Auteur Topic: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?  (gelezen 7797 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #45 Gepost op: 31 augustus 2020, 21:32:40 »
In Nederland weet ik niet wat ze kosten, maar hier 5000usd is minimaal voor een sigma.
Je kruipt in de realiteit, van een groot aantal speakers (zeker op de tweedehands markt) in de prijsklasse die opzeker je sigma een run for money geven.

De kappa is natuurlijk een totaal ander onderwerp en totaal andere insteek qua design. Wat beter is in jou oren hoeft niet zo teZijn in iemand anders zijn oren. Elke infinity heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten. Ook je geliefde sigma heeft dergelijke zwakke punten, met name het laag deed niet zoveel voor me tov de kappa in extended mode.

Destijds voelde ik me niet geroepen om de k9 teruilen met een sigma (en wat bijbetaling)
De epsilon ?! Vind ik persoonlijk BETER DAN DE SIGMA, zeker op laag en midden de grote lemim! Vs de cone die de sigma heeft roep ik hardop, dat is servo controlled laag super strak en gecontroleerd en gecorrigeerd laag. Net zoals de irs v , beta enzo heeft (zei het in een kleiner formaat uiteraard)

De epsilon is mij altijd bijgebleven , ik vind de sigma echt mooi maar niet voor de duiten die nu tegenwoordig willen vangen. Dit geld ook voor de andere infinities , Ze zijn te stevig geprijsd deze dagen voor wat het is. Ze vragen nu zelfs voor een kappa 7 (!!) ruim 1000usd . Gewoon belachelijke vintage prijzen die ze hanteren. K9 2500usd , k8 rond de 1200 usd, Sigma 4-5000usd, zo nu en dan vind je een epsilon voor die prijs. Maar 7000usd is meestal waar ze voor tekoop staan. Je zegt ook dat de sigma img woofers heeft, zoveel infinities hebben die woofers. De k9 heeft  4 img woofers, en ik zeg je eerlijk de sigma was zeker niet slechter maar ook zeker niet beter op het laag (mijn mening)

Daar koop je heel wat speaker voor nieuw en tweedehands wat zeer gewaagd is aan de oude infinities op zeker.

de beste speakers die ik ook van de infinity stal heb gehoord (en nog thank you Steve ) is de irs beta . Maarja zit je op 10-12k per set speakers. Dat is een bom geld voor een ouwe doos met woofers en velletjes . Niettemin, ik kan dromen , kost niets  worship1

Maar zoals altijd dat is mijn mening .. ik anker mezelf niet vast aan wat beter is. Ik baseer op wat ik lekker vind klinken, en ik kan met elke infinity goed door de bocht kappas, sigma, Epsilon .. Zolang het geen echte harman kardon Infinity  :braak: Is kan ik me prima vertoeven met elke infinity dusver.

Bagger wat ze nu maken


En je mag gerust weten dat ik first dips heb op een set bèta’s .. ooit gebeurt dat 😂
Intussen lekker maggies en zo nu en dan een cone speaker heerlijk keuze hebben 😎

En emits klinken scherp men vergeet dat ik een jonge gast ben,mijn gehoor zal anders zijn dan van jou of ieder ander hier. Kan zijn dat ik er net wat gevoeliger voor ben, en bijkomend feitje dat de kappa 6 emits totaal heeft .. Waarvan een super emit elke kant.

Ik trim ze iets wat naar beneden toe , dat is persoonlijke smaak natuurlijk Daarom heeft onze Arnie ook potjes verzorgd op de achterzijde van de speakers  worship1 kun je lekker tunen (zei het minimaal)
je heb ondertussen jou bericht behoorlijk aangepast zie ik..

Je hoef mij niet te vertellen dat veel Infinity's IMG woofers hadden, ik zeg dan ook LANGE SLAG IMG voor de Sigma.
De Quantum zijn ook van die heerlijke speakers, muziek technisch net wat minder, maar het genieten word er niet minder van.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 21:39:38 door Infinity »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #46 Gepost op: 31 augustus 2020, 21:45:49 »


Hierbij alvast een foto van de Infinity Reference Standard luidsprekers. Ik heb ze in het verleden meerdere keren mogen beluisteren. Voor zo ver ik mij herinner zijn ze nooit in Nederland verkocht.

Gezien de toenmalige prijs ad. f. 175.000,00 lijkt me dat ook geen wonder en je moet er ook nog eens de ruimte voor hebben.

Het was één van de meest indrukwekkende luidsprekers die ik ooit beluisterd heb.

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #47 Gepost op: 31 augustus 2020, 21:47:39 »
Ik heb de QE, en ik pas altijd postings aan ik zit op een iPhone mezelf rot te tikken.  :bleh:
Sterker nog de QE is wat mij introduceerde in de infinity wereld. De Qls heb ik helaas nooit kans voor gekregen om te beluisteren. Eerlijk is eerlijk nudell was geniaal, ook een van de weinige die planars kon mixen met welke woofer dan ook en het nog goed laat klinken ook.

Planar hoog, midden , line source, servo laag, dipole
(Grotere modellen beta, irs v enz) puur van een design punt kun je nagaan dat hij nogal wat principes implementeerde in zijn werk.

Dat geld voor vrijwel elke infinity speaker, kijk naar je sigma, epsilon , kappa, qls zijn allemaal speakers
Met bijzonder detail qua bouw. Ze waren dan ook niet goedkoop, ik denk wel dat ze nog steeds meekunnen met de tijd.

Ik zie zo nu en dan mensen posten “ouwe bakken “ kan wel zijn, ik ruil er geen Elacje of klipsch voor (zonder fans te beledigen)




muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #48 Gepost op: 31 augustus 2020, 21:49:53 »


Hierbij alvast een foto van de Infinity Reference Standard luidsprekers. Ik heb ze in het verleden meerdere keren mogen beluisteren. Voor zo ver ik mij herinner zijn ze nooit in Nederland verkocht.

Gezien de toenmalige prijs ad. f. 175.000,00 lijkt me dat ook geen wonder en je moet er ook nog eens de ruimte voor hebben.

Het was één van de meest indrukwekkende luidsprekers die ik ooit beluisterd heb.

Hij heeft me verklapt dat het ongeveer 40k gaat kosten..
als hij dat doet neem ik waarschijnlijk een van zijn bèta’s over voor 7k (MIJN VROUW WILT ZE)

Niets is zeker, het is een bom geld en hij is nog happy met zijn beta. Maar de beste man zit niet om een cent verlegen. En hij heeft een honger naar infinity speakers..


Zijn huis is 2 miljoen usd waard, zijn garage is 200 vierkante meter en dat is alleen zijn garage. Ik kwam daar om de k9 te beluisteren, gast had er carver buizen monos aanhangen ..

In zijn garage  worship1 keek me ogen uit eerlijk is eerlijk
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 21:53:31 door muziekfreak »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #49 Gepost op: 01 september 2020, 13:45:01 »
In Nederland weet ik niet wat ze kosten, maar hier 5000usd is minimaal voor een sigma.
Je kruipt in de realiteit, van een groot aantal speakers (zeker op de tweedehands markt) in de prijsklasse die opzeker je sigma een run for money geven.

De kappa is natuurlijk een totaal ander onderwerp en totaal andere insteek qua design. Wat beter is in jou oren hoeft niet zo teZijn in iemand anders zijn oren. Elke infinity heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten. Ook je geliefde sigma heeft dergelijke zwakke punten, met name het laag deed niet zoveel voor me tov de kappa in extended mode.

Destijds voelde ik me niet geroepen om de k9 teruilen met een sigma (en wat bijbetaling)
De epsilon ?! Vind ik persoonlijk BETER DAN DE SIGMA, zeker op laag en midden de grote lemim! Vs de cone die de sigma heeft roep ik hardop, dat is servo controlled laag super strak en gecontroleerd en gecorrigeerd laag. Net zoals de irs v , beta enzo heeft (zei het in een kleiner formaat uiteraard)

De epsilon is mij altijd bijgebleven , ik vind de sigma echt mooi maar niet voor de duiten die nu tegenwoordig willen vangen. Dit geld ook voor de andere infinities , Ze zijn te stevig geprijsd deze dagen voor wat het is. Ze vragen nu zelfs voor een kappa 7 (!!) ruim 1000usd . Gewoon belachelijke vintage prijzen die ze hanteren. K9 2500usd , k8 rond de 1200 usd, Sigma 4-5000usd, zo nu en dan vind je een epsilon voor die prijs. Maar 7000usd is meestal waar ze voor tekoop staan. Je zegt ook dat de sigma img woofers heeft, zoveel infinities hebben die woofers. De k9 heeft  4 img woofers, en ik zeg je eerlijk de sigma was zeker niet slechter maar ook zeker niet beter op het laag (mijn mening)

Daar koop je heel wat speaker voor nieuw en tweedehands wat zeer gewaagd is aan de oude infinities op zeker.

de beste speakers die ik ook van de infinity stal heb gehoord (en nog thank you Steve ) is de irs beta . Maarja zit je op 10-12k per set speakers. Dat is een bom geld voor een ouwe doos met woofers en velletjes . Niettemin, ik kan dromen , kost niets  worship1

Maar zoals altijd dat is mijn mening .. ik anker mezelf niet vast aan wat beter is. Ik baseer op wat ik lekker vind klinken, en ik kan met elke infinity goed door de bocht kappas, sigma, Epsilon .. Zolang het geen echte harman kardon Infinity  :braak: Is kan ik me prima vertoeven met elke infinity dusver.

Bagger wat ze nu maken


En je mag gerust weten dat ik first dips heb op een set bèta’s .. ooit gebeurt dat 😂
Intussen lekker maggies en zo nu en dan een cone speaker heerlijk keuze hebben 😎

En emits klinken scherp men vergeet dat ik een jonge gast ben,mijn gehoor zal anders zijn dan van jou of ieder ander hier. Kan zijn dat ik er net wat gevoeliger voor ben, en bijkomend feitje dat de kappa 6 emits totaal heeft .. Waarvan een super emit elke kant.

Ik trim ze iets wat naar beneden toe , dat is persoonlijke smaak natuurlijk Daarom heeft onze Arnie ook potjes verzorgd op de achterzijde van de speakers  worship1 kun je lekker tunen (zei het minimaal)
je heb ondertussen jou bericht behoorlijk aangepast zie ik..

Je hoef mij niet te vertellen dat veel Infinity's IMG woofers hadden, ik zeg dan ook LANGE SLAG IMG voor de Sigma.
De Quantum zijn ook van die heerlijke speakers, muziek technisch net wat minder, maar het genieten word er niet minder van.
Even wat meer doorgelezen, was laat voor mij gisteren dus ik reageerde te snel

Lange slag of niet lekker belangrijk , ik heb liever meerdere woofers die niet geforceerd laag hoeven te produceren zoals je sigma daar kennelijk gretig gebruik van maakt (niets mis mee) . Natuurlijk krijg ik daar ook een discussie over die ik liever vermijd. Het zijn gewoon verschillende design principes ... mbt magnepan kun je niet vergelijken. Een point source speaker vs een line array dipole speaker. Uiteraard totaal andere design insteek en principes.. Klinkt anders tov elkaar, en magnepans hebben nu eenmaal laag ondersteuning nodig... thank god for subwoofers!! 🤷‍♂️

Anyways, Ik Ben blij dat jij je sigma helemaal geweldig vind zo hoort het ook. Er zijn niet zoveel audio krielen.... uhh fielen. Die zo tevree zijn met hun spulletjes, en altijd blijven upgraden. Ik ben dat “wat is beter” gedrag allang voorbij.

Geniet ervan, en wie weet ooit scoor ik mijn droom speaker (beta) enzo niet ! Ben ik nog altijd blij met wat ik heb. En gelukkig beïnvloed iemand anders zijn mening mij genot totaal niet op dat gebied. En ik voel me ook totaal niet geroepen om mezelf ik een “ik heb de beste speakers” discussie te gooien, zoals
Dit een beetje overkomt dusver. Ik kan dat mis hebben, wellicht ben je gewoon super enthusiast over je speakers. Soms gebeurt dat, al zeker als je een fan bent van een merk. Of je bent gewoon erg kortzichtig als het aankomt op speaker keuzes wat ook een mogelijkheid is.

Anyways, daarmee eindigen we dit gesprek, enjoy de Audio meubels (dat moet ik infinity nageven en nogmaals we zijn het niet helemaal eens met elkaar dat drukt mij pret niet) zijn prachtig qua bouw.  worship1 intussen pleur ik nog een Pink Floyd plaatje op de tafel 🥳

Laterr  worship1


« Laatst bewerkt op: 01 september 2020, 14:12:34 door muziekfreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #50 Gepost op: 01 september 2020, 15:12:51 »
Ik zou het nog wat beter lezen je mist dingen!
Ik heb de EPSILON.
Ik had ook de vraag of de 2 Tweeters van de kappa achterop wat doen?
Lange slag woofer forceren..dat doen ze dan wel op een hele mooie manier! Kom op nou!
En wie de langste heeft slaat helemaal nergens op. Toch vreemd ook dat ik niet alleen deze mening heb dat de sigma woofers Beter zijn, kappa kleinere magneet( moet wel anders past het niet)is logisch toch? Ik vind het ook mooie speakers daar niet van, maar was een heel andere prijsklasse ;)
Oh ja, ik heb toch duidelijk zien staan dat jij zelf zegt dat de maggies eigenlijk klinken als meerdere emits en emims. Dat heb ik al eerder aangegeven en nu zeg je dat het anders klinkt. Je praat jezelf tegen.
Ben ook blij voor jou dat je zo tevreden ben, ik ook. Heb voor MIJ nu de top bereikt voor in deze kamer.
Kortzichtig ben ik totaal niet heb genoeg gehoord. We get you back to what it's all about. Music Yeah
« Laatst bewerkt op: 01 september 2020, 15:19:11 door Infinity »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #51 Gepost op: 01 september 2020, 17:22:25 »
Uhh nee, meneer leuk betoogje maar je lult al heel de tijd over hoe geweldig je oude 30 jarige doos wel niet is. Niet alleen hier in dit topic overigens, sterker nog ik kwam aardig wat hameren op het “sigma is beter dan “ In topics tegen,  waarop men hartig tegen je heeft gereageerd. En waarop jij zelfs iets wat boos was.

Je bent net brammetje, alleen wat minder agressief maar toch redelijk kort door de bocht en met het “Peter r de vries” kwaaltje. Want die heeft ook OVERAL verstand van. Jij trekt de kappa erbij alsof het je puntje sterker maakt niet ik. Lees je eigen postings maar eens goed erop na zou ik zeggen. Emits , lemims enz ZIJN MAGNEPLANAR DRIVERS, magnepans zijn MAGNEPLANER DRIVERS dus ze delen karakteristieken that’s it. That’s all , Ik heb nergens in de mond genomen dat ze beter klinken. Terzijde van een topic waarop ik jou een beetje aan de mouw trok omdat lipsmakkend je speakers de hemel in prijst .. zo leest het in ieder geval wel !!


Op mid hoog kan het waarschijnlijk meten met je wonder doos, je wilt onzin praat verkopen dat je kleine conus een lemim out performed  :rofl: waarop ik dus ook niets zei. Dan ga je zelfs zover dat je sigma de epsilon (Servo controlled en beter gebouwd dan de sigma) dat je die ook eigend en ach “de sigma is toch idem zo goed” Lulkoek al zeker omdat jij je sigma op een voetstuk zet. En dan een veel betere speaker in EVERY POSSIBLE WAY BTW..  ach valt wel mee hoor.. nonsens

Je hebt nog nooit een tympani gehoord (wat bijzonder duidelijk is) maar “ de sigma is gewoon beter dan xx merk. Nogmaals, meerdere malen heb je dit gedaan ik diverse topics.

Kijk je wilt de aap uit de mouw hebben, hier heb je dus de aap uit de mouw.
Je probeert meerdere malen mensen ervan te overtuigen, dat jou Sigma “je van het is”

Ik heb mezelf 15 jaar niet laten op deze forums, Jij bent gewoon kortzichtig er is genoeg buiten je kennis dat netzo goed speelt als niet beter dan je sigma. Maar jij voelt je nogal geroepen om de claim toeleggend “sigma klinkt beter komop zeg”

Maar jij gaat ook de negeer lijst op , ik heb geen tijd voor een tweede Bram. Have a nice one, en nogmaals super blij dat jij een expert bent ik wat ik mooi vind


En dag hoor 😂  worship1
« Laatst bewerkt op: 01 september 2020, 17:26:34 door muziekfreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #52 Gepost op: 01 september 2020, 18:37:26 »
Ten eerste zijn mijn EPSILON!!!! speakers 23 jaar oud en géén 30 zoals de 32 jarige Kappa ;) niet dat dat wat uitmaakt, maar toch.
Ik heb nergens gezegd dat mijn vorige speakers beter zijn dan die Magnepan.
Dat het beide magnetostaten zijn weet ik ook wel, het geluid lijkt op elkaar. Ik zeg ook nergens dat de 15 cm conus(15 cm is zo klein nog niet, tegenwoordig zijn er genoeg speakers die de bass door 15 cm laten horen ;)) beter zijn dan de grote emim. Ik vind dat de woofer beter aansluit bij de img midden dan de L EMIM, ik zeg dus NIET dat de conus beter is, maar wel dat het beter aansluit. Dus niet dingen gaan verdraaien kerel. Op de negeer lijst..Prima, net als bram waar je nog gewoon op reageert  ::) :rofl:
PS waarom al die Engelse woorden en zinnen? american wannabe misschien?
 ;) oh ja, waarom wil jij de echte bejaarde bèta hebben, die dozen zijn pas oud en wat denk je van de filters,  die zouden toch wel een stuk minder zijn geworden..of in dit geval niet?

Infinity KICKASS!!!  Headbanging
« Laatst bewerkt op: 02 september 2020, 07:08:48 door Infinity »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #53 Gepost op: 03 september 2020, 19:41:33 »
Ten eerste zijn mijn EPSILON!!!! speakers 23 jaar oud en géén 30 zoals de 32 jarige Kappa ;) niet dat dat wat uitmaakt, maar toch.
Ik heb nergens gezegd dat mijn vorige speakers beter zijn dan die Magnepan.
Dat het beide magnetostaten zijn weet ik ook wel, het geluid lijkt op elkaar. Ik zeg ook nergens dat de 15 cm conus(15 cm is zo klein nog niet, tegenwoordig zijn er genoeg speakers die de bass door 15 cm laten horen ;)) beter zijn dan de grote emim. Ik vind dat de woofer beter aansluit bij de img midden dan de L EMIM, ik zeg dus NIET dat de conus beter is, maar wel dat het beter aansluit. Dus niet dingen gaan verdraaien kerel. Op de negeer lijst..Prima, net als bram waar je nog gewoon op reageert  ::) :rofl:
PS waarom al die Engelse woorden en zinnen? american wannabe misschien?
 ;) oh ja, waarom wil jij de echte bejaarde bèta hebben, die dozen zijn pas oud en wat denk je van de filters,  die zouden toch wel een stuk minder zijn geworden..of in dit geval niet?

Infinity KICKASS!!!  Headbanging

Wannebee? Ik leef al ruim 15 jaar niet in Nederland domoor .. waarvan ik eral 10 ben getrouwd met een Amerikaanse domoor, ik spreek nagenoeg geen Nederlands meer domoor..


Had ik je trouwens al verteld dat je een domoor was?

De beta zou ik dan ook net als elke speaker inclusief elke magnepan die ik heb herbouwd worden . Millersound heeft een vaste klant aan deze jongen. Kijk nog maar eens goed naar de foto Van mijn k9 met name de polydomes die vervangen zijn. Laat staan de filters  :rofl: Ik breng elke speaker weg voor inspectie en recap (oee wannabe Amerikaans weer hoe durf ik) ik heb ook nergens gezegd de tympani beter is dan je sigma. Echter die zijn compleet herbouwt van top tot bodem bij magnepan zelf, was dan ook een leuke som geld. Boeiend, ik ga mezelf ook verder niet verklaren hoe wat enz, want jij hebt het beter dan iedereen hier (zo kom je over) ik speel niet uit de doos 30 jaar oude speakers. Al mijn speakers zijn onderhouden. Ik herbouw zelf emit tweeters, emims gezien ik de bronnen ervoor heb.

Al zeker niet als ik bijna 10k in Een  paar speakers steek !


Elke  bocht die iemand neemt met jou in een discussie?! Beland op het “Wel de sigma is je van het hoor”

Ik kan de topics tevoorschijn toveren maar zullen we maar niet doen.  Banana4


. Dus je argument stoelt op niets, maar een muur heeft nog meer te offeren dan jij op het gebied van Audio. Bah jammer, moet zeggen dat de Amerikaanse sites een stukken professioneler zijn dan dit gelul. Ik heb in jaren met niemand krom gelegen. Ik kom hier, meteen hier twee frikandellen speciaal (aka boomers) die sterren zijn , in het ego strelen. Met je lil verhaaltjes  Cool

Doe maar snel je speakers strelen, dat is het equivalent van je ego op dit forum.  :wave:
Koop de volgende keer een speaker met Bas reflex, kun je er wat meer mee “doen”  Yeah

U zijt gegroet domoor... (doe de moeite niet want ik snap niet, zelfs op negeer dat ik je gelul nog zie) maar dat fixen we vandaag (kijk weer een wannabe Amerikaans woord)

Mbt Bram gezien je kinderachtig bent van hart..

ik  reageer op Bram omdat die nog eens een interessant topic opened Zo nu en dan. En ik heb dan ook netjes op de man, gereageerd nadien. Zonder vervuilen,neemt niet weg dat het een ouwe balzak is met teveel tijd. Jij bent net een kind “oeee ik zag dat jij 4 weken geleden dit en dat deed oeee dah mag niet”

Sodemieter op zeg irritant geval schijnheilig doen in een discussie :braak:
Ik ben niet de eerste die dit soort gesprek met jou heeft aangegaan 😂 met idem uitkomt!!
Dus het is niet alleen muziekfreak die dat ondervonden heeft.

Maar ik bij deze, neguruh megeeer negeer topic kan jou erook nog wel bij duwen woar.
Ik zweer het ik zal ook echt niet meer op jou reageren. Ik beloof het  :bleh: wellicht moet ik mezelf hier ook niet meer laten zien.

Het voegt alleen irritatie toe voor alle betrokkenen dus ik zwaai je vaarwel . Maar moest dit toch even kwijt..  worship1

Tot over 15 jaar , als je het haalt 😝
« Laatst bewerkt op: 03 september 2020, 20:26:22 door muziekfreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #54 Gepost op: 04 september 2020, 10:58:54 »
Vanaf nu gaan we op een nette, constructieve wijze van gedachten wisselen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.