Auteur Topic: Kef LS50 Wireless 2  (gelezen 4076 keer)

Jantje

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 6
Re: Kef LS50 Wireless 2
« Reactie #15 Gepost op: 04 november 2020, 21:28:18 »
Nou ben ik met toch wel een aan het twijfelen geslagen.

Ik heb de Denon PMA 1500RII en de Mission V63. Tja, zijn oudjes, maar doen het eigenlijk nog prima
Daar ben er best tevreden over.

Voor ongeveer € 1000,-- zou ik de Cambridge Audio CXN V2 kunnen aanschaffen.
Scheelt toch weer een flinke duit.

En dan heb ik.... volgens mij....dezelfde mogelijkheden en opties als bij de aanschaf van de FEF's, toch ??
Of mis ik iets... ???


hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Kef LS50 Wireless 2
« Reactie #16 Gepost op: 05 november 2020, 06:33:03 »
Lijkt me dat je dan ook voorzien bent.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Kef LS50 Wireless 2
« Reactie #17 Gepost op: 20 november 2020, 13:50:11 »
En dan heb ik.... volgens mij....dezelfde mogelijkheden en opties als bij de aanschaf van de FEF's, toch ??
Of mis ik iets... ???

Inderdaad.
Wel een extra bakje tov de KEFs als je die cambridge aanschaft en vooral, belangrijker: je geeft in dat geval best veel geld uit aan snel verouderend spul (=een streamer).

Nuja, 'verouderend' : de technologie daarrond verandert in ieder geval snel.
Je riskeert dus om over een aantal jaar (2? 5?) met een bakje te zitten dat door zijn producent niet meer ondersteund wordt. Want die is alweer met iets anders bezig.
Kan het niet onmiddellijk terugvinden, maar heb een aantal ervaringen in die zin gelezen over de CXN V1.
Die is van 2016, maar updates of bugfixes krijg je dus al niet meer.
Nogmaals: is van-horen-zeggen, kan dit dus niet bevestigen.

Maar wat ik toch liever doe: een klassiek, eenvoudig, analoog systeem met een goede versterker en passieve luidsprekers, die elke vakman kan repareren met een soldeerbout en schroevendraaier.
En een apart, budgetvriendelijk streamertje erbij. Ik stream vaak met de google chromecast audio. Die kostte 40euro geloof ik. Werkt prima met qobuz zowel als spotify.
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Kef LS50 Wireless 2
« Reactie #18 Gepost op: 05 december 2020, 10:35:46 »
Beste Jantje,

Je geeft wel tegenstrijdige berichten “Onze oude! set is op” en even later “Ik heb de Denon PMA 1500RII en de Mission V63. Tja, zijn oudjes, maar doen het eigenlijk nog prima
Daar ben er best tevreden over” dat klinkt niet dat de set “op” is maar meer dat je toe bent aan iets nieuws. En dat is natuurlijk prima. Wat je moet bedenken is dat elke luidsprekers anders is, maar niet per definitie beter. Het is vooral smaak.