Auteur Topic: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...  (gelezen 5579 keer)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2021, 20:50:59 »
De 925R ligt momenteel net zo open als op de foto van Regenpak, maar er moest aardig wat los worden gemaakt om het zo te krijgen...  :) ik heb met een loop het soldeerwerk bekeken en dat zag er allemaal goed uit, geen roest, geen scheurtjes, allemaal mooi glimmend zilver, ook het soldeerwerk op de print van de speakers ziet er goed uit. Ik kan nu ook makkelijk bij de 4 eindtorren, Regenpak had het over de voedingsspanning daarvan meten, al moet ik even uitzoeken op welke van de drie pootjes van de eindtor ik dat moet doen...  ;D ik neem aan dat dat gewoon kan zonder dat er spanning op de 925R staat ?

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2021, 16:42:07 »
ik neem aan dat dat gewoon kan zonder dat er spanning op de 925R staat?
Ehm... hoe wil jij de voedingsspanning meten op die eindtorren zonder dat er spanning op die versterker staat? Wat je wel kan doen is de zekeringen doormeten en kijken of de eindtorren kortsluiting hebben.

Enne, weet je zeker dat je geen rotte soldeerverbindingen over het hoofd hebt gezien? Het zijn er nogal wat dus je bent er wel effe zoet mee. Zie dit voorbeeld:



Tjerk
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2021, 16:44:59 door Regenpak »

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2021, 17:39:06 »
ik neem aan dat dat gewoon kan zonder dat er spanning op de 925R staat?
Ehm... hoe wil jij de voedingsspanning meten op die eindtorren zonder dat er spanning op die versterker staat? Wat je wel kan doen is de zekeringen doormeten en kijken of de eindtorren kortsluiting hebben.

Enne, weet je zeker dat je geen rotte soldeerverbindingen over het hoofd hebt gezien? Het zijn er nogal wat dus je bent er wel effe zoet mee. Zie dit voorbeeld:



Tjerk

Ehmm... Dat is een goeie inderdaad...  Daag

Ik heb al de solderingen van de hele print door een loep bekeken en dat zag er allemaal netjes en schoon uit, op 1 elco na, en daar had ik iets op het net over gelezen dat deze elco bij iemand anders zijn 925R een probleem had veroorzaakt, dus die heb ik nu vervangen, had er toevallig eentje van dezelfde waarde liggen  :) de zekeringen had ik al doorgemeten, die zijn goed, morgen maar weer in elkaar zetten...

« Laatst bewerkt op: 11 maart 2021, 17:40:56 door Derk »

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2021, 06:29:52 »
de zekeringen had ik al doorgemeten, die zijn goed, morgen maar weer in elkaar zetten...
Dat zou ik dan nog maar effe niet doen. Of doet-ie het nu inenen weer? Heeft die elco het probleem opgelost?

Tjerk

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2021, 12:03:06 »
de zekeringen had ik al doorgemeten, die zijn goed, morgen maar weer in elkaar zetten...
Dat zou ik dan nog maar effe niet doen. Of doet-ie het nu inenen weer? Heeft die elco het probleem opgelost?

Tjerk

Geen idee, ik kom daar volgens mij alleen maar achter als ik hem weer in elkaar zet, mijn kennis is te gering om te weten wat nu verder te kunnen doen/checken... de vervangen elco gaf wel een lagere waarde aan toen ik hem eruit had dan wat die hoort te doen, de nieuwe elco gaf de juiste waarde aan, dus hopelijk was dat het probleem... of heb je nog een suggestie wat ik kan doen ?
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 12:06:48 door Derk »

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2021, 12:52:41 »
of heb je nog een suggestie wat ik kan doen?
Je zal toch echt eens moeten gaan beginnen met meten. Ding ligt nu open, je kan nu onderdelen vervangen maar dan moet je wel weten wat er stuk is. Meten in deze staat is echter wel een uitdaging waarvan ik niet goed kan inschatten of je daaraan toe bent. Ik heb echter mijn twijfels...

Je mag hem ook in Amsterdam-West droppen. Mijn biervoorraad kan wel wat verse tripels gebruiken.

Tjerk

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2021, 07:31:50 »
Ik haal een apparaat pas zover uit elkaar zodra ik weet wat er aan mankeert en ik niet bij de plek kan komen om te solderen of verdere inspectie uit te voeren.
Voedingsspanningen meten met het apparaat nog in elkaar is het begin.
An inability to grasp science is no argument against it....

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #22 Gepost op: 13 maart 2021, 16:58:40 »
Ik haal een apparaat pas zover uit elkaar zodra ik weet wat er aan mankeert en ik niet bij de plek kan komen om te solderen of verdere inspectie uit te voeren.
Voedingsspanningen meten met het apparaat nog in elkaar is het begin.

Deze Denon is niet mijn vaste speler maar een "tweede backup" speler, dus het uit elkaar halen vind ik dan juist leuk om te doen, kijken hoe iets in elkaar zit is een tik van me  :yeah: en ik moet zeggen, het leek moeilijker op papier dan dat het was, de boel schoongemaakt, en die elco vervangen die sowieso niet goed was, in elkaar zetten was met kwartiertje gebeurt, en dan duimen dat dat het probleem was, hij ging aan, heb er poosje goed mee gespeeld, uit gezet, en daarna ging die niet meer aan, helaas was die elco dus niet het probleem... Ik moet ook zeggen dat ik geen idee heb hoe en waarop ik voedingsspanning zou moeten meten  :-[  Ik heb wel de bedradingen op de voedingsprint doorgemeten op breuken of iets, alles is wel heel.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2021, 17:09:35 door Derk »

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Denon PMA-925R weigert ineens dienst...
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2021, 07:01:49 »
Ik moet ook zeggen dat ik geen idee heb hoe en waarop ik voedingsspanning zou moeten meten  :-[
Dan kan je het inderdaad beter laten zitten.

Tjerk