Auteur Topic: Accuphase vraag  (gelezen 9127 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Accuphase vraag
« Reactie #45 Gepost op: 24 november 2020, 22:37:24 »
Misschien wel een idee om aardig te blijven? Samen kom je verder dan elkaar af te bijten...

Misschien dat er iemand eea wil uitleggen mbt de techniek?

Groet,
Jacco

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Accuphase vraag
« Reactie #46 Gepost op: 24 november 2020, 22:38:40 »


Ik zou het in jouw geval simpel houden. Zet met behulp van bovenstaande informatie alle passende combinaties op een rij, zet de gecombineerde prijs erbij en kies de combi met de duurste speakers die nog binnen je budget valt.

Prijs isn't the issue eerlijk gezegd van de speaker upgrade. Daar heb ik nog meer dan tijd voor.

Ik ben zeer tevreden over mijn b&w p5's! Zeker met die geupgrade tweeters in (nautilus). Ik heb de laatste maanden in een schiit modi 3 dac, van den hul d102 mk3 bekabeling en qed xt25 performance bi wire luidspreker kabels geïnvesteerd. Is al een hemelsbreed verschil op de advance acoustic maa 406. (ook hier wappers).

Maar ik merk dat er nog meer uit te halen valt uit de p5's. Ze spelen nu wel al tov mijn eerste set up op deze speakers fenomenaal.

Gewoon even om de situatie te schetsen.

Upgrade zal diamond (al dan niet 2)zijn omdat ik enorm van die hun klank hou. 804 zeer waarschijnlijk die qua wattage specs identiek is aan de p5's. Nog liever de 803's maar die zijn dan wel nog exuberant duurder.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Accuphase vraag
« Reactie #47 Gepost op: 24 november 2020, 22:40:23 »
Aha, de speakers zijn nog niet bekend? Dan zou ik daar eerst maar eens op concentreren, daar gaan wat mij betreft de meest waardevolle knaken in zitten. De rest is versterking en maakt in principe niets uit, mits het vermogen geleverd kan worden.

Groet,
Jacco
Zie bovenstaande Jacco ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Accuphase vraag
« Reactie #48 Gepost op: 24 november 2020, 22:42:29 »
Aha, de speakers zijn nog niet bekend? Dan zou ik daar eerst maar eens op concentreren, daar gaan wat mij betreft de meest waardevolle knaken in zitten. De rest is versterking en maakt in principe niets uit, mits het vermogen geleverd kan worden.

Groet,
Jacco
Zie bovenstaande Jacco ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
I see, I see  ;)

Technisch gezien kan daar een helder antwoord op komen. Heb ik nog niet over nagedacht, ik ben benieuwd waar het forum mee komt.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #49 Gepost op: 24 november 2020, 22:45:11 »
Waarom moet je daar rekening mee houden?

Groet,
Jacco
Als extra kosten in de aanschaf van een 2e hands versterker. Maar als ik Arjan begrijp hebben deze type Accuphase versterkers nog geen servicebeurt nodig.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 22:50:04 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #50 Gepost op: 24 november 2020, 22:48:16 »
Misschien wel een idee om aardig te blijven? Samen kom je verder dan elkaar af te bijten...

Misschien dat er iemand eea wil uitleggen mbt de techniek?

Groet,
Jacco
Dat ben ik met je eens, had al een linkje van de wiki pagina meegestuurd met de uitleg wat een klasse D versterker inhoud. Maar goed, die Accuphase gebruiken geen klasse D versterking, dus kunnen we het laten liggen.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Accuphase vraag
« Reactie #51 Gepost op: 24 november 2020, 22:51:34 »
Klasse a/b idd bij deze reeksen.

Prefereer ik ook eerlijk gezegd. Klasse a is qua klank bij accuphase wel nog net iets beter (heb ik bij een audio kameraad al gehoord btw, die kwam van een 211 overigens)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #52 Gepost op: 24 november 2020, 22:54:58 »
Waarom moet je daar rekening mee houden?

Groet,
Jacco

Inderdaad, dat speelt pas na een flink aantal jaren en nieuwere series kunnen opeens weer aan hele andere kwalen op hoge leeftijd lijden dan de voorgaande.
Die Accuphase 211 is van 1998 (https://www.hifiengine.com/manual_library/accuphase/e-211.shtml) is dat niet oud dan? Kan zo’n versterker geen service beurt gebruiken? Vandaar mijn vraag over extra kosten service beurt. We hebben het niet over nieuw in dit geval.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 22:57:01 door mmuetst »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Accuphase vraag
« Reactie #53 Gepost op: 25 november 2020, 09:01:54 »
Waarom moet je daar rekening mee houden?

Groet,
Jacco

Inderdaad, dat speelt pas na een flink aantal jaren en nieuwere series kunnen opeens weer aan hele andere kwalen op hoge leeftijd lijden dan de voorgaande.
Die Accuphase 211 is van 1998 (https://www.hifiengine.com/manual_library/accuphase/e-211.shtml) is dat niet oud dan? Kan zo’n versterker geen service beurt gebruiken? Vandaar mijn vraag over extra kosten service beurt. We hebben het niet over nieuw in dit geval.
En versterker van een dergelijke leeftijd zou ik zeker laten nakijken en laten servicen.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2020, 10:03:42 door Audiofreak »