Auteur Topic: Accuphase vraag  (gelezen 9126 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Accuphase vraag
« Reactie #30 Gepost op: 24 november 2020, 20:48:17 »
Ik zou het in jouw geval simpel houden. Zet met behulp van bovenstaande informatie alle passende combinaties op een rij, zet de gecombineerde prijs erbij en kies de combi met de duurste speakers die nog binnen je budget valt.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #31 Gepost op: 24 november 2020, 20:50:45 »
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

En klasse A is niet hetzelfde als A/B dus waar doel je op?
Was het een tik fout? Je zegt: of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. Had dat als, is moeten zijn?

Nope, Klasse D doet feitelijks niks anders dan nog beter koelen als A/B . De efficiency output is daardoor veel hoger  dus ook het rendement.
Of het beter is laat ik in het midden. Ook iets met geloof ;)
Tja, dat is toch totale onzin wat je nu zit te vertellen. Een klasse D versterker gebruikt een schakel techniek en is is dus wat anders dan een lineair gain versterker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier
Heeft niks met beter koelen te maken.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #32 Gepost op: 24 november 2020, 20:53:53 »
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

En klasse A is niet hetzelfde als A/B dus waar doel je op?
Was het een tik fout? Je zegt: of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. Had dat als, is moeten zijn?

Nope, Klasse D doet feitelijks niks anders dan nog beter koelen als A/B . De efficiency output is daardoor veel hoger  dus ook het rendement.
Of het beter is laat ik in het midden. Ook iets met geloof ;)
Tja, dat is toch totale onzin wat je nu zit te vertellen. Een klasse D versterker gebruikt een schakel techniek en is is dus wat anders dan een lineair gain versterker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier
Heeft niks met beter koelen te maken.

wat denk je wat de relais doen?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #33 Gepost op: 24 november 2020, 21:02:42 »
wat denk je wat de relais doen?
In mijn versterkers doen ze de uitgang beveiligen en vertraagd de luidsprekers koppelen nadat de eindversterker in balans is na aanzetten van de versterker. En ik heb in mijn voorversterker relais zitten om de juiste ingang te kiezen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #34 Gepost op: 24 november 2020, 21:08:02 »
Ik zou het in jouw geval simpel houden. Zet met behulp van bovenstaande informatie alle passende combinaties op een rij, zet de gecombineerde prijs erbij en kies de combi met de duurste speakers die nog binnen je budget valt.
Zou ook mijn advies zijn, ga voor max speakers, maar niet per definitie de duurste, maar die het mooiste klinken in jou akoestiek. Te grote luidsprekers in een te kleine ruimte kan heel frustrerend zijn.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Accuphase vraag
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2020, 21:11:39 »
Aha, de speakers zijn nog niet bekend? Dan zou ik daar eerst maar eens op concentreren, daar gaan wat mij betreft de meest waardevolle knaken in zitten. De rest is versterking en maakt in principe niets uit, mits het vermogen geleverd kan worden.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2020, 21:16:16 »
wat denk je wat de relais doen?
In mijn versterkers doen ze de uitgang beveiligen en vertraagd de luidsprekers koppelen nadat de eindversterker in balans is na aanzetten van de versterker. En ik heb in mijn voorversterker relais zitten om de juiste ingang te kiezen.

In klasse D was de vraag niet wat het in uwe versterker doet. Volgens u kraam ik steeds onzin uit namelijk!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #37 Gepost op: 24 november 2020, 21:38:32 »
wat denk je wat de relais doen?
In mijn versterkers doen ze de uitgang beveiligen en vertraagd de luidsprekers koppelen nadat de eindversterker in balans is na aanzetten van de versterker. En ik heb in mijn voorversterker relais zitten om de juiste ingang te kiezen.

In klasse D was de vraag niet wat het in uwe versterker doet. Volgens u kraam ik steeds onzin uit namelijk!
Nu leg me dat eens haar fijn uit.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Accuphase vraag
« Reactie #38 Gepost op: 24 november 2020, 21:47:38 »
Citaat
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

Dit was in elk geval grote nonsens.
Klasse A en A/B zijn in principe volslagen gelijk met als verschil dat bij klasse A de ruststroom dermate groot is dat beide helften van de eindtrap bij iedere uitsturing nog in geleiding zijn waar dat bij A/B al bij een kleine uitsturing tot één versterkerhelft beperkt is.

Klasse D is gebaseerd op een schakelende eindtrap waarbij de duty cycle maatgevend is voor het geleverde vermogen.

Ik heb wel versterkers van Accuphase geserviced die hier en daar danig te lijden hadden gehad van de klasse A opzet maar door de bank genomen mooi gebouwde bakken waar je lang plezier van kunt hebben.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #39 Gepost op: 24 november 2020, 21:50:01 »
Citaat
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

Dit was in elk geval grote nonsens.
Klasse A en A/B zijn in principe volslagen gelijk met als verschil dat bij klasse A de ruststroom dermate groot is dat beide helften van de eindtrap bij iedere uitsturing nog in geleiding zijn waar dat bij A/B al bij een kleine uitsturing tot één versterkerhelft beperkt is.

Klasse D is gebaseerd op een schakelende eindtrap waarbij de duty cycle maatgevend is voor het geleverde vermogen.

Ik heb wel versterkers van Accuphase geserviced die hier en daar danig te lijden hadden gehad van de klasse A opzet maar door de bank genomen mooi gebouwde bakken waar je lang plezier van kunt hebben.
Dank u Arjan, we krijgen nog een uitleg over relais in klasse D. Ben benieuwd.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Accuphase vraag
« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2020, 21:57:34 »
Ik heb wel versterkers van Accuphase geserviced die hier en daar danig te lijden hadden gehad van de klasse A opzet maar door de bank genomen mooi gebouwde bakken waar je lang plezier van kunt hebben.
Misschien wel interessant voor Nostra, wat kost een gemiddelde service beurt voor zo’n klasse a/b versterker van Accuphase? Kun je een ruwe prijs geven waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Accuphase vraag
« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2020, 21:59:24 »
Waarom moet je daar rekening mee houden?

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Accuphase vraag
« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2020, 22:05:10 »
Waarom moet je daar rekening mee houden?

Groet,
Jacco

Inderdaad, dat speelt pas na een flink aantal jaren en nieuwere series kunnen opeens weer aan hele andere kwalen op hoge leeftijd lijden dan de voorgaande.
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #43 Gepost op: 24 november 2020, 22:16:37 »
wat denk je wat de relais doen?
In mijn versterkers doen ze de uitgang beveiligen en vertraagd de luidsprekers koppelen nadat de eindversterker in balans is na aanzetten van de versterker. En ik heb in mijn voorversterker relais zitten om de juiste ingang te kiezen.

In klasse D was de vraag niet wat het in uwe versterker doet. Volgens u kraam ik steeds onzin uit namelijk!
Nu leg me dat eens haar fijn uit.

Beetje makkelijk kerel..... Maar het zit hem in de signaal versterkingsgedeelte ( eindtrap). Signaal wordt opgeknipt in meerdere stukken en gaat pas leveren wanneer dit gevraagd wordt. Transistors worden continu aan/ uit geschakeld  wat voor de koeling zorgt.
Bij A/B klasse staan transistors onder continu spanning
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Accuphase vraag
« Reactie #44 Gepost op: 24 november 2020, 22:33:53 »
Ik zou nog maar eens gaan lezen wat klasse D inhoudt. Het is pertinent geen variant op A/B.
Alle eindtransistoren in alle topologieën staan constant onder spanning ( bij klasse G en H is dat een geregelde of tussen twee waarden geschakelde).
An inability to grasp science is no argument against it....