Auteur Topic: Het begin van het einde?  (gelezen 9375 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Het begin van het einde?
« Gepost op: 05 augustus 2021, 11:41:27 »
Hoi,

Zoals jullie wel weten heb ik een Marantz AV8002A als processor-voorversterker in mijn systeem. Die vertoont de laatste tijd kuren die steeds erger schijnen te worden.
Als hij in standby staat en je gebruikt ofwel de standby-knop of de afstandsbediening om hem uit slaapstand en in volle werking te halen, schakelt hij zichzelf volledig uit. Het rode lampje van de standby gaat uit en hij doet niks meer. Ik moet de stekker uittrekken, een tiental seconden wachten en de stekker weer insteken. Dan verschijnt het rode lampje van standby weer. Maar als ik dan onmiddellijk daarop durf drukken, gaat weer alles volledig uit. Ik moet effectief een vijf minuten wachten en dan erop drukken of de AB gebruiken. Als ik geluk heb, gaat hij meteen aan. Het is ook mogelijk dat hij weer volledig uit gaat, maar naar een paar seconden terug naar standby met rood lampje. En als ik dan erop druk op de AB gebruik gaat hij vooralsnog wél aan.

Hier maak ik me dus ernstig zorgen over en ik zie het dus aankomen dat hij in de nabije toekomst helemaal niet meer uit standby te halen is.

Ik kon op internet helemaal niets vinden over dit probleem. Is dit een bekend probleem bij Marantz en eventueel ook bij Denon? Is mijn zorg terecht? En kan het opgelost worden?

Het toestel is nu drie jaar oud: ik heb het gekocht in 2018, dus de garantie is voorbij. Ik heb de dealer gemaild met een beschrijving van het probleem, maar mocht geen antwoord ontvangen. Ze zijn nochtans niet op verlof of zo, maar wel vanaf 9 augustus een weekje. Vandaag heb ik een herinnering gestuurd.

Weet een van jullie raad?

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #1 Gepost op: 05 augustus 2021, 11:52:37 »
Bellen met de dealer ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #2 Gepost op: 05 augustus 2021, 12:07:28 »
Doe ik liever niet. Ze zijn Franstalig en mijn gesproken Frans is niet zo goed. Schrijven en lezen gaat.
Op mijn herinnering heb ik zonet een leesbevestiging gekregen, dus dat is al goed.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #3 Gepost op: 05 augustus 2021, 12:18:19 »
Alhoewel ik niet weet hoe het er tegenwoordig bij TEBA aan toe gaat ... of de zaak nog bestaat ... daar eens binnenspringen ... is vlak bij je deur ... misschien, heel misschien kunnen ze je daar helpen.
Zij zijn sinds vele jaren Marantz dealer.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2021, 11:55:45 »
Ik heb ondertussen contact gehad met Teba. Ze vertelden me dat bij hen de nadruk ligt op stereo en dat ze deze bepaalde range van Marantz niet hun gamma hebben. De firma die me het best kan helpen is... Cinéphil in Namen!

Ondertussen heb ik wel antwoord van Cinéphil ontvangen en zij vragen dat ik met de voorversterker naar hun magazijn in Namen zou komen, dan kunnen ze die daar behoorlijk testen en bepalen of hij voor herstel binnen moet of niet. Indien herstel, dan gaat hij naar Easyrepairs in Deinze (Oost-Vlaanderen nabij Gent, ook niet bij de deur).  Met Easyrepairs heb ik ondertussen ook contact gehad en die wisten me te vertellen dat het probleem bij hen ook niet bekend is, maar ze denken dat het toestel binnen moet voor herstel. Ik kan en mag dat rechtstreeks bij hen bezorgen, maar ze kunnen me geen vervangtoestel ter beschikking stellen. Als ik dat wil, moet ik eerst naar Namen en via Cinéphil gaan...

Cinéphil gaat vanaf nu maandag iets meer dan een week op verlof. Vanaf dinsdag 17 augustus zijn ze terug open. Vanaf maandag 16 augustus is mijn verlof ook teneinde en moet ik weer aan het werk, dus dan zal het een zaterdag of zo moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 11:58:41 door Bloom »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:41:53 »
Succes, alles voor de hobby Bloom ! ;)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:49:57 »
En Audioservice in Elst? www.audioservice.nl
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:54:02 »
En Audioservice in Elst? www.audioservice.nl
Dat is niet naast de deur ! ;)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2021, 12:56:44 »
En Audioservice in Elst? www.audioservice.nl
Dat is niet naast de deur ! ;)

Ik weet niet waar Bloom woont in België. Voor mij is het in elk geval zeker niet naast de deur. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2021, 13:09:13 »
Audio Service is ooit door een oude kennis van mij opgericht. Deze persoon werkte in de jaren zeventig bij de eerste vestiging van Hobo in Arnhem.

Van Bloom naar Elst is 145 kilometer en vanuit jouw adres is het nog verder t.w. 186 kilometer.

Ik weet ook niet zeker of Audio Service wel rechtstreeks apparatuur van particulieren aanneemt, want zij hebben voor zover mij bekend is altijd met een dealernet gewerkt !

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2021, 13:11:13 »
Audio Service is ooit door een oude kennis van mij opgericht. Deze persoon werkte in de jaren zeventig bij de eerste vestiging van Hobo in Arnhem.

Van Bloom naar Elst is 145 kilometer en vanuit jouw adres is het nog verder t.w. 186 kilometer.

Ik weet ook niet zeker of Audio Service wel rechtstreeks apparatuur van particulieren aanneemt, want zij hebben voor zover mij bekend is altijd met een dealernet gewerkt !

Misschien kunnen ze dan Bloom wel helpen aan een goed adres bij hem in de buurt. Niet geschoten is altijd mis, denk ik dan maar. :)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2021, 13:18:18 »
 Laie_23 Laie_23
Audio Service is ooit door een oude kennis van mij opgericht. Deze persoon werkte in de jaren zeventig bij de eerste vestiging van Hobo in Arnhem.

Van Bloom naar Elst is 145 kilometer en vanuit jouw adres is het nog verder t.w. 186 kilometer.

Ik weet ook niet zeker of Audio Service wel rechtstreeks apparatuur van particulieren aanneemt, want zij hebben voor zover mij bekend is altijd met een dealernet gewerkt !
Misschien kunnen ze dan Bloom wel helpen aan een goed adres bij hem in de buurt. Niet geschoten is altijd mis, denk ik dan maar. :)
Dat zou ook nog kunnen !
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2021, 13:36:30 door Audiofreak »

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #12 Gepost op: 06 augustus 2021, 15:35:56 »
Ik zal eerst afwachten wat Cinéphil antwoordt op mijn vraag om de versterker eerst bij hen binnen te brengen in ruil voor een vervangtoestel. Als ze me een geschikt vervangtoestel kunnen uitlenen voor de duur van de reparatie, is dat natuurlijk de beste optie. Namen is ongeveer een anderhalf uur rijden bij me vandaan en dus flink wat dichterbij dan Easyrepairs in Deinze. En dan zal Cinéphil ervoor zorgen dat de versterker richting Deinze gaat en na herstel weer bij hen komt, waar ik hem dan weer kan gaan afhalen.

Ik heb heb al gekeken wat ik nodig heb om eventueel tijdelijk mijn systeem weer om te vormen naar een analoog stereosysteem. Ik heb immers nog de Advance Acoustic MPP206 stereo voorversterker staan waar ik vroeger vele jaren mee heb gespeeld.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #13 Gepost op: 06 augustus 2021, 16:54:57 »
Oh, maar dan zit je gelukkig nog niet zonder !  ;)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Het begin van het einde?
« Reactie #14 Gepost op: 06 augustus 2021, 18:25:00 »
Weer "vooruit" naar stereo! zwaaizwaai
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.