Auteur Topic: Accuphase vraag  (gelezen 9318 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Accuphase vraag
« Reactie #15 Gepost op: 24 november 2020, 15:31:14 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Accuphase vraag
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2020, 15:38:54 »
@Bloom,

even off-topic, ik volg ook het harbeth-forum. Daar zijn ze nogal fanatiek bezig met 'wetenschappelijke' audio.
Ik kan me voorstellen dat de formule die je voorstelt daar op enige interesse zal kunnen rekenen.
Bezwaar dat ik het daar deel?

Nee hoor, doe maar.

 Toppie!
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Accuphase vraag
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2020, 19:27:30 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
Ik heb op dit moment een 211, een 307, een 405 en een 406v in het vizier.

Pre/eind is me net wat boven budget.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #18 Gepost op: 24 november 2020, 19:33:18 »
Allemaal een zeer mooie uitleg allemaal maar dit is voor mij persoonlijk allemaal Chinees.

En heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen rechtstreeks.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Die is ook heel moeilijk te beantwoorden want je noemt hele series. Verschil tussen een e 206-306-406 zullen onderling niet heel veel verschillen in hetgeen wat je al weet. Zaken die jij aangeeft waarin je het verschil en tevens je antwoord zou kunnen vinden zijn de klasses. 
Bekende bij Accuphase is de E530 klasse A. Meer linear over het gehele spectrumgebied ga je niet vinden, echter verwijs ik je wel naar het topic zonnepanelen. Klasse A vreet namelijk enorm veel stroom en de rest is verzonnen ( lees schakelingen) om die nadelen tegen te gaan. Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D.  Versterkers klinken niet is de kreet ... prima, ik ga die discussie niet eens meer voeren. Ben alleen van mening dat de standaard en wat ze daarin hebben gewijzigd voldoet aan de norm .... niets anders dan dat je de knop source direct indrukt en ook nauwelijks verschil merkt als je geen gebruik maakt van de 3 in te stellen knoppen die alle op 0 staan.

Persoonlijke mening:

Wat je ook kiest een Accuphase zal je nooit teleur stellen. Het concept is gewoon prima (tijdloos) zonder enige concessies en je krijgt wat je mag verwachten.
Doordat ze zo goed zijn wordt er in de 2e hands markt vandaag de dag nog veel voor gevraagd.  Laat de emotie niet de prijs bepalen ....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Accuphase vraag
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2020, 19:34:00 »


Allemaal een zeer mooie uitleg allemaal maar dit is voor mij persoonlijk allemaal Chinees.

En heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen rechtstreeks.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Stap 1 bepaal welke speakers je uiteindelijk wilt kopen van die B&W serie.
Stap 2 bepaal hoeveel vermogen je nodig hebt.
Stap 3 kies een versterker uit die Accuphase serie die dit minimaal kan leveren of neem een duurdere met meer vermogen, gewoon omdat het kan.

De 804's zitten met een minimum van een  50 watt tot 200 watt maximum.

De 803's gaan van 50 watt minimum tot 500 watt maximum. 

Maat van me speelt op een accuphase a45 met 803d3's en dat gaat al goed hard zonder in te boeten op alles

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Accuphase vraag
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2020, 19:51:29 »
De genoemde modellen hebben een oplopend gewicht. Een versterker moet voor mij een flinke voeding hebben, wat zich meestal uit in gewicht.

Mijn Denon weeg 24 kg en die kan alles wel aan wat ik ooit erop aan zal sluiten qua speakers. Bij de Accuphase lijkt dat ook zeker het geval te zijn.

Dan is uiterlijk en aansluitingen waarschijnlijk uiteindelijk keuze bepalend en je budget, uiteraard.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Accuphase vraag
« Reactie #21 Gepost op: 24 november 2020, 20:08:47 »
Klasse A vreet namelijk enorm veel stroom en de rest is verzonnen ( lees schakelingen) om die nadelen tegen te gaan. Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D.  Versterkers klinken niet is de kreet ... prima, ik ga die discussie niet eens meer voeren. Ben alleen van mening dat de standaard en wat ze daarin hebben gewijzigd voldoet aan de norm .... niets anders dan dat je de knop source direct indrukt en ook nauwelijks verschil merkt als je geen gebruik maakt van de 3 in te stellen knoppen die alle op 0
als je info geeft moet je dan wel de juiste geven. Klasse A/B is niet hetzelfde als klasse D.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #22 Gepost op: 24 november 2020, 20:14:04 »
Klasse A vreet namelijk enorm veel stroom en de rest is verzonnen ( lees schakelingen) om die nadelen tegen te gaan. Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D.  Versterkers klinken niet is de kreet ... prima, ik ga die discussie niet eens meer voeren. Ben alleen van mening dat de standaard en wat ze daarin hebben gewijzigd voldoet aan de norm .... niets anders dan dat je de knop source direct indrukt en ook nauwelijks verschil merkt als je geen gebruik maakt van de 3 in te stellen knoppen die alle op 0
als je info geeft moet je dan wel de juiste geven. Klasse A/B is niet hetzelfde als klasse D.

En klasse A is niet hetzelfde als A/B dus waar doel je op?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Accuphase vraag
« Reactie #23 Gepost op: 24 november 2020, 20:17:25 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
Ik heb op dit moment een 211, een 307, een 405 en een 406v in het vizier.

Pre/eind is me net wat boven budget.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Maar waarom die 211 vervangen? Is deze stuk? Ik zou dan eerder meer investeren in de luidsprekers dan in een nieuwe versterker. Misschien de versterker een keer een service buurt geven is misschien een goed idee.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Accuphase vraag
« Reactie #24 Gepost op: 24 november 2020, 20:21:00 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
Ik heb op dit moment een 211, een 307, een 405 en een 406v in het vizier.

Pre/eind is me net wat boven budget.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Maar waarom die 211 vervangen? Is deze stuk? Ik zou dan eerder meer investeren in de luidsprekers dan in een nieuwe versterker. Misschien de versterker een keer een service buurt geven is misschien een goed idee.
Nee je begrijpt me verkeerd

Dit zijn de accuphase modellen die ik nu op het oog heb.

Ikzelf heb nu een nuforce avp 16 pre met een advance acoustic maa 406 eindversterker (die trouwens allebei zal blijven na de upgrade naar accuphase wegens home cinema setup in de toekomst)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Accuphase vraag
« Reactie #25 Gepost op: 24 november 2020, 20:21:30 »
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

En klasse A is niet hetzelfde als A/B dus waar doel je op?
Was het een tik fout? Je zegt: of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. Had dat als, is moeten zijn?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Accuphase vraag
« Reactie #26 Gepost op: 24 november 2020, 20:29:04 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
Ik heb op dit moment een 211, een 307, een 405 en een 406v in het vizier.

Pre/eind is me net wat boven budget.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Maar waarom die 211 vervangen? Is deze stuk? Ik zou dan eerder meer investeren in de luidsprekers dan in een nieuwe versterker. Misschien de versterker een keer een service buurt geven is misschien een goed idee.
Nee je begrijpt me verkeerd

Dit zijn de accuphase modellen die ik nu op het oog heb.

Ikzelf heb nu een nuforce avp 16 pre met een advance acoustic maa 406 eindversterker (die trouwens allebei zal blijven na de upgrade naar accuphase wegens home cinema setup in de toekomst)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik begrijp het verkeerd omdat ik het verkeerd gelezen had😉. Ik denk dat je met de 211 meer geld overhoudt voor speakers en die zullen voor het grootste gedeelte bepalen hoe alles gaat klinken. Dus als de 211 alle luidsprekers die je ook op het oog hebt kunt aansturen zou ik voor die optie gaan. Of die andere versterkers moeten goedkoper zijn gezien dit nog oudere modellen zijn. Misschien moet je wel rekening houden met kosten voor een service beurt.
Omdat die Accuphase wappers hebben (UV meters) heb ik zo wie zo een zwak voor deze versterkers.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 20:33:04 door mmuetst »

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Accuphase vraag
« Reactie #27 Gepost op: 24 november 2020, 20:37:27 »
De series die je noemt kunnen zowel pre als eind als geintegreerd zijn. Waar kijk je nu qua geintegreerd naar als opties?
Ik heb op dit moment een 211, een 307, een 405 en een 406v in het vizier.

Pre/eind is me net wat boven budget.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Maar waarom die 211 vervangen? Is deze stuk? Ik zou dan eerder meer investeren in de luidsprekers dan in een nieuwe versterker. Misschien de versterker een keer een service buurt geven is misschien een goed idee.
Nee je begrijpt me verkeerd

Dit zijn de accuphase modellen die ik nu op het oog heb.

Ikzelf heb nu een nuforce avp 16 pre met een advance acoustic maa 406 eindversterker (die trouwens allebei zal blijven na de upgrade naar accuphase wegens home cinema setup in de toekomst)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik begrijp het verkeerd omdat ik het verkeerd gelezen had. Ik denk dat je met de 211 meer geld overhoudt voor speakers en die zullen voor het grootste gedeelte bepalen hoe alles gaat klinken. Dus als de 211 alle luidsprekers die je ook op het oog hebt kunt aansturen zou ik voor die optie gaan. Of die andere versterkers moeten goedkoper zijn gezien dit nog oudere modellen zijn. Misschien moet je wel rekening houden met kosten voor een service beurt.
Omdat die Accuphase wappers hebben (UV meters) heb ik zo wie zo een zwak voor deze versterkers.
Het is me geen probleem voor een hogere reeks te gaan hoor. Maar inderdaad dan hou ik wat meer geld over voor nieuwe speakers (waar ik al weet waar ik naartoe wil gaan). Maar langs de andere kant een 4xx heeft wel een pak reserve voor wat ik wil kopen en nu heb

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase vraag
« Reactie #28 Gepost op: 24 november 2020, 20:43:44 »
Deze staan bekend als zijnde klasse A/B of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. 

En klasse A is niet hetzelfde als A/B dus waar doel je op?
Was het een tik fout? Je zegt: of wat we tegenwoordig ook kennen als klasse D. Had dat als, is moeten zijn?

Nope, Klasse D doet feitelijks niks anders dan nog beter koelen als A/B . De efficiency output is daardoor veel hoger  dus ook het rendement.
Of het beter is laat ik in het midden. Ook iets met geloof ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Accuphase vraag
« Reactie #29 Gepost op: 24 november 2020, 20:45:27 »
Meer vermogen kan geen kwaad. Een versterker die in de problemen komt en gaat vervormen en erger nog clippen is gevaarlijk voor je luidsprekers. Twee keer in mijn leven tweeters opgeblazen op die manier.
Het koste me een keer een BNS tweeter en een keer een MC systems tweeter.