Auteur Topic: Tips voor nieuwe set  (gelezen 13114 keer)

renewouters

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2021, 20:57:17 »
Je zou voor dat budget eens kunnen kijken naar een paar actieve luidsprekers waar alles in zit (dus ook streaming). Denk aan KEF LS50 wireless, Dynaudio Xeo serie, dat soort spul. Ik denk dat je dan de meeste value for money krijgt t.o.v. alles los. Al is dat laatste natuurlijk wel leuker om uit te gaan zoeken.

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2021, 21:37:25 »
Heeft even geduurd maar nu serieus aan het luisteren.
Vandaag geluisterd naar de Sonoro maestro met diverse boxen waarbij de combi met de Tannoy platinum F6 erg lekker klonk. Zowel in het laag als in de details in mis en hoog. Nadeel tov mijn wensen was geen Multi-Room zoals Heos aanwezig en de speakers zijn best hoog 110cm.

Wil nu nog luisteren naar de marantz fidelity x, maar gezien de prijs verwacht ik dat deze flink minder is dan de Sonoro.

Ik zag online dat Sonoro ook hifi speakers heeft ( Orchestra )  die ondanks de bookshelf formaat wel heel ruimtelijk klinkt. Iemand ervaring mee, en moeite waard om te luisteren, en misschien tip waar ;).

En alle verdere tips nog steeds welkom.

Thanks Johan

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2021, 22:47:37 »
De luidsprekers in de kamer zijn het belangrijkste. Al het multiroom is via relatief kleine kastjes altijd naast je hoofd systeem op te lossen. Ik ken de Tannoy’s niet die je hebt beluisterd maar jij moet ze mooi vinden. Je bent altijd welkom om een avondje bij mij in Utrecht naar 2e hands systemen te komen luisteren en te vergelijken met de Tannoy’s. Mijn advies is om het meeste budget in de speakers te stoppen. Dit zal het mooiste eind resultaat halen.