Auteur Topic: storing op pc speakers  (gelezen 8700 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: storing op pc speakers
« Reactie #60 Gepost op: 20 februari 2021, 11:59:51 »
Dit is een bekend probleem, zelf ook met probleem geworsteld.

USB aansluitingen via de PC zijn niet afgeschermd voor elektromagnetische straling en zelf 9/10 gaan storen als je zo een externe geluidskaart aansluit. Zeker met gevoeliger HIFI spullen. De Logitech speakertjes van de Makro, zijn hier bijvoorbeeld niet zo gevoelig voor.

Het beste is om een optische kabel direct aan de speakers te hebben, zonder een geluidskaart er tussen. Of je nou de optische uitgang van je moederbord gebruikt of die van een externe geluidskaart gebruikt, maakt niks uit.

De sub heeft geen optische of andere digitale ingang, dus er moet een DAC tussen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: storing op pc speakers
« Reactie #61 Gepost op: 20 februari 2021, 12:04:11 »
Dit is een bekend probleem, zelf ook met probleem geworsteld.

USB aansluitingen via de PC zijn niet afgeschermd voor elektromagnetische straling en zelf 9/10 gaan storen als je zo een externe geluidskaart aansluit. Zeker met gevoeliger HIFI spullen. De Logitech speakertjes van de Makro, zijn hier bijvoorbeeld niet zo gevoelig voor.

Het beste is om een optische kabel direct aan de speakers te hebben, zonder een geluidskaart er tussen. Of je nou de optische uitgang van je moederbord gebruikt of die van een externe geluidskaart gebruikt, maakt niks uit.

De sub heeft geen optische of andere digitale ingang, dus er moet een DAC tussen.

Ja, dat kan !  :)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: storing op pc speakers
« Reactie #62 Gepost op: 20 februari 2021, 12:31:11 »
Top!!

Maar hoe presteert het setje luidsprekers icl. sub? Ik ken iemand die ook op zoek is naar zoiets..

Ik ben er happy mee. De sub heeft in mijn geval voldoende mogelijkheden om het goed af te regelen (op het gehoor).
Met als aanvulling: als ik alles nieuw zou kopen (de sub was een goedkope tweedehands) dan zou een setje T7V's ipv T5V ook een goede optie zijn: de 7 gaat iets verder door in het laag. Er zijn genoeg filmpjes over beide te vinden en ik vind de kosten/kwaliteitsverhouding erg goed.
Dank je wel voor je antwoord :)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: storing op pc speakers
« Reactie #63 Gepost op: 20 februari 2021, 14:40:47 »
Toch die 8 kanaals externe DAC  ;D

Groet,
Jacco