Auteur Topic: tevreden met set?  (gelezen 18714 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: tevreden met set?
« Reactie #150 Gepost op: 18 mei 2021, 19:46:25 »
Stilstand is achteruitgang? Locked
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: tevreden met set?
« Reactie #151 Gepost op: 23 mei 2021, 12:21:13 »
Ik ben eigenlijk niet van plan er nog een set naast te kopen.
Ik houd het bij 1 set, daar ik geen verzamelaar ben van apparaten.
Mocht er wat nieuws komen, dan is dat ter vervanging van, en gaat het andere apparaat de verkoop in.

De onrust is verder moeilijk te duiden, ik merk wel tijdens het luisteren dat ik erg vaak aan het zappen ben door nrs heen.
Ik luister het album niet af, dat had ik eerst nooit. Boeit de muziek me niet? Is het geluid niet naar mijn zin?
Misschien wat Audiofreak zegt, onbewust de drang naar beter?? Daarmee verband houdend, ben wel nieuwsgierig geworden
naar Esoteric.
The music sounds better, when you know who's playing it

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #152 Gepost op: 23 mei 2021, 13:27:27 »
Ik ben eigenlijk niet van plan er nog een set naast te kopen.
Ik houd het bij 1 set, daar ik geen verzamelaar ben van apparaten.
Mocht er wat nieuws komen, dan is dat ter vervanging van, en gaat het andere apparaat de verkoop in.

De onrust is verder moeilijk te duiden, ik merk wel tijdens het luisteren dat ik erg vaak aan het zappen ben door nrs heen.
Ik luister het album niet af, dat had ik eerst nooit. Boeit de muziek me niet? Is het geluid niet naar mijn zin?
Misschien wat Audiofreak zegt, onbewust de drang naar beter?? Daarmee verband houdend, ben wel nieuwsgierig geworden
naar Esoteric.
Ik ben jarenlang behept geweest met de neiging om de perfectie op te zoeken en ja, dat gaf niet zelden een gevoel onrust.

Thans weet ik dat de door mij gezochte perfectie niet bestaat en kan ik mij tevreden stellen met de weergave van mijn huidige sets.

Natuurlijk klonken mijn Infinity Q2 luidsprekers aangedreven met Dayton Wright, Mark Levinson, Bryston 3b en Harman Kardon Citation 16a versterking indrukwekkend, maar de kleinere Elac monitoren die ik nu bezit zetten er ook fraai plaatje neer en ik geniet er nog dagelijks van.


 

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: tevreden met set?
« Reactie #153 Gepost op: 24 mei 2021, 10:03:41 »
Ik ben eigenlijk niet van plan er nog een set naast te kopen.
Ik houd het bij 1 set, daar ik geen verzamelaar ben van apparaten.
Mocht er wat nieuws komen, dan is dat ter vervanging van, en gaat het andere apparaat de verkoop in.

De onrust is verder moeilijk te duiden, ik merk wel tijdens het luisteren dat ik erg vaak aan het zappen ben door nrs heen.
Ik luister het album niet af, dat had ik eerst nooit. Boeit de muziek me niet? Is het geluid niet naar mijn zin?
Misschien wat Audiofreak zegt, onbewust de drang naar beter?? Daarmee verband houdend, ben wel nieuwsgierig geworden
naar Esoteric.

Interessante materie Wilco.
Ook lastig te duiden. 
Maar als je tijd en budget hebt kun je altijd iets van Esoteric proberen.  Misschien thuis proberen en dan pas beslissen.
Je hoeft je huidige set niet meteen weg te doen.

Misschien eens uit je comfortzone stappen met muziek. Misschien vind je iets wat je aandacht wel vast gaat houden.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #154 Gepost op: 26 juni 2021, 11:56:42 »
De set die ik nu heb houdt het nog wel een jaar of wat uit, geen veranderingen.
Ik ben nu 62 als ik in de toekomst kijk een keer nieuwe luidsprekers en een lange verlengkabel voor aan een laptop en een nieuwe goede koptelefoon. De nieuwe luidsprekers komen aan een Denon Heos II amp die nu in de kamer staat als radio. Tegen die tijd heb ik de buizenset ongeveer 30 jaar en zal slijtage verschijnselen hebben, nieuwe buizenvoeten etc. en zal vervangen worden door de Denon. Maar goed dan ben ik misschien wel 70 en zal waarschijnlijk op de bank liggen met de koptelefoon op en luisteren naar Spotify ( of iets anders) en genieten van muziek die ik ook al mooi vond toen ik 20 was.
Eens buizen altijd buizen.