Auteur Topic: Grandmix 2020 Ben Liebrand  (gelezen 3391 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Gepost op: 24 december 2020, 16:48:17 »
Voor de geïnteresseerden, waaronder ondergetekende. De editie van dit jaar zal naar verluid niet digitaal uitgebracht gaan worden, we zullen het met de radio uitzending moeten doen. Te beluisteren op oudejaarsavond op radio 538. Van 21:00 - 24:00 uur.

Doe er je voordeel mee.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 28 december 2020, 21:49:16 door dekkersj »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2020, 18:39:09 »
Als jij 'm nu even opneemt en mij een kopietje stuurt, ben ik ook weer gelukkig.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2020, 18:51:04 »
Als het gelukt is, gaat dat gebeuren. Momenteel de boel aan het regelen dat dat ook kan, met een nieuwe cd recorder... Moet goed gaan komen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2020, 18:55:11 »
Mooi!  Alvast bedankt.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2020, 19:20:52 »
@Jacco, Hiero in Rotjeknor nog een liefhebbert indien mogelijk. 🤗🙃

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2020, 19:35:36 »
Ken allemaal! Moet nog 3 verse cd-r for audio hebben, daar legt het niet an.

Momenteel het grootste obstakel is het vinden van die analoge radiofrequenties!  wtf Dat geloof je toch niet.... Ziggo heeft er alles aan gedaan om die frequenties onvindbaar te maken. Tsss...

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2020, 21:51:29 »
Frequentie is inmiddels gevonden.

Ik krijg inmiddels ook vanuit de fanbase allerlei vragen... En of ik die van vorig jaar ook heb, schijnt dus ook niet aan te komen te zijn. Jammerdebammer, want toen was de recorder stuk. Dit jaar hoop ik op succes. Met de zelfgebakken oliebollen en vettige vingertjes... spannend.

Groet,
Jacco

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2020, 15:39:04 »
Kan je niet gewoon Radio 835 streamrippen en het resulterende MP3'tje editen? In een grijs verleden heb ik dat veel gedaan maar ik moet er effe goed induiken hoe ik hiervoor een scriptje in elkaar kan flansen. Als-ie op de radio is ben ik namelijk niet thuis...

Tjerk

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2020, 15:52:45 »
Streamrippen? mp3? ??

Waar kom jij vandaan?  ;)

Daar waar ik vandaan kom, zat je met trillende handen aan je tape-deck tot het grote moment. REC - PAUZE uit en gaan! Later werd het een cassettebandje waar je al een heel jaar lang de beste exemplaren voor aan het uitzoeken was. Antenne uitrichten voor de beste ontvangst en hopen op goede condities. Die idiote buurtgenoot met die aftanse brommer die niet ontstoord was, werd begin december al vakkundig zoek gemaakt. De spanning steeg toen het einde van kant A naderde... Dat was na zeg 45 minuten het geval, de mixen duurden toen maar een klein uurtje.

Al het magnetische is nu vervangen door optische opname. Veul beterder natuurlijk (ja, is echt zo). Maar wel met nieuwe zorgen: doen de cd-rw for Audio het nog wel? En het inregelen van het juiste level is altijd tricky. Vroeger was dat +3dB met het normale muziek cadans en de uithalen doortikkend naar de +5dB. Nu houd ik het op de uithalen op -2dBFS oid en dat is dan een schatting. Later geen verandering meer qua volume of wat dan ook aan die digitale bestanden uitvoeren, daar is de bitdiepte niet geschikt voor. Zo opnemen en vanaf blijven. Kan nog wel ingekort worden natuurlijk.

Groet,
Jacco

Regenpak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
    • Polonaise PIC Projects
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2020, 19:57:10 »
Internetstreams zijn doorgaans inderdaad wat zuinig gecodeerd. Ben er niet in geslaagd een directe dump te maken, alleen "what you hear". Dat schiet dus niet op. Dan maar DRAB geprobeerd. Qt-DAB op mijn Linuxbak geprakt en de fietspompantenne voor VHF band III gerepareerd. Ding wordt ook wel voor J-antenne uitgemaakt, maar goed. Met mijn RTL dongle redelijke ontvangst, in ieder geval geen bitverlies. Maar wat is Radio 835 zuinig gecodeerd zeg! Slechts 80 kbps! Alle zichzelf respecterende programma's doen 96 kbps en Hilversum 4 (aka NPO4) zellufs maar liefst 128 kbps. Nou is de codering wat efficiënter dan MP3, maar toch.

Ik denk dat je Sicko... euh... ZIGGO maar even moet laten voor wat ze zijn. Bij mij hier in Patijndorp zijn de FM zenders ontzettend slap uitgemoduleerd. Denk aan ferro cassettebandjes. R538 is op de kabel 10 dB zachter dan de ether. Daar kom ik mijn bed niet voor uit. Kan het wel uit de ether plukken, de Alticom zeeptoren (DC2) staat hier om de hoek en 102.4 MHz is hier stuit nok. Ik had op het groene forum een uitgebreide test gedaan.

Maar goed. Ik ga toch wel die DRAB stream rippen. Misschien de FM ook wel en dan vergelijken.

Tjerk

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2020, 20:13:13 »
Ik heb hier Ziggo en zo'n beetje het mooiste analoge signaal dat ik ooit gehad heb. Alleen Arrow Jazz in Breda via de ether was beter. Mooi volle bak signaal en het signaal is ook aardig voor een pop FM station. Nee, gaat helemaal goed komen. Er zal alleen wel nog de piloottoon van 19kHz inzitten, die filtering is er helemaal uitgehaald. (en door mij niet weer teruggezet)

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #11 Gepost op: 31 december 2020, 16:34:43 »
Totale paniek! De nieuwerwetse maxwell cd-rw for audio werden niet herkend door de recorder... Slik.

Dus de kolderkamer ondersteboven en nog twee oude Philips 74 minuten rw for audio gevonden, eentje in discutabele staat. Altijd gebruikt om de Deelder radio mee op te nemen. Met wat krasjes enzo. Het moet maar.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #12 Gepost op: 31 december 2020, 16:48:15 »
Je weet ook war Liebrand zelf zegt over het draaien van kopietjes van de grandmix?

*WHY CAN'T IT BE RELEASED ON CD OR DIGITAL ?
• First some info: Grandmix 2020, Broadcast : Radio 538
• From 21:00 - 24:00 (Amsterdam Time)
• The tracklist will appear here close to midnight.
http://liebrand.com/cd/gm2020/
• Supporting radio stations on Ibiza, in Germany, UK and Denmark are also mentioned on that page.
*Questions keep flooding my inbox, so here is a little insight how things work in the real world, and how the Grandmix releases came to an end.
First of all, years of Illegal copies, and the subsequent decline in support by the cooperating record companies.
It's not a matter of royalties, we have been happy to pay those for years and years. It is a matter of record companies willing to licence. That willingness depends on sales figures, and with the many illegal copies that willingness has declined over the last years.
How it works: With the release of an album, roughly a fifth of the revenue is available for royalties.
With a 100 song track-list, each track receives 1/100 of that 1/5th share of royalty revenue. So it is important that enough revenue is made for companies to stay willing to participate.
Sales have declined since the late 90s, but still the Grandmix sales stayed strong by comparison.
The illegal copies became the problem.
People simply think that that one copy (their own illegal copy), won't make the difference. But with many thinking that way, those people have brought the Grandmix series to an end.
You see, when the cost of drawing up the paperwork is more than that 1/100th of a share in the royalties, the support for a project like The Grandmix slowly vanished.
On top of that came the recent changes and mergers amongst companies, with new policies, who now no longer license at all!
The willingness to support, and those policy changes have sealed the fate of the Grandmix year mixes. It's over...
It is very sad indeed,
I do want to thank all the true fans that have supported the series over the years. All those that realized that, only by buying the release on CD or digital, they would support the series and ensure a new release the following year. And of course all the supporting radio stations like Radio 538, Slam FM, Radio 10, Radio Veronica, as well as Isla106 (Ibiza), Radio Calletti (Italy), Sunshine Live (Germany), Solar Radio (UK) and RadioABC (Denmark). (Mail me if your radio station would like to join)
Getting the Grandmix on radio stations will generate copyright revenue for all included songs as those radio stations declare the play-lists to the copyright agencies in each country.
Thank you for your love and support!
And support the music you love!
Ben Liebrand ❤️
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grandmix 2020 Ben Liebrand
« Reactie #13 Gepost op: 31 december 2020, 16:53:35 »
Daarom ook via de radio, zoals het hoort.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk