetgeving in België ken ik niet !

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #23 Gepost op: 17 augustus 2021, 19:36:08 »
En het is dus het einde geworden. Hij is nu compleet dood, doet niks meer.
Toen ik hem vanmorgen wou aanzetten vanuit standby, ging het rode standby-lampje uit en hij deed niks meer. Zijn stroom uittrekken, even wachten en terug insteken deed het rode lampje weer verschijnen. Maar op de standby-knop drukken of een functie via de AB kiezen deed het weer uitgaan en hij startte dus niet.
Nu doet hij helemaal niks meer, het rode standby ledje is nu definitief gedoofd en komt niet meer aan.
Ik heb de Marantz losgekoppeld, uit het rek gehaald en hem eens op zichzelf rechtsteeks op een stopcontact aangesloten: niets. Geen rode standby-led.
Zucht. Ik verwacht eigenlijk zoiets niet na 3 jaar van een apparaat dat nieuw zo'n 4000 euro kostte.

3 jaar oud! veel poen!....je zou eerder denken een eindtrap gaf de geest door kortsluiting.....maar

een voortrap na 3 jaar.....daar hebben ze mij een verkeerde aan!

Bezit hier voortrappen van ±40 jr oud nooit 1 probleem.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #24 Gepost op: 17 augustus 2021, 20:06:01 »
Dan is een rit naar Cinéphil toch wel het overwegen waard, denk ik.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #25 Gepost op: 17 augustus 2021, 20:14:14 »
Kap eraf en meten is weten, kan iets kleins zijn.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #26 Gepost op: 18 augustus 2021, 22:31:35 »
Cinéphil gebruikt een reparatiecentrum Deinze (Oost-Vlaanderen) en ik heb hen gecontacteerd en afgesproken dat ik de Marantz rechtstreeks in Deinze aflever en ook weer terughaal.
De wettelijke garantietermijn is twee jaar. Dat kan uitgebreid worden naar vijf jaar als je ofwel bijbetaalde bij aankoop daarvoor ofwel als je kunt aantonen dat het om een fabricagefout gaat. Geen van beide gevallen is op mij van toepassing, dus val ik qua garantie uit de boot.

Zelf de kap erafhalen toe ik liever niet, omdat veel dealers en reparatiecentrum weigeren het toestel te herstellen als ze ontdekken dat het door een derde geopend is geweest.

Ik heb de Marantz uit mijn rek gehaald en ingepakt. Uit mijn "archiefkamer" heb ik een Advance Acoustic MPP-206 stereo voorversterker gehaald en in mijn rek opgesteld.

Om zo weinig mogelijk te moeten veranderen aan de bekabeling (allemaal hdmi) of vanalles te moeten herconfigureren van hdmi naar een ander soort uitgang toe, heb ik gebruik gemaakt van een hdmi-omzetter die audio uit hdmi kan halen en omzetten naar (onder meer) gewone analoge stereo. Die omzetter heeft maar één hdmi-ingang en dus heb ik daar een hdmi-switch gezet die tot vijf hdmi-ingangen heeft en automatisch omschakelt naar de laatste die actief gegaan is. Ik kan stereo muziek spelen en digitale tv kijken (dat gaat ook via mijn installatie, ik gebruik de luidsprekers in de tv nooit), maar voorlopig geen video's meer bekijken via mijn Kodi of via mijn optische-schijvenallesspeler, omdat voor de decodering van die audioformaten de Marantz vereist is. Het is dus voorlopig roeien met de riemen die ik heb. Gewoon stereo dus, maar wel nog steeds vanaf digitale hdmi-bronnen.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2021, 22:36:48 door Bloom »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #27 Gepost op: 19 augustus 2021, 10:08:40 »
Ik hoop dat de reparatie snel geregeld wordt.

Gelukkig heb je nog wat in huis om je mee te behelpen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #28 Gepost op: 19 augustus 2021, 12:21:51 »
Je zit gelukkig nog niet om het hand als ik het zo lees. Ik heb ook tot twee keer toe trammelant gehad met mijn Onkyo receiver, die ik in de woonkamer op de TV aangesloten heb.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2021, 13:36:54 »
Het wel fijn dat je nog iets achter de hand hebt voor het geval dat!
I love vintage.