Auteur Topic: Whiskey en whisky.  (gelezen 13655 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2021, 11:48:06 »
Whiskey is van Ierse afkomst en whisky komt uit Schotland, maar dat zullen de meesten onder ons ongetwijfeld weten !
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 12:09:00 door Audiofreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2021, 13:29:50 »
En Husky? Oh, nee dat is een hond, geloof ik. :think:

Ik drink zelf ook graag een glaasje. Heb nog een fijne Glenfiddig staan. Kennen jullie overigens Irish Mist? Lekker voor na het uitgebreid eten met koffie.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2021, 13:39:58 »
En Husky? Oh, nee dat is een hond, geloof ik. :think:

Ik drink zelf ook graag een glaasje. Heb nog een fijne Glenfiddig staan. Kennen jullie overigens Irish Mist? Lekker voor na het uitgebreid eten met koffie.
Ja, ik ken Irish Mist ! Ken jij misschien ook Drambuie ?

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2021, 14:30:33 »
En Husky? Oh, nee dat is een hond, geloof ik. :think:

Ik drink zelf ook graag een glaasje. Heb nog een fijne Glenfiddig staan. Kennen jullie overigens Irish Mist? Lekker voor na het uitgebreid eten met koffie.
Ja, ik ken Irish Mist ! Ken jij misschien ook Drambuie ?

Jazeker! Maar die is duidelijk zoeter.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2021, 15:38:09 »
En Husky? Oh, nee dat is een hond, geloof ik. :think:

Ik drink zelf ook graag een glaasje. Heb nog een fijne Glenfiddig staan. Kennen jullie overigens Irish Mist? Lekker voor na het uitgebreid eten met koffie.
Ja, ik ken Irish Mist ! Ken jij misschien ook Drambuie ?


Jazeker! Maar die is duidelijk zoeter.

Dat is correct ! Ik heb het idee dat ze ooit wat aan de smaak gedaan hebben. Het was één van mijn favorieten in de Sixties, maar voor mijn gevoel smaakte Drambuie toen wat minder zoet.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 16:20:08 door Audiofreak »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2021, 15:49:47 »
Heb zelf nog een flesje Redbreast staan...heel lekkere Whiskey van de Jameson stokerij


Die heb ik ook! Heerlijk!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2021, 15:50:09 »
Op het ogenblik geniet ik van een glas 16 jaar oude Lagavulin Islay Single Malt whisky



Deze heb ik ook, maar gaat mij wat te gek. Een vriend van me heeft de distiller edition. Die was wel prijzig, maar heel lekker.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 15:53:39 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2021, 15:50:30 »
-
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2021, 15:52:16 »
Ooit een proeverij in Engeland gehad. We waren daar met een paar man voor het werk op bezoek bij Fox's Biscuits en tijdens het avondeten kregen we het over Whiskey/Whisky wat de betere soorten waren. Dit wisten de gastheren wel, diverse soorten geproefd maar om te zeggen dat is het nee, ben geen sterke drank man. Sommige soorten waren meerdere honderden pond per fles. Er waren bij die roken naar solution bandenplakspul, rillingen over de rug. Ik vond 1 drinkbaar maar welke? Zo af en toe mix ik een Asbach Uralt of Baccardi wit door de cola. ( beide spotgoedkoop in Duitsland)
Geen wijn en sterke drank, op feesten en partijen bier en een flesje bij de zomeravond.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 21:18:40 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2021, 16:23:22 »
Haha ik heb ook ooit eens geprobeerd whiskey lekker te vinden. Had een goede fles van een kennis gehad voor wat werk wat ik gedaan had. Diverse pogingen gewaagd maar het ging 'm echt niet worden. Ach, ieder zijn ding. Geef mij maar een Raki of Ouzo.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2021, 16:32:51 »
Haha ik heb ook ooit eens geprobeerd whiskey lekker te vinden. Had een goede fles van een kennis gehad voor wat werk wat ik gedaan had. Diverse pogingen gewaagd maar het ging 'm echt niet worden. Ach, ieder zijn ding. Geef mij maar een Raki of Ouzo.
Dan houd je waarschijnlijk ook wel van de Franse Pastis of de Italiaanse Sambuca  ;)
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 16:34:50 door Audiofreak »

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2021, 16:43:50 »
Gadverdamme. Gaan ze in een whisky topic kletsen over ranzige anijsdrankjes.  ;D

Groeten...

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2021, 16:47:06 »
Haha ik heb ook ooit eens geprobeerd whiskey lekker te vinden. Had een goede fles van een kennis gehad voor wat werk wat ik gedaan had. Diverse pogingen gewaagd maar het ging 'm echt niet worden. Ach, ieder zijn ding. Geef mij maar een Raki of Ouzo.
Dan houd je waarschijnlijk ook wel van de Franse Pastis of de Italiaanse Sambuca  ;)

Zeker wel, maar ik heb de alcohol-consumptie momenteel op 0 staan. Niet dat ik een alcohol-probleem heb of er niet af kan blijven, maar de revalidatie in de dagen erna weegt niet meer op tegen het feestje...
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Whiskey en whisky.
« Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2021, 16:48:57 »
Gadverdamme. Gaan ze in een whisky topic kletsen over ranzige anijsdrankjes.  ;D

Groeten...
Voor elk wat wils Kwabbernoot ! De eén houdt van de moeder en de ander van de dochter. ;)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Whiskey en Raki.
« Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2021, 16:50:41 »
Gadverdamme. Gaan ze in een whisky topic kletsen over ranzige anijsdrankjes.  ;D

Groeten...

Misschien zo beter.... ;)
Science is no democracy