Auteur Topic: Nieuwjaarsreceptie?  (gelezen 21843 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #105 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:04:41 »
Dank voor de complimenten mannen, ik heb het aan vrouwdv doorgeven.

Ja Jacco, dit zijn de beste luidsprekers die ik in het  bezit heb gehad, erg fijne jongens zijn het.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #106 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:13:40 »
Helaas staat dat album niet op Tidal Jacco, wilde wel,een horen hoe dat album bij mij klinkt.
Hier: in 24 bits 192 kHz (maak me gek!)

Groet,
Jacco
Ik had Qobuz, maar miste veel Jazz en blues bij hun dienst  ;) maar Volodos Plays Brahms is ook lekker hoor met een lekker biertje  :cheers:

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #107 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:18:27 »
Dank voor de complimenten mannen, ik heb het aan vrouwdv doorgeven.

Ja Jacco, dit zijn de beste luidsprekers die ik in het  bezit heb gehad, erg fijne jongens zijn het.
Zeker mooie luidsprekers, had ze natuurlijk al bij Henk gehoord. Er komt mooi strak laag uit en de ribbon tweeters zorgen voor mooi ruimtelijk geluid. De akoestiek van Henk is anders dan die bij jou, maar soms vind ik dat beetje galm juist wat meer leven geven in het luisteren.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #108 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:31:59 »
Dank voor de complimenten mannen, ik heb het aan vrouwdv doorgeven.

Ja Jacco, dit zijn de beste luidsprekers die ik in het  bezit heb gehad, erg fijne jongens zijn het.
Zeker mooie luidsprekers, had ze natuurlijk al bij Henk gehoord. Er komt mooi strak laag uit en de ribbon tweeters zorgen voor mooi ruimtelijk geluid. De akoestiek van Henk is anders dan die bij jou, maar soms vind ik dat beetje galm juist wat meer leven geven in het luisteren.
Dank je Michael,

Ik vind het sprankelende ook best mooi, daar hou ik wel van.

Het zijn blijvertjes, dat is zeker!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #109 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:33:35 »
Helaas staat dat album niet op Tidal Jacco, wilde wel,een horen hoe dat album bij mij klinkt.
Hier: in 24 bits 192 kHz (maak me gek!)

Groet,
Jacco
Ik had Qobuz, maar miste veel Jazz en blues bij hun dienst  ;) maar Volodos Plays Brahms is ook lekker hoor met een lekker biertje  :cheers:
Ik heb er een account en koop daar high resolution materiaal. Streamen doe ik niet.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #110 Gepost op: 23 oktober 2021, 22:50:42 »
Sinds lange tijd weer een muziekmiddag. Toevallig waar ooit mijn eerste bezoek aan zo'n dag begon nu weer een begin na het coronagedoe, bij John. Goed gezelschap, mooi spul, mooie muziek en een goede gastheer, ingrediƫnten voor een geslaagde middag.
John heeft nieuwe luidsprekers Adam Pencils, het beste wat John tot nu toe in huis heeft gehaald. Kef, TDL, kleine Adam en nu grote Adam. Ik ken de luidsprekers heb ze vaker gehoord bij een medeforumlid en was daar onder de indruk van. Nu ook, al is de akoestiek volstrekt anders en dus klinken ze anders. Persoonlijk zou ik een vloerkleed in de kamer leggen zodat het hele "frisse" en laag ietwat getemperd zal worden, iets milder. Het geluid is ook nu indrukwekkend, vooral het pianostuk wat Jacco meebracht klonk heel realistisch. Wat mij opviel is dat John's muzieksmaak uitgebreid is met jazz, ik weet niet wat hij liet horen maar het was mooie muziek deed me danken aan E.S.T.
We konden blijven eten maar we waren verzorgd met zoveel lekkers dat de honger al gestild was.
Dir soort bijeenkomsten zijn wel de toefjes slagroom die de muziekhobby mooi maken. Nu het weer kan ( zolang het kan) moeten we maar meer afspraken maken om bij elkaar te luisteren,
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #111 Gepost op: 24 oktober 2021, 08:10:35 »
Top  Toppie!
Eindelijk weer berichten op dit forum van een geslaagde bij elkaar op bezoek dag.
Fijn om te lezen.

 :cheers:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #112 Gepost op: 24 oktober 2021, 13:58:56 »
Top  Toppie!
Eindelijk weer berichten op dit forum van een geslaagde bij elkaar op bezoek dag.
Fijn om te lezen.

 :cheers:

Marcel
Ja, het was leuk Marcel, het was ook leuk om de mannen weer eens te zien en eindelijk Frits in levende lijve te spreken. Je bent een toffe kerel Frits.

Wij spreken elkaar Marcel.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #113 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:07:46 »
Dank voor het compliment, John. Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #114 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:12:56 »
Leuk om te horen dat jullie het zo goed naar de zin hebben gehad ! Het is inderdaad lang geleden dat er een groepsactiviteit werd gepland.
De organisatie kun je wel aan John overlaten, want dat is hem wel toevertrouwd. Toppie!

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #115 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:19:34 »
Ik dank jullie voor de positieve reacties op mijn set!

Het lijkt er soms op, dat ik het samenzijn niet leuk vind, maar dat komt door de vele snoepjes die ik moet eten, om een leefbaar leven te leven, diezelfde dingen zorgen ervoor, dat ik soms met weinig emotie leef.

En wat ik ook nog vermeld wil hebben, is dat ik het erg jammer vond, dat Johnk en Marcel Dali er niet waren.

Dat gaan we overdoen, als bijde mannen in rustiger vaarwater zijn beland.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #116 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:45:34 »
Muziek is emotie, John en dat kun je met jouw set heel mooi beleven! En dat was gisteren wel aan je te zien. Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwjaarsreceptie?
« Reactie #117 Gepost op: 24 oktober 2021, 22:52:22 »
Ik dank jullie voor de positieve reacties op mijn set!

Het lijkt er soms op, dat ik het samenzijn niet leuk vind, maar dat komt door de vele snoepjes die ik moet eten, om een leefbaar leven te leven, diezelfde dingen zorgen ervoor, dat ik soms met weinig emotie leef.

En wat ik ook nog vermeld wil hebben, is dat ik het erg jammer vond, dat Johnk en Marcel Dali er niet waren.

Dat gaan we overdoen, als bijde mannen in rustiger vaarwater zijn beland.

Dat gaan we zeker doen Johndv.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000