Auteur Topic: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.  (gelezen 5806 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.
« Gepost op: 17 maart 2021, 18:10:33 »
Ik heb een nieuwe Samsung tv gekocht, 4K, 43 inch. Bij de vorige, een Panasonic van 9 jaar oud, had ik het als volgt aangesloten: bluray uit op receiver in en receiver uit naar tv, alles via hdmi. De samsung weigert dat: de hdmi uit wordt wel herkend, maar signaal doorgeven gaat heel beperkt: ik krijg hooguit het simpele zwartwit menu van de receiver zelf te zien, knipperend, en geen geluid. Meer niet. Sluit ik hem weer op de oude tv aan, dan is alles weer ok.

Als ik een cd of dvd draai op de BR, valt het geluid ook weg het moment dat ik de hdmi van de tv op de receiver aansluit. Het lijkt een mismatch met de nieuwe hdmi. Nb ik heb alle drie hdmi ingangen van de tv geprobeerd.

Iemand enig idee?

henk.bouwhuis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2021, 18:13:34 »
Al een ander hdmi kabel geprobeerd?

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X705F met Tapatalk


Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2021, 19:42:55 »
Yep.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2021, 08:27:15 »
Misschien contact zoeken met klantenservice van Samsung en of de fabrikant van de receiver.

Ik heb met mijn receiver van Denon het probleem gehad dat deze het geluid van de Ziggo box niet doorgaf na een zenderwissel.
Ik heb toen Denon om raad gevraagd, zij vroegen me om serienummers van beide apparaten en ook om welk type box van Ziggo voor digitale tv het om ging.
Een paar dagen later kreeg ik mail met bericht dat er een update klaar stond welke het probleem moest oplossen.
Deze heb ik de receiver laten downloaden en installeren.  Probleem opgelost en niet meer terug gekomen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven.
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2021, 09:54:18 »
Dat is netjes.

Ik heb het inmiddels opgelost. De Bluray speler heeft twee hdmi uitgangen waardoor ik beeld en geluid kan splitsen. Het beeld hoeft dus niet per se via de receiver te gaan. Het werkt nu zoals ik wil 👍👍

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Nieuwe tv wil receiversignaal niet weergeven
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2021, 12:53:20 »
Het zou ook een HDCP (digital restrictions management - DRM) probleem kunnen zijn geweest. Alleen, dan had er helemaal geen beeld mogen zijn. Maar goed, als die workaround het maar doet.

Tjerk