Auteur Topic: Akoestische problemen aanpakken  (gelezen 1986 keer)

Kwabbernoot

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Akoestische problemen aanpakken
« Reactie #15 Gepost op: 09 april 2021, 11:09:44 »
Moet je ook Elac speakers gebruiken.  ::)

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #16 Gepost op: 09 april 2021, 11:12:40 »
Moet je ook Elac speakers gebruiken.  ::)
Ja, nou je het zegt ! Daar was ik helemaal nog niet opgekomen ! ;) ;) ;)
Maar alle gekheid op een stokje, ik heb er geen belang meer bij om een serieuze set in mijn woonkamer te hebben en ik ben zeer tevreden met de kwaliteit van de weergave van de twee sets in mijn zolderkamer, waar ik een fijne ruimte voor mijzelf heb.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2021, 11:37:34 door Audiofreak »
PRE-AMP: Quad 44; Denon PRA-1500; POWER-AMP: Harman Kardon Citation 16A; Quad 405-2; FM TUNER: Quad FM 4; Sony V7700; CD PLAYERS: Pioneer PD-S 901; Pioneer PD-7700; Sony XA5ES; Marantz CD94-MKII; SPEAKERS: Elac 310 Crystal Edition; Elac BS 204.2; Celestion 3; PLATENSPELER; PE 34

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: 09 april 2021, 11:16:35 »
Ik doe dat zelf ook. Mijn Marantz pré heeft Audyssey aan boord en die trekt alles heel mooi recht. Dirac heb ik in het verleden ook wel eens geprobeerd, maar ik kwam toen tot de conclusie dat Dirac totaal incompatibel is met dipolen zoals paneelluidsprekers en "open baffles". Audyssey heeft daar geen problemen mee. Maar het is niet bewezen dat commerciële DSP's beter zijn dan degene die open source en gratis zijn. DRC en BruteFIR zitten standaard in een Linux distributie zoals Debian (en ik vermoed ook Ubuntu en Linux Mint) en met die twee maak je een compleet "Digital Room Correction"-systeem.
Interessant Bloom, moet toch maar weer es meer met Linux gaan doen....heb nog twee HP servertjes staan....prima om mee te experimenteren.