Auteur Topic: Tips voor nieuwe set  (gelezen 13158 keer)

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Tips voor nieuwe set
« Gepost op: 30 april 2021, 15:27:11 »
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe set met een budget van +/- 3000,=.
Wat ik zoek:
Streaming (Spotify/Deezer)
DAB
CD
TV Schakeling (Heet dat HDMI Arc?)
Voor de woonkamer mooi stereo geluid, met denk bekabeld boxen
2 satelieten in de keuken, active boxen zoals Sonos of Heos.
Woonkamer is een rechte doos van 5x9

Mijn muzieksmaak is super divers, van Volbeat tot Hazes, en van Stevie Ray Vaughan tot Marcus Schultz.
Omdat ik nu geen enkel idee heb, mijn huidige Technics set is >20 jaar oud, hoor ik heel graag jullie tips zodat ik gericht naar een goede audiozaak kan.

Dank alvast, Johan


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2021, 15:30:33 »
Welkom in ieder geval!

Groet,
Jacco

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2021, 15:37:46 »
Dank je :)
Sorrie dat ik direct met de deur in huis val, maar kon niet echt een voorstel topic vinden op het forum.

Maar aan de mods, dank voor het toevoegen, lees met interesse, en verbazing alle topics. Wat een wereld :)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2021, 16:13:44 »
Welkom.  De keuze is reuze als ik me nu beperkt tot een receiver. 
Denon, Yamaha en Marantz hebben aantrekkelijke modellen met vele mogelijkheden en aansluitingen.
De meesten hebben ook wel een cd-speler in het assortiment dat er optisch bijpast.

Middels de receiver wil je ook de actieve speakers bedraad aansturen?  Dan moet je ook letten of de receiver pre-outs aan boord heeft.

Er is niets zo persoonlijks als speakers.  De weergaven i.c.m. je ruimte maakt wat het is. Zoek je vloerstaanders of monitoren op een stand?
Ik hoor het wel weer.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2021, 16:31:37 »
Hi,

Als ik het goed uitleg, ik wil 2 bedrade speakers in de woonkamer en 2 actieve speakers in de keuken.
De actieve speakers maximale grootte van een sonos 1, want moet boven op de keuken kasten.
De bedrade speakers zijn dan geen active speakers toch? En dan vloerstaanders denk om wel een mooie laag te hebben.

Zag een Marantz Melody X met een heos aansturing bijv die dat volgens mij kan, maar vraag me af of je dan zowel je passieve speakers als je actieve tegelijk kan aansturen.






JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2021, 16:34:58 »
Als receiver zou ik zeker de Yamaha RN803D in overweging nemen, veel waar voor het geld en voldoende mogelijkheden en vermogen aan boord.

https://hifi.nl/artikel/26536/Review-Yamaha-R-N803D-stereo-receiver-met-kamercorrectie.html

Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2021, 16:45:35 »


Nog 2000,00 Euro over van het budget.  We helpen je er wel vanaf.   ;)

Yamaha CD-S300 in zwart: 248,00 Euro.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2021, 16:49:19 »
Hi,

Als ik het goed uitleg, ik wil 2 bedrade speakers in de woonkamer en 2 actieve speakers in de keuken.
De actieve speakers maximale grootte van een sonos 1, want moet boven op de keuken kasten.
De bedrade speakers zijn dan geen active speakers toch? En dan vloerstaanders denk om wel een mooie laag te hebben.


Inderdaad, passieve speakers hebben een luidsprekerkabeltje nodig.  Actieve speakers zijn er zowel bedraad als draadloos.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #8 Gepost op: 30 april 2021, 18:31:09 »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #9 Gepost op: 30 april 2021, 18:41:36 »
Ik heb hier goede ervaringen mee, een paar luidsprekers eraan die jij goed vindt klinken en gaan met de muziek. In de keuken een set Heos luidsprekers voor het draadloze genot.
https://www.hifiklubben.nl/heosbydenon-heos-amp-hs2-muzieksysteem-met-streaming/heosamphs2si/?gclid=EAIaIQobChMI2_H1pbSm8AIVitV3Ch3Z5QjkEAAYASAAEgJnIPD_BwE
« Laatst bewerkt op: 30 april 2021, 18:44:39 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2021, 19:55:25 »
Sommige systemen (zoals die Marantz die jij noemt) kun je in een multiroom systeem gebruiken. De set in de woonkamer kan dan hetzelfde spelen als de actieve luidsprekers in de keuken. Marantz knuffelt dan met het merk Heos. Yamaha gebruikt weer zijn eigen eigen actieve luidsprekers in een multiroom systeem.
Dit kun je met losse componenten van Sonos en Bluesound bereiken.De streamers van die merken zijn te combineren met hun actieve speakers.

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #11 Gepost op: 30 april 2021, 20:51:11 »
Dank voor alle tips, nu dus op zoek naar goede boxen.
Dat zal luisteren worden :)
Hebben jullie ervaring met de big pods? Mijn dame vind de vorm leuk.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2021, 20:55:24 »
Tja, speakers. Dat is erg persoonlijk en moet passen in jouw akoestiek. Kijk of je kunt luisteren bij hifi zaken of misschien leden van dit forum in jouw woonomgeving om te ontdeken wat je wel en wat je niet goed vindt.

Kunnen vloerstaanders zijn, maar goede monitoren met een sub kunnen ook heel erg mooi klinken.

Ik zou dan ook zeker eerst met de speakers beginnen en dan daarbij de juiste equipment zoeken om ze aan te sturen.

Groet,
Frits
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

JL-himself

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2021, 21:17:55 »
Goeie tip. Eerst op boxen jacht.
Genoeg goede hifi zaken in de buurt woon vlak bij Leiden.

Laat wel weten wat het uiteindelijk is geworden :)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Tips voor nieuwe set
« Reactie #14 Gepost op: 30 april 2021, 21:21:30 »
Wij van WC eend.... Tipje van mij persoonlijk want ik ben Elac liefhebber. Misschien vindt je het wat om mee te nemen in jouw keuzes.

En vergeet niet om ook op MP te kijken, daar is echt veel moois te vinden als je eenmaal je keuze gemaakt hebt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.