Auteur Topic: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor  (gelezen 1312 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Gepost op: 25 oktober 2020, 08:50:05 »
Oorlog hoort zeker niet thuis in het topic humor naar mijn mening.
Oorlog is een zeer serieuze veel ellende veroorzakend zeer winstgevend verdienmodel.
In veel rijke landen worden miljarden verdient door wapen fabrikanten en wapen handel.
Naar mijn idee worden er op de wereld brandhaardjes en spanning in stand gehouden om er aan te verdienen.
Je verkoopt alleen wapens als er genoeg spanning en oorlog op de wereld is.
Zijn er weer wat gebieden verwoest dan kan er aan de opbouw weer miljarden verdient worden.
Dat er duizenden, honderdduizenden mensenlevens zijn verwoest, ..............ach met een goede actie van een "betrouwbare" stichting wassen we ons geweten  weer schoon.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2020, 08:59:38 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:06:43 »
Oorlog hoort helemaal nergens thuis! stop
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:12:08 »
Paul jouw verhaaltje zou een prima scenario zijn voor de serie: 'Toen was geluk heel gewoon" en je kunt de plaats van Gerard Cox zo innemen, want een Rotjeknorder ben je al !!
Ik vond het een zeer tot de verbeelding sprekend en herkenbaar verhaal ! Het geeft het tijdsbeeld waarin we leven heel duidelijk weer ! Toppie!
De interventie met het thema oorlog in de post "humor" schoot mij even in het verleerde keelgat, maar dat had helemaal niets met jouw verhaal te maken.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2020, 10:15:17 »
Mijn reactie was natuurlijk (eveneens) sarcastisch bedoeld, en was ook bedoeld om tot nadenken aan te zetten. Waarom was het destijds zo en waarom is het geworden wat het nu is? En een manier om weer terug te kunnen naar hoe het was.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2020, 10:39:05 »
De supermarkt oorlog heeft wel een positief effect op mijn portemonnee gehad.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2020, 11:45:53 »
Mijn reactie was natuurlijk (eveneens) sarcastisch bedoeld, en was ook bedoeld om tot nadenken aan te zetten. Waarom was het destijds zo en waarom is het geworden wat het nu is? En een manier om weer terug te kunnen naar hoe het was.

Groet,
Jacco
Maar je hebt wel gelijk. Oorlog is natuurlijk helemaal fout en verschrikkelijk, dat geldt voor de mensen die er mee te maken hebben. De rest verdient er geld aan, die hebben geen oorlog maar produceren wel middelen om oorlog te voeren. Heeft alles met macht te maken.
Humor en oorlog gaan wel samen, denk aan serie's als Dad's Army, Allo Allo en M*a*s*h.
Ik kan er gemakkelijk over praten heb geen oorlog meegemaakt en de laatste is 75 jaar geleden beëindigd. Ja er zijn  familieleden van mij die er onder hebben geleden.
Ik gebruik buizen die gemaakt zijn voor de oorlog, jointed army navy ( jan) en buizen met een anker erop allen voor de marine.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2020, 11:54:00 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2020, 05:55:04 »
Ja Renes, daar heb je een punt.

M.A.S.H  is een zeer goede serie met heel veel erg goede humor. Soms met een diepe serieuze ondertoon.
Dan uiteraard Allo allo en Dad's army.  Hogan's hero's.  en vast nog wel een paar meer.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2020, 08:41:28 »
Humorseries over oorlog moeten in ieder geval aan de voorwaarde voldoen dat de oorlog in kwestie lang genoeg geleden is.

Dat gezegd hebbende, voor zover ik weet is de laatste oorlog waar een humoristische serie over gemaakt is, de Koreaanse oorlog (M.A.S.H.). Daar zat toen 30 jaar tussen. Het lijkt erop dat de oorlogen daarna te diepe mentale wonden hebben geslagen (Vietnam bijv.) om er een leuk bedoelde t.v.-serie van te maken. Ik denk ook niet dat het makkelijk is tegenwoordig de juiste toon te vinden: mensen staan snel op hun achterste benen en kunnen wereldwijd hun schande uitspreken. Een te groot risico voor makers, schat ik zo in.

Overigens gingen die humoristische series nauwelijks over de desbetreffende oorlog zelf, maar was het meer het decor.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2020, 10:45:56 »
Vergeet Tour of Duty niet, niet humoristisch wel Vietnam. Oorlog is van alle tijden en dat zal wel zo blijven ook.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2020, 10:47:42 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2020, 16:15:18 »
Humorseries over oorlog moeten in ieder geval aan de voorwaarde voldoen dat de oorlog in kwestie lang genoeg geleden is.

Dat gezegd hebbende, voor zover ik weet is de laatste oorlog waar een humoristische serie over gemaakt is, de Koreaanse oorlog (M.A.S.H.). Daar zat toen 30 jaar tussen. Het lijkt erop dat de oorlogen daarna te diepe mentale wonden hebben geslagen (Vietnam bijv.) om er een leuk bedoelde t.v.-serie van te maken. Ik denk ook niet dat het makkelijk is tegenwoordig de juiste toon te vinden: mensen staan snel op hun achterste benen en kunnen wereldwijd hun schande uitspreken. Een te groot risico voor makers, schat ik zo in.

Overigens gingen die humoristische series nauwelijks over de desbetreffende oorlog zelf, maar was het meer het decor.

Genoemde series heb ik allemaal gezien en zeker kunnen waarderen. Het geeft toch en wat luchtigere draai aan de gebeurtenissen naar mijn idee. Wat de nu weer overhoop halen met 'De Oost' is dan weer een heel ander verhaal...
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Terugkomend op gesprek over oorlog in topic Humor
« Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2020, 20:06:59 »
... just don't mention the war ...

Groet,
Jacco