Auteur Topic: Netfilters  (gelezen 11816 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Netfilters
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2021, 17:26:22 »
Dat verwacht ik ook van de voeding van de goedkope versterker.
Die doet niks anders dan de voeding van de dure versterker.

240 V wisselspanning trafo in (primair), naar (voorbeeld) 50 V wisselspanning trafo uit (secundair), dan gelijkrichter en we hebben gelijkspanning en vervolgens een setje buffer condensatoren en daar weer achter hier en daar een spanningsstabilisator.
En zo hier en daar in andere apparaten een schakelende voeding.
Hoeveel ellende denk je dat daar nog door heen komt?

Marcel
staat dan ook  , denkt prijsklasse, verder ben ik houtworm,dus was je snel kwijt van je technische beschrijving, het was zomaar wat in mij opkwam.

Dmt 15 mkII,
Mijn excuses als het al beschuldiging overkwam. Dat was niet de bedoeling.
De felle reactie komt meer van mijn kant omdat juist diverse verkopers en makers van audio producten graag misbruik maken van de goedgelovigen.
Let wel, ieder is vrij om op zijn manier te genieten van deze geweldige hobby in al zijn facetten.
Ik vind het altijd zo zonde van het geld als je voor datzelfde geld beter, mijn mening, mooie muziek zou kunnen kopen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2021, 17:28:52 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Netfilters
« Reactie #16 Gepost op: 01 februari 2021, 20:08:13 »
Een aantal dingen die je moet begrijpen.
Sommige producten werken en doen wat ze moeten doen zoals de AC iPurifier van Ifi +/- €120,- als je gaat meten wat dit apparaat tegen houdt dan zie je minder rommel op je stekkerblok waar je apparatuur op aansluit. De vraag is dan alleen of het ook wat doet met storingen die na de voeding in de audio apparatuur voorkomen? De fabrikanten laten alleen zien dat de netspanning schoner wordt, maar niet de gelijkspanning die in de audio apparatuur wordt gebruikt. Ben je er gevoelig voor (dus je vind het mooier klinken met een correctie) dat is zo'n oplossing van Ifi nog niet zo slecht.
Of dat placebo is laat ik even in het midden, het is jou ervaring en die ga ik niet in de weg zitten. Er zijn oplossingen die veel meer kosten en zelfs helemaal niets doen. In mijn ogen begint dat dan meer op audio kwakzalverij te lijken en daar haak ik af.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Netfilters
« Reactie #17 Gepost op: 01 februari 2021, 20:38:26 »
Het is net als sex, de ene vrouw zingt en de andere gilt.
En toch weet een je niet wat beter is.  ;D

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Netfilters
« Reactie #18 Gepost op: 01 februari 2021, 23:46:31 »
Dat verwacht ik ook van de voeding van de goedkope versterker.
Die doet niks anders dan de voeding van de dure versterker.

240 V wisselspanning trafo in (primair), naar (voorbeeld) 50 V wisselspanning trafo uit (secundair), dan gelijkrichter en we hebben gelijkspanning en vervolgens een setje buffer condensatoren en daar weer achter hier en daar een spanningsstabilisator.
En zo hier en daar in andere apparaten een schakelende voeding.
Hoeveel ellende denk je dat daar nog door heen komt?

Marcel
staat dan ook  , denkt prijsklasse, verder ben ik houtworm,dus was je snel kwijt van je technische beschrijving, het was zomaar wat in mij opkwam.

Dmt 15 mkII,
Mijn excuses als het al beschuldiging overkwam. Dat was niet de bedoeling.
De felle reactie komt meer van mijn kant omdat juist diverse verkopers en makers van audio producten graag misbruik maken van de goedgelovigen.
Let wel, ieder is vrij om op zijn manier te genieten van deze geweldige hobby in al zijn facetten.
Ik vind het altijd zo zonde van het geld als je voor datzelfde geld beter, mijn mening, mooie muziek zou kunnen kopen.

Marcel
excuses aanvaard,die trouwens niet eens nodig is,wordt immers niet op de man gespeeld en ben ook niet van was gemaakt,  ben geen wel gelovige noch niet gelovige,nuchtere visie wat, nu en dan wel de wenkbrauwen doet fronzen bij sommige producten.
 
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2021, 00:07:02 door Dmt 15 mkII »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Netfilters
« Reactie #19 Gepost op: 02 februari 2021, 07:55:29 »
Stel je vraag op een ander forum en je krijgt daar te horen dat ze hier gek zijn.  ;D

Beste optie is zelf proberen. Gewoon 1 bestellen, 2 wkn proberen, hoor je het dan houd je hem, hoor je het niet stuur je hem weer terug.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Netfilters
« Reactie #20 Gepost op: 02 februari 2021, 08:01:23 »
Stel je vraag op een ander forum en je krijgt daar te horen dat ze hier gek zijn.  ;D

Beste optie is zelf proberen. Gewoon 1 bestellen, 2 wkn proberen, hoor je het dan houd je hem, hoor je het niet stuur je hem weer terug.

Gr. Hans

Is dat hetzelfde forum waar jij een ban kreeg Hans?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Netfilters
« Reactie #21 Gepost op: 02 februari 2021, 18:46:43 »
Ik heb op zoveel fora wel een ban gekregen dat ik ws gewoon ja kan zeggen.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Netfilters
« Reactie #22 Gepost op: 03 februari 2021, 07:53:19 »
Stel je vraag op een ander forum en je krijgt daar te horen dat ze hier gek zijn.  ;D

Beste optie is zelf proberen. Gewoon 1 bestellen, 2 wkn proberen, hoor je het dan houd je hem, hoor je het niet stuur je hem weer terug.

Gr. Hans

 Good Posting

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Netfilters
« Reactie #23 Gepost op: 03 februari 2021, 19:56:34 »
Lees goede ervaringen over Taga PF1000. Er is ook een PF500 versie.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Netfilters
« Reactie #24 Gepost op: 04 februari 2021, 08:25:34 »
Een aantal dingen die je moet begrijpen.
Sommige producten werken en doen wat ze moeten doen zoals de AC iPurifier van Ifi +/- €120,- als je gaat meten wat dit apparaat tegen houdt dan zie je minder rommel op je stekkerblok waar je apparatuur op aansluit. De vraag is dan alleen of het ook wat doet met storingen die na de voeding in de audio apparatuur voorkomen? De fabrikanten laten alleen zien dat de netspanning schoner wordt, maar niet de gelijkspanning die in de audio apparatuur wordt gebruikt. Ben je er gevoelig voor (dus je vind het mooier klinken met een correctie) dat is zo'n oplossing van Ifi nog niet zo slecht.
Of dat placebo is laat ik even in het midden, het is jou ervaring en die ga ik niet in de weg zitten. Er zijn oplossingen die veel meer kosten en zelfs helemaal niets doen. In mijn ogen begint dat dan meer op audio kwakzalverij te lijken en daar haak ik af.

Is het mogelijk om eens achter de voeding van een versterker te kijken wat er daar terug te vinden is van de rommel die er op het stekkerblok is te vinden?
Misschien eens kijken wat er te vinden is met en zonder netfilter?
Wat zie je terug van de ellende op het lichtnet na de buffer elco's.  Wat zie je gebeuren na de buffer elco's als de versterker zwaar belast wordt, dus bezig is om de buffer leeg te trekken?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Netfilters
« Reactie #25 Gepost op: 04 februari 2021, 20:44:58 »
Tuurlijk is dat mogelijk, maar geen fabrikant van dit soort producten laat die metingen zien, alleen een kastje wat ze in het stopcontact plaatsen die een soort ruis laat horen. Er zijn wel filmpjes terug te vinden dat mensen meer ellende via het stopcontact binnen krijgen die via de luidsprekers hoorbaar is (zoals home plug netwerk apparaten die vervuiling veroorzaken). Zo’n Ifi netfilter doet dan wel goed zijn werk. Ik heb persoonlijk meer last van de noice van de weg langs mijn mancave, maar moet zeggen, nu met die avond klok is het genieten na 21:00 uur  ;) alleen af en toe nog een trein.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2021, 20:47:02 door mmuetst »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Netfilters
« Reactie #26 Gepost op: 05 februari 2021, 09:38:54 »
Er zijn wel meer "problemen" met audio waar een dure oplossing voor wordt bedacht.
Vaak zijn het problemen die er wel zijn maar die er in de verste verte niet toe doen voor de uiteindelijke kwaliteit van hetgeen uit je luidsprekers komt.
Als er al wat van de aanwezige ellende van het lichtnet door de voeding komt en meetbaar en misschien hoorbaar is op de luidspreker dan hoor je dat vast alleen als er geen muzieksignaal is en met de volumeknop op helemaal open.
Nou woon ik in een flatgebouw met 100 appartementen.
Dus veel koelkasten, wasmachines, wasdrogers, computers, modems voor internet.
Nog veel meer spaarlampen en ledlampen.
Allemaal spul wat veel rommel terug het lichtnet in sturen.
Nou is die rommel, mijn vermoeden ik heb het nog nooit gemeten, heel erg klein in amplitude t.o.v de 240 Volt netspanning.
Ik heb wel eens met mijn oor tegen de woofer en tegen de tweeter van mijn luidsprekers gezeten met de volume knop op max.
Uiteraard zonder muziek signaal.
Als ik goed luister en het is stil in mijn appartement dan hoor ik helemaal niets. Geen ruis en geen tikjes of andere dingen die er niet zouden moeten zijn.
Zelfs met mijn hoofdtelefoonversterker op max volume en de Beyer hoor ik helemaal niets.
Ja, mijn gehoor is nog in orde.  ;D
Mijn NAD C320BEE met de Dali Ikon 6, met die combi hoorde ik een hele zachte ruis op de tweeters.
De NAD ruiste heel zachtjes.

De huidige set heeft dusdanig weinig eigen ruis dat ik die in ieder geval niet hoor.
Ook de diverse bronnen ruisen niet of onhoorbaar.
Mijn set is aangesloten op een wandcontactdoos waar op ook nog de voeding voor ons internetmodem is aangesloten.
Verder zitten daar samen op.
Receiver
TV
Ziggo digitale tv box
Blu ray speler
Chromcast (stekker voeding)
Sony CD speler
Philips CD speler
Hoofdtelefoonversterker
Raumfeld connector
Internetswitch (stekkervoeding) De receiver, Blu ray, raumfeld en Chromcast hebben verbinding met internet met een kabeltje.

Dat alles samen staat in diverse combinaties altijd aan.  De internetswitch, modem, Chromcast staan altijd aan.
De Raumfeld, TV, receiver, Blu ray staan altijd in standby.
Je zou zeggen meer dan genoeg ellende bij elkaar.
kabels voor internet , interlinks en netvoeding liggen door elkaar op de grond achter de set.
Nog meer ellende bij elkaar.

En ik hoor geen spatje ruis of andere ellende op de luidsprekers en op de hoofdtelefoon.
Mag ik dan aannemen dat er niets is wat het geluid / muzieksignaal in de weg staat of het signaal verpest?
Een netfilter lijkt me meer dan overbodig.

Uiteraard is dit geheel en al mijn mening.  Techniek en natuurkundige wetten doen er niet toe.

Marcel


« Laatst bewerkt op: 05 februari 2021, 09:43:09 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Netfilters
« Reactie #27 Gepost op: 05 februari 2021, 14:47:05 »
Dat zegt mij genoeg Marcel, als het bij jou al muisstil is, hoe stil moet het bij mij op de ''vlakte'' wel niet zijn dan.

Ik zeg, ga er een weekendje voor weg, herinneringen maken.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Netfilters
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2021, 12:10:25 »
Beste optie is zelf proberen. Gewoon 1 bestellen, 2 wkn proberen, hoor je het dan houd je hem, hoor je het niet stuur je hem weer terug.

Gr. Hans
Ik vind dat de slechtste oplossing, omdat je zeker verschil gaat horen, maar niet vanwege de extra toevoeging, maar omdat je anders gaat luisteren. Een fabrikant moet kunnen aantonen dat het meetbaar iets doet en anders is mijn mening, niet kopen. Weer een mooi voorbeeld van Amir. Dure kabel die slechter meet (en dus meer storing doorlaat dan tegen houdt t.o.v. een normale betaalbare kabel.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2021, 08:30:22 door mmuetst »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Netfilters
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2021, 09:35:45 »
Dat is nou precies waarom de meeste liefhebbers verschillen "horen".
Je hersenen worden door het verkoopverhaaltje voorzien van een voorinstelling, of verwachting.
Daar ga je naar op zoek en dan ga je het ook horen. En als je je daar bewust van wordt dan merk je ook dat je geen muziek gehoord hebt.
Je hebt de strakkere en diepere bas gehoord. Die was er altijd al maar dat nam je niet bewust waar omdat je er niet naar op zoek was.
Daarom horen gelovers wel verschil en sceptici niet.

Wat me wel opvalt is dat er in een ander topic wel een set active luidsprekers is die duidelijk wel iets van het lichtnet oppikt.
Dat is vrijwel zeker de defecte voeding van een computer in dit geval. Maar wel opvallend.

Daar staat tegenover dat er bij mij in huis vaak vele diverse apparaten tegelijk aan staan.
Vaak twee en soms drie computers. 
Een koelkast met twee motoren.
Een was machine tegelijk met een vaatwasser.
Alles is verlicht met LED lampen.
Er ligt een internetswitch in het rek waar ook de set in staat.
Kabels van voeding, internet, interlinks en luidsprekerkabels liggen door elkaar en over elkaar achter de set. 
Er staat een modem met wifi op minder dan 2 meter van de set. Dat ding krijgt voeding van hetzelfde stekkerblok als de set.
Er zijn twee stekkerblok adapters aangesloten plus nog een externe voeding voor diverse apparaten in de set.
Meer dan genoeg ellende bij elkaar.
En ik hoor op mijn hoofdtelefoon met het volume van de Lake People op max helemaal  niets.  Geen ruis geen klikjes of kraken, echt helemaal niets.
Een zwartere achtergrond met meer diepte en inzicht in de ruimte zou gevaarlijk worden.
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000