Auteur Topic: Cyburg Needle Zelfbouwen  (gelezen 252787 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #600 Gepost op: 27 december 2013, 11:47:50 »
Ik heb bij die hut diverse keren drivers en filteronderdelen besteld. Op zich is er niets mis mee, maar het kan soms wel lang duren voordat je je spullen krijgt (en dan zijn de heren niet bereikbaar via telefoon of e-mail). Het is blijkbaar niet altijd zo dat de producten die "op voorraad" zijn ook echt op de plank liggen.

Wat noem jij 'lang duren' Koen?
Science is no democracy

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #601 Gepost op: 28 december 2013, 01:22:29 »
Een week of twee zonder reactie vond ik wel lang, tenminste, als je verwacht het met een dag of twee in huis te hebben.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #602 Gepost op: 28 december 2013, 10:41:56 »
Een week of twee zonder reactie vond ik wel lang, tenminste, als je verwacht het met een dag of twee in huis te hebben.
Is inderdaad niet supersnel, maar zou er in dit geval wel mee kunnen leven. Van de week maar eens bestellen.
Science is no democracy

farmall

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #603 Gepost op: 05 januari 2014, 22:42:49 »
Iemand een goed adres waar ik (het liefst online) filtercomponenten kan bestellen voor de FRS8? Iemand misschien advies voor goede componenten die ook weer niet extreem duur zijn, zeg maar een beetje passend bij het needle-concept?

Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum en zit met veel interesse de topics over de Needle's te lezen.
Onderdelen kan je eventueel hier bestellen http://shop.speakerenco.nl/ je ziet op de site gelijk of de spulletjes op voorraad zijn, of bij http://www.rumoh.eu/ .

Heb zelf een paar jaar geleden de Needle gebouwd met de Tangband W3-871, die was echter snel verkocht nadat een goede vriendin van mij deze had gehoord  :(.
Zit er aan te denken om hem binnenkort nog eens te bouwen maar twijfel over de volgende 3 speakers:

Omnes Audio BB 3.01
Markaudio Alpair 6 generatie 2
Tangband W3-1723 (coax)

Groet,
Marcel.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #604 Gepost op: 05 januari 2014, 22:55:34 »
Ik wil de twijfel vergroten: de HiVi B3S was mijn keuze ;)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #605 Gepost op: 05 januari 2014, 22:58:07 »
Ik wil de twijfel vergroten: de HiVi B3S was mijn keuze ;)

ik maak hem nog een stapje groter ;) dit was ook mijn keuze.... Al een keer of 3
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

farmall

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #606 Gepost op: 05 januari 2014, 23:18:58 »
Ik wil de twijfel vergroten: de HiVi B3S was mijn keuze ;)

ik maak hem nog een stapje groter ;) dit was ook mijn keuze.... Al een keer of 3

Dat heb ik met veel interesse gelezen, eerlijk gezegd kende ik deze speaker niet.
De Markaudio Alpair 6P gen. 2 schijnt het echter heel goed te doen en je hebt dan ook geen filter nodig, puurder kan dus bijna niet (duurder ook niet  :-\). Helaas zal ik er echter de eerste tijd nog niet aan toe komen  :( maar ik blijf met veel plezier dit forum volgen  :)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #607 Gepost op: 06 januari 2014, 00:47:53 »
Ik wil de twijfel vergroten: de HiVi B3S was mijn keuze ;)

ik maak hem nog een stapje groter ;) dit was ook mijn keuze.... Al een keer of 3

Dat heb ik met veel interesse gelezen, eerlijk gezegd kende ik deze speaker niet.
De Markaudio Alpair 6P gen. 2 schijnt het echter heel goed te doen en je hebt dan ook geen filter nodig, puurder kan dus bijna niet (duurder ook niet  :-\). Helaas zal ik er echter de eerste tijd nog niet aan toe komen  :( maar ik blijf met veel plezier dit forum volgen  :)
Het kan denk ik nog wel heel wat duurder ! Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar die Alpair 6 Gen 2.

farmall

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #608 Gepost op: 06 januari 2014, 22:16:51 »
Het kan denk ik nog wel heel wat duurder ! Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar die Alpair 6 Gen 2.
[/quote]

Welke had jij dan in gedachten die nog duurder zou zijn?

Mijn twijfel voor de Markaudio Alpair 6 is voornamelijk financieel, de Needle is tenslotte ontwikkeld met het idee om voor zo min mogelijk geld, een zo goed mogelijke speaker te bouwen, met de Markaudio streef je dit doel aardig voorbij.

In Duitsland wordt de Needle veel gebouwd met de Dayton RS100 in 4ohm uitvoering, misschien ook een leuk idee om deze eens te proberen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #609 Gepost op: 11 januari 2014, 23:25:50 »
Zo, net even de filtercomponenten besteld. Voor  €  20,00 klaar. Dat brengt het totaal dus op ongeveer  €  80,00.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #610 Gepost op: 14 januari 2014, 18:51:48 »
Een week of twee zonder reactie vond ik wel lang, tenminste, als je verwacht het met een dag of twee in huis te hebben.
Is inderdaad niet supersnel, maar zou er in dit geval wel mee kunnen leven. Van de week maar eens bestellen.

Afgelopen zondag besteld, vandaag binnen... niet verkeerd!
Science is no democracy

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #611 Gepost op: 14 januari 2014, 19:14:47 »
Netjes  :)  Als ze het op de plank hebben liggen zal het wel gelijk de deur uitgaan  ;)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #612 Gepost op: 14 januari 2014, 20:08:32 »
Netjes  :)  Als ze het op de plank hebben liggen zal het wel gelijk de deur uitgaan  ;)

Ja, mijn bestelling die nog niet compleet is afgerond doet er inmiddels 2 maanden over en heb nog steeds geen bericht wanneer hij eigenlijk verwacht wordt.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #613 Gepost op: 14 januari 2014, 20:45:07 »
Dat was dus ook mijn ervaring... Bar weinig communicatie  :-\

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyburg Needle Zelfbouwen
« Reactie #614 Gepost op: 23 januari 2014, 18:09:02 »
Net de filters in de needles geschroefd en even een paar nummers geluisterd. Ze klinken nu een stuk rustiger en minder aggressief. Donna klinkt nu OK zonder EQ. Het hoog klinkt ook fijner, waarschijnlijk omdat het niet meer wordt 'overschreeuwd' door het hoog-midden. Alleen wel de neiging om ze harder te zetten....
Science is no democracy