Auteur Topic: Denon DP-790 stofkap  (gelezen 7316 keer)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Denon DP-790 stofkap
« Gepost op: 31 december 2020, 22:30:09 »
Hallo mannen, alsof we niets anders te doen hebben toch even een vraag over mijn Denon DP-790,  ;D ik heb er sinds kort eentje waarvan de stofkap was gesneuveld, nu zit er een nieuwe standaard losse stofkap bij, echter zonder bevestiging materiaal, op de Denon zitten nog wel de originele stofkap bevestigingen, heeft iemand een tip hoe de universele stofkap te bevestigen op de Denon ophanging ? de universele stofkap heeft geen gaten of iets, is gewoon een plastic kap.  :sceptic:
« Laatst bewerkt op: 31 december 2020, 22:43:04 door Derk »

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #1 Gepost op: 01 januari 2021, 00:19:00 »
Bij elektro andijk heb ik een setje scharnieren en bevestiging voor op de kast gekocht voor een technics sl1200. Werkt fantastisch en de kap is dan afneembaar.

https://www.electro-andijk.nl/index.php/categorien/pickup/pickup-accessoires/technics-sl1200-sl1210mk2-scharnier-detail


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2021, 09:49:03 door JohnK »
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #2 Gepost op: 01 januari 2021, 10:14:13 »
Bij elektro andijk heb ik een setje scharnieren en bevestiging voor op de kast gekocht voor een technics sl1200. Werkt fantastisch en de kap is dan afneembaar.

https://www.electro-andijk.nl/index.php/categorien/pickup/pickup-accessoires/technics-sl1200-sl1210mk2-scharnier-detail


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, ik zal eens informeren of er iets is voor Denon  :)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2021, 21:00:15 »
Helaas had Andijk niets voor de Denon, ik heb nu via eBay iets gevonden in Canada, de kap bevestigingen van een Toshiba SR-F430, deze lijken exact hetzelfde te zijn als van de Denon (op foto) dus duimen maar   ;D

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2021, 22:55:42 »
Gisteren zijn de ophangingen vanuit Canada al binnen gekomen, zit perfect en de kap blijft op elke stand staan  zwaaizwaai  en dat voor €23  ;D


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2021, 09:30:10 »
Mooie draaitafel, met een Denon element?
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2021, 10:13:51 »
Mooie platenspeler.
Gefeliciteerd met de stofkap.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2021, 11:19:54 »
Mooie en goede draaitafel  Toppie!

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2021, 15:08:13 »
Mooie draaitafel, met een Denon element?

Bedankt, nee hier zit een Benz Micro Silver MC cartridge onder, wellicht voor de meesten een wat onbekend merk, maar klinkt ook erg goed !   :)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2021, 15:10:43 »
Mooie platenspeler.
Gefeliciteerd met de stofkap.

Marcel

Bedankt, ben er ook erg tevreden mee  :)

Mooie en goede draaitafel  Toppie!

Bedankt, heb vorig jaar al eens een nieuwere Denon draaitafel gehad, maar deze is toch wel stuk beter/degelijker  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2021, 17:24:54 »
Mooie draaitafel, met een Denon element?

Bedankt, nee hier zit een Benz Micro Silver MC cartridge onder, wellicht voor de meesten een wat onbekend merk, maar klinkt ook erg goed !   :)
Niet onbekend hier, zijn goed klinkende elementen.
Eens buizen altijd buizen.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2021, 20:50:35 »
Mooie draaitafel, met een Denon element?

Bedankt, nee hier zit een Benz Micro Silver MC cartridge onder, wellicht voor de meesten een wat onbekend merk, maar klinkt ook erg goed !   :)
Niet onbekend hier, zijn goed klinkende elementen.

Denk je overigens dat een Denon element dan beter zal klinken op deze Denon draaitafel ? dit omdat je specifiek een Denon element aanhaalt ? wellicht spreek je uit ervaring ?  :) Ik kocht deze Denon DP-790 met een Philips GP401 cartridge met IIIB elliptische stylus, de Benz Micro Silver komt vanonder mijn Onkyo CP-700M Vintage draaitafel, daar zit nu een Ortofon 2M Blue onder, het was even kijken wat het beste onder de Denon DP-790 klonk, en dat bleek de Benz Micro te zijn  :) 
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 20:53:02 door Derk »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2021, 21:33:06 »
Nee dat is heel persoonlijk wat iemand mooi vindt klinken. Denon elementen zijn heel gangbaar en veel waar voor hun geld, zowel in het goedkopere als het duurdere segment. Ik heb zo'n 25 jaar een Denon DL301 in mijn Thorens gehad maar nu een Ortofon MC-3 turbo. Waarom?, die 301 wordt niet meer gemaakt en deze MC-3 is een goede vervanger. Ik ben tevreden, er zat een "niet goed kan er geruild worden" garantie bij en heb daar geen gebruik van gemaakt.
Benz ken ik ook een audiokennis heeft een Benz-Micro Glider L2, heel mooi, niet goedkoop.
Vindt die Onkyo qua uiterlijk mooier dan de Denon, geluid weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 21:36:23 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2021, 22:16:14 »
Nee dat is heel persoonlijk wat iemand mooi vindt klinken. Denon elementen zijn heel gangbaar en veel waar voor hun geld, zowel in het goedkopere als het duurdere segment. Ik heb zo'n 25 jaar een Denon DL301 in mijn Thorens gehad maar nu een Ortofon MC-3 turbo. Waarom?, die 301 wordt niet meer gemaakt en deze MC-3 is een goede vervanger. Ik ben tevreden, er zat een "niet goed kan er geruild worden" garantie bij en heb daar geen gebruik van gemaakt.
Benz ken ik ook een audiokennis heeft een Benz-Micro Glider L2, heel mooi, niet goedkoop.
Vindt die Onkyo qua uiterlijk mooier dan de Denon, geluid weet ik niet.

Klopt helemaal, de een vind dit weer mooier klinken dan de ander, ik heb nog nooit een Denon element gehoord, de Onkyo met de Ortofon 2M Blue klinkt ook erg goed, en is ook een schitterende draaitafel, en zeldzaam, zeker in de nieuwstaat zoals de mijne is  ;D ik heb momenteel 3 Vintage draaitafels, ook nog een mooie Lenco L 85 uit 1974, daar hangt weer een Stanton 681EEE cartridge en stylus onder, dus ik wissel nog weleens van tafel, en cartridge, tussen de woonkamer en studio  :D



renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Denon DP-790 stofkap
« Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2021, 22:52:11 »
Heb het nog nagekeken, in 1983 de Denon 301 gekocht tot 2016 onder de Thorens 160. Er zat een soort statiegeld op, was het element versleten kon je deze inruilen en had je voor een aanzienlijk lager bedrag een nieuw element. Dat 3x gedaan.
Ik heb 2 Thorens TD160 MKII staan, MC-3 turbo en Stanton 681 EEE zijn de elementen. De MC-3 turbo klinkt beter, ik denk dat de Stanton versleten is.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2021, 12:11:24 door renes »
Eens buizen altijd buizen.