Auteur Topic: Luistermiddag in het hoge noorden  (gelezen 21768 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #30 Gepost op: 02 november 2020, 12:19:49 »

En de muziek die ze moeten weergeven speelt ook mee. Met borrelnootjesjazz gaat het prima maar met wat stevigers vallen ze sowieso door het ijs.



Maar meer mag je ook niet verwachten van zulke kleine breedbandertjes. Ik vind dat niet 'door het ijs zakken'. Je verwijt een Aygo ook niet dat het een slechte caravantrekker is.

Ik heb er al menigeen "blind luisterend" de bietenbrug mee op zien gaan. Natuurlijk zijn het geen geweldenaren, maar ze kunnen onder gunstige omstandigheden beter klinken. dan je ze bij de eerste aanblik zou geven

Ik heb voldoende mensen over de vloer gehad die dachten naar een groot systeem te luisteren, terwijl het een Needle betrof.  Het zal eraan liggen dat ik ze zelf gebouwd heb en ze daarom dus zo goed klinken.   zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai

In de grot hebben ze tijd om te rijpen.  :rofl:

Het lijkt soms wel de grot van Lourdes, want er gebeuren daar op op akoestisch gebied echt allerlei audio-wonderen ! ;D :D :)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #31 Gepost op: 02 november 2020, 13:11:02 »
Denk een Needle  luidspreker.
Klopt en die staan nu in de mancave in Utrecht.
Hoe doen ze het daar Michael?
Eerlijk antwoord...net zo beroerd  ;D.



Binnen in je huiskamer zullen ze vriendelijker klinken, schat ik in.
In je mancave verzuipen alle kleintjes.

Je moet ze gewoon goed opstellen en niet een luisterafstand van meters nemen.
En niet alleen met borrelmuziek, maar ook met dit stukkie dat stevig in het laag is (en met meer andere stukken),


blijven Needles bij mij prima overeind.

Het gaat erom hoe je ze gebruikt en welke muziek je er op loslaat en dan zeg ik tegen kleinbehuisden, gun het een kans.  8)

Ze staan bij mijn zoon op zijn slaapkamer, ongeveer 20 vierkante meter, schuin dak en 3 meter luisterafstand, centimeter of 10 van de achtermuur. Dat gaat heel erg goed! Misschien dat je wat mist, maar het wordt ook nooit irritant, da's ook wel belangrijk.
Science is no democracy

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #32 Gepost op: 02 november 2020, 16:44:24 »
Altijd leuk om ervaringen van forumleden in verslagen van luistersessies terug te lezen! Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt. Is er nog een bepaalde reden waarom je je Prima Luna versterker en/of overige audio apparaten meegenomen hebt?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #33 Gepost op: 02 november 2020, 22:48:55 »
Altijd leuk om ervaringen van forumleden in verslagen van luistersessies terug te lezen! Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt. Is er nog een bepaalde reden waarom je je Prima Luna versterker en/of overige audio apparaten meegenomen hebt?
Gewoon eens luisteren wat die Adams doen op een volledige buizen versterker. Maar niks in het bijzonder hoor...gewoon een beetje experimenteren met audio.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #34 Gepost op: 03 november 2020, 12:43:08 »
Altijd leuk om ervaringen van forumleden in verslagen van luistersessies terug te lezen! Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt. Is er nog een bepaalde reden waarom je je Prima Luna versterker en/of overige audio apparaten meegenomen hebt?
Gewoon eens luisteren wat die Adams doen op een volledige buizen versterker. Maar niks in het bijzonder hoor...gewoon een beetje experimenteren met audio.
Zo herkenbaar mmuetst! Wanneer ik een langere periode vrij ben dan mag ik ook graag combineren en experimenteren met verschillende luidsprekers en versterkers (in m'n woonkamer). Ik heb alleen moeite om na het "spelen" de boel weer op te ruimen...  ;)   

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #35 Gepost op: 03 november 2020, 12:53:13 »
Altijd leuk om ervaringen van forumleden in verslagen van luistersessies terug te lezen! Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt. Is er nog een bepaalde reden waarom je je Prima Luna versterker en/of overige audio apparaten meegenomen hebt?
Gewoon eens luisteren wat die Adams doen op een volledige buizen versterker. Maar niks in het bijzonder hoor...gewoon een beetje experimenteren met audio.
Zo herkenbaar mmuetst! Wanneer ik een langere periode vrij ben dan mag ik ook graag combineren en experimenteren met verschillende luidsprekers en versterkers (in m'n woonkamer). Ik heb alleen moeite om na het "spelen" de boel weer op te ruimen...  ;)

Een herkenbaar verschijnsel Fourplay.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #36 Gepost op: 03 november 2020, 13:22:15 »
Ik heb een stel van Richard hier een tijdje gehad. Het is geen straf om er naar te luisteren, in vergelijking met mijn B&W miste er iets  maar het klinkt goed. Met de muziek die ik mooi vind klinkt het heel aangenaam. Iemand die audio niet als hobby heeft zal het prachtig vinden klinken. Klinkt het niet ga er gewoon dichter opzitten, dat helpt.

Laat mij eens raden waarom of dat bij jou wel goed wil klinken  ;) ;) ;)
Ik heb niet te klagen over de ruimte, de akoestiek helpt mee.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #37 Gepost op: 03 november 2020, 14:27:12 »
Ik heb een stel van Richard hier een tijdje gehad. Het is geen straf om er naar te luisteren, in vergelijking met mijn B&W miste er iets  maar het klinkt goed. Met de muziek die ik mooi vind klinkt het heel aangenaam. Iemand die audio niet als hobby heeft zal het prachtig vinden klinken. Klinkt het niet ga er gewoon dichter opzitten, dat helpt.

Laat mij eens raden waarom of dat bij jou wel goed wil klinken  ;) ;) ;)
Ik heb niet te klagen over de ruimte, de akoestiek helpt mee.

Dat is al een groot gedeelte van het hele verhaal René en wat dat betreft prijs ik mijzelf ook gelukkig, want ik heb het al vaak zat anders gehoord ! Ik kan me de luistersessie bij jou nog goed herinneren en op het eindresultaat viel niets of nauwelijk iets aan te merken. Ja, alleen het feit dat je niet met Elac draait zou een klein puntje van kritiek kunnen zijn ! ;) ;) ;)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #38 Gepost op: 03 november 2020, 14:35:08 »
Ik vind zelf ook dat ik een enorme meeval gehad heb met mijn akoestiek, al heb ik die natuurlijk wat vooruit geholpen met mijn nogal WAF-onvriendelijke inrichting (maar zonder W is dat helemaal geen probleem). En nee, ik gebruik geen Elac.  zwaaizwaai

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #39 Gepost op: 03 november 2020, 14:54:15 »
Ik vind zelf ook dat ik een enorme meeval gehad heb met mijn akoestiek, al heb ik die natuurlijk wat vooruit geholpen met mijn nogal WAF-onvriendelijke inrichting (maar zonder W is dat helemaal geen probleem). En nee, ik gebruik geen Elac.  zwaaizwaai
Jammer, weer een gemiste kans  Yeah !
Maar alle gekheid op een stokje, van wat ik gelezen en gehoord heb, heb jij je zaakjes prima op orde !  Toppie!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #40 Gepost op: 03 november 2020, 15:20:55 »
Ik had onlangs Cock van Weiden van Sonore op bezoek,hij vond de acoustiek in het appartement prima.
Ik ben blij dat dat zo is zonder kunstgrepen toe te passen.
Beter kan altijd,maar ik ben er blij mee.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #41 Gepost op: 03 november 2020, 15:40:39 »
Ik had onlangs Cock van Weiden van Sonore op bezoek,hij vond de acoustiek in het appartement prima.
Ik ben blij dat dat zo is zonder kunstgrepen toe te passen.
Beter kan altijd,maar ik ben er blij mee.
Dat kan ik me helemaal voorstellen Peter ! Mooi om te horen dat het redelijk snor zit met de akoestiek !
« Laatst bewerkt op: 03 november 2020, 16:39:00 door Audiofreak »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #42 Gepost op: 03 november 2020, 16:57:07 »
Dank je,dat is toch een eerste vereiste wil je kunnen genieten van de muziek.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #43 Gepost op: 03 november 2020, 17:39:46 »
Ik vind zelf ook dat ik een enorme meeval gehad heb met mijn akoestiek, al heb ik die natuurlijk wat vooruit geholpen met mijn nogal WAF-onvriendelijke inrichting (maar zonder W is dat helemaal geen probleem). En nee, ik gebruik geen Elac.  zwaaizwaai

 :rofl: :rofl: :rofl:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Luistermiddag in het hoge noorden
« Reactie #44 Gepost op: 03 november 2020, 21:09:55 »

Tjonge! Inderdaad BASS!!

Pannen vliegen hier bijna van het dak af!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.