Hifi hardware > Streaming media

Sacd afspelen

(1/3) > >>

Raybar180:
Hallo

Ben sinds kort wat sacd aan het downloaden geweest ik vraag me af hoe ik deze kan afspelen via pc of een speler kan ik ze streamen naar mijn vier devialet phantom gold speakers
Ik zou graag wat af willen spelen.

En wellicht kan iemand mij dsd uitleggen is dit weer een nieuwe variant van sacd ?

Alvast hartelijk dank

dekkersj:
Welkom.

DSD is het formaat dat het fysieke medium sacd draagt. Het is een 1 bit signaal met een 64 keer hogere samplefrequentie dan cd.

Afspelen doe ik met Foobar2000 (v1.5.1), je hebt daar een plug-in voor nodig. Je hebt er meerdere, maar de laatste in de lijst is voldoende. Die andere heb ik nog nooit gebruikt.





En dan selecteer je in de Foobar output naar welke audio device de data gestuurd moet worden.

Groet,
Jacco

Frits:
Een sacd schijfje heeft twee lagen: de sacd laag en een cd laag met dezelfde muziek in cd formaat: 44/16. De sacd-laag is sterk beveiligd en vrijwel niet te rippen. Weet je zeker dat je sacd-bestanden hebt?

Raybar180:
Dank je voor uitleg inmiddels gedaan maar ik kom niet naar mijn speakers devialet via dit programma graag een tip hoe

dekkersj:
Ik weet niet hoe Devialet middels Bluetooth 4 speakers gaat aansturen, maar de "destination" zou in de output configuratie moeten staan. File || Preferences || Playback || Output || Device.

Groet,
Jacco

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie