Welke internet winkel was dat? en de tweede winkel die een goede leverde?
Je kunt de slechte opsturen naar de goede winkel voor een opinie....dan weet je meer...toch?
De internetwinkel van mijn eerste DL-103 (5224) is: www.hifistudio79.nl.
De internetwinkel van mijn tweede DL-103 (5794) is: www.pickupnaald.nl.
Mijn negatieve ervaring met de 5224 wil echter niet zeggen, dat de leverancier mij willens en wetens een slecht product heeft geleverd. Wat wel tegen hem pleit, is het feit, dat hij totaal niet gereageerd heeft op mijn bevindingen met de 5224. Uit voorzorg zal ik geen producten meer van hem afnemen. Wellicht geldt hier het adagium: goedkoop is duurkoop.
Heb zelf ± 3 mnd geleden bij hifistudio79 een topping dac gekocht en alles liep perfect....enigste vreemde was dat ik deze
topping dac van schiit audio kreeg toegestuurd.Kon deze dac nadien ook nog ruilen voor een andere kleur...dus 
De contacten verliepen ook goed......het enigste wat foutief van jouw kant is dat jij zo laat reageert wat dat element betreft.
Je hebt gelijk, dat ik laat ben met mijn commentaar voor wat betreft de 5224, welk element ik in 2019 heb gekocht. Dat heeft een aantal oorzaken:
1. Zo zat de 5224 in een platenspeler, waarvan het armlager enige speling had. Mijn veronderstelling was toen, dat het rammelen tijdens sommige stille groefdelen, te maken had met die speling, in samenhang met de nogal lage beweeglijkheid van de naaldophanging van een DL-103, waardoor het hele systeem in resonantie zou kunnen komen. Echter, nadat ik recentelijk die armspeling heb weten weg te werken, bleef het rammelen gewoon doorgaan. Als ik dan daarna een andere DL-103 in diezelfde arm monteer en vervolgens geen gerammel meer hoor, ben ik gaan twijfelen aan de juistheid van mijn veronderstelling, dat het rammelen iets te maken heeft gehad met de armspeling. Het heeft mij vervolgens ertoe gebracht, de oorzaak van het rammelen te zoeken in de kwaliteit van de 5224.
2. De DL-103 heeft een conische naald. Uitgaande van mijn veronderstelling, dat een dergelijke naald minder goed in staat is, de scherpe s-klanken van een zanger goed weer te geven, was ik niet verbaasd over de slechte kwaliteit van de scherpe s-klanken van Gino Vanelli op zijn album Storm at Sunup. Echter, nadat ik recentelijk een andere DL-103 heb gemonteerd in mijn platenspeler en nu waarneem, dat daarmee de scherpe s-klanken een stuk beter worden weergegeven, ben ik van mening, dat de slechte weergave van voornoemde scherpe s-klanken te wijten is, aan de kwaliteit van de 5224.
Uit het voorgaande blijkt, dat ik vrij recent tot de constatering ben gekomen, dat ik lang ben uitgegaan van de verkeerde veronderstelling, dat 1. speling in het armlager als oorzaak moest worden gezocht van het rammelen, en 2. de conische naald van de DL-103 als oorzaak moest worden gezocht van de slechte weergave van scherpe s-klanken. In dat licht bezien, is het niet onlogisch, dat ik pas nu naar buiten kom met mijn twijfels over de kwaliteit van de 5224, nadat ik overigens, de leverancier van de 5224 in de gelegenheid heb gesteld, hierop commentaar te leveren, van welke gelegenheid hij gebruik gemaakt heeft, door totaal niet te reageren, laat staan, enig zinvol verweer te voeren.