Een (inmiddels overleden) vriend van mij had in 1967 de onderstaande (zelfgebouwde) JBL Baron C38 speakers in zijn doorzon woning staan. Ik heb destijds de luidspreker-en filtercomponenten voor hem geregeld via de vriend met een bedrijf in medische apparatuur en dat kwam per kant uit op f. 1.000,00 (dus zonder houtpakket)
Dat waren in die tijd toch wel massieve bedragen.
De luidsprekers werden gefineerd door een andere vriend van mij die pianostemmer/restaurateur was.
De speakers werden aangestuurd door een zelfgebouwde buizenversterker volgens het OTL principe.
De speakers hadden forse afmetingen t.w.: hoog 61.6 cm x breed 60.96 cm x diep 40.64 cm.
Van heinde en verre kwam men deze speakers bewonderen en er kwam zelfs op een zaterdagmiddag een busje met Amerikaanse soldaten, die op Soesterberg gelegerd waren, naar de speakers luisteren.
Mijn vriend werkte destijds als elektrotechnicus bij het inmiddels opgeheven depot van de luchtmacht (DELM) in Rhenen en hij had daardoor ook contacten met personeel van het voormalige viegveld Soesterberg.
Voor die tijd waren het in Nederland opzienbarende luidsprekers.