Auteur Topic: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?  (gelezen 7794 keer)

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #30 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:49:46 »
Ik heb ontzettend veel speakers, rond 15 sets momenteel. Van goedkoop, tot duur (niets extreems zoals Wilson’s ofzo)

En het maakt niet uit, ik geniet van elke set speakers die ik heb, maar ik bij terugvallen voor mijn dagelijks genot en puur geluidskwaliteit. Magnepans, dun laag , heeft een subje of twee nodig, lastig met plaatsing, giga groot. Allemaal waar, en totaal mee eens het is geen perfecte all round speaker.

Maar damn, dat geluid zo makkelijk en groot en los van de speakers. Elke keer dat ik een van mijn andere speaker beluister, voor een week of 2. En dan voor deze set ga zitten ? Diepe zucht en het is uren lang plaatjes draaien en dikke smile op het gezicht.

Echter ik ben geen groupie, of geef mensen gedwongen advies “dit is je van het! Een must buy”
Maar subjectief gezien, ja op zeker een van de beste speakers die ik dusver heb gehad. Geef me een par magnepans en goede amp en tafel.

En je zult mij niet horen klagen🥳




Ik gebruik geen hoofdtelefoon, klinkt echt super maar het geeft mij niet de beleving die mij speakers mij geven.


Dus kort antwoord, speakers 2 niet in surround mode..
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2020, 01:51:39 door muziekfreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2020, 08:52:00 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2020, 14:14:46 »
Het liefst met mijn 4.0 (= 5.1 in minimalistische uitvoering) set: ADAM Pencils als hoofdverantwoordelijken en twee Needles als achterkanalen. De ADAM's gaan laag genoeg dat ik geen sub mis (5.1 - 0.1 = 5.0) en zonder center speaker wordt het centerkanaal in mono over beide frontspeakers gemixt wat op de hotspot geen probleem is (5.0 - 1 = 4.0).
De Denon 7.1 receiver heeft er geen enkele moeite mee.

Net als Jacco kan ik enorm genieten van goede multikanaal producties: DVD-A, zoals de Steven Wilson remixes van o.a. Yes en King Crimson, en SACD. Beide genoemde groepen zijn mijn all-time favorieten, dus ik bof enorm. Bonus is de weergave van films.

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2020, 02:17:51 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Herbouwen is bijna een must, betere caps enz krijg je wat mee hoog uit deze speakers. Ruimte is opzeker een probleem, terzijde van het dunne laag. Tympanis zijn hele aparte speakers, en nemen gewoon een halve woonkamer op in ruimte.


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2020, 08:10:20 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Herbouwen is bijna een must, betere caps enz krijg je wat mee hoog uit deze speakers. Ruimte is opzeker een probleem, terzijde van het dunne laag. Tympanis zijn hele aparte speakers, en nemen gewoon een halve woonkamer op in ruimte.
Ik had de Magnepans zo ongeveer midden in de kamer staan voordat ze begonnen te klinken. Mijn woonkamer was absoluut niet geschikt voor deze speakers. Elders heb ik ze meerdere malen fantastisch horen spelen !

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2020, 09:06:13 »
Die van mij staan ook een heel eind de kamer in. Zo'n anderhalve meter denk ik. Je loopt er in elk geval achter door als je mijn woonkamer binnenkomt.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #36 Gepost op: 31 augustus 2020, 10:46:13 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Herbouwen is bijna een must, betere caps enz krijg je wat mee hoog uit deze speakers. Ruimte is opzeker een probleem, terzijde van het dunne laag. Tympanis zijn hele aparte speakers, en nemen gewoon een halve woonkamer op in ruimte.
hoe zorgen "betere" caps voor meer hoog? Ik neem geen Magnepan omdat ik idd laag mis en niet met subs aan wil vullen, dat is voor mij het allemaal net niet. Ook neemt het weer meer plek in beslag. Ik heb genoeg andere merken gehoord die mooi klinken, maar Infinity geeft voor mij alles van laag tot hoog. Martin Logan ook gehoord en prachtig..maar na een kwartiertje vond ik het wel genoeg. De caps in deze Infinity zijn trouwens 2% tolerantie elko's. Meestal zie ik bij andere merken er 10% inzitten en met wat pech kan het dus 20 % schelen en dat hoor je. Goede MKP zijn(meestal) 5% maar dat zijn WC rollen en meestal niet te plaatsen, zeker niet als je er 2 parallel moet plaatsen om de juiste originele waardes te krijgen omdat de laatste jaren die waardes niet meer te krijgen zijn.

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2020, 12:09:16 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Herbouwen is bijna een must, betere caps enz krijg je wat mee hoog uit deze speakers. Ruimte is opzeker een probleem, terzijde van het dunne laag. Tympanis zijn hele aparte speakers, en nemen gewoon een halve woonkamer op in ruimte.
hoe zorgen "betere" caps voor meer hoog? Ik neem geen Magnepan omdat ik idd laag mis en niet met subs aan wil vullen, dat is voor mij het allemaal net niet. Ook neemt het weer meer plek in beslag. Ik heb genoeg andere merken gehoord die mooi klinken, maar Infinity geeft voor mij alles van laag tot hoog. Martin Logan ook gehoord en prachtig..maar na een kwartiertje vond ik het wel genoeg. De caps in deze Infinity zijn trouwens 2% tolerantie elko's. Meestal zie ik bij andere merken er 10% inzitten en met wat pech kan het dus 20 % schelen en dat hoor je. Goede MKP zijn(meestal) 5% maar dat zijn WC rollen en meestal niet te plaatsen, zeker niet als je er 2 parallel moet plaatsen om de juiste originele waardes te krijgen omdat de laatste jaren die waardes niet meer te krijgen zijn.

Ik zei betere caps enz... niet alleen betere caps magnepan tympani 1 is een speaker dat crossover veranderingen heeft ondergaan met elke versie die uit kwam. Die ze vandaag de dag , dus tot dergelijke specificaties kunnen brengen van de latere tympanis die een wat betere frequentie response had., magnepan heeft ze van top to bodem onder hands genomen. En er was een nogal groot verschil waarneembaar.  En mbt tot caps (sorry Elkos) inderdaad een dikke bult achter elke speaker vanwege de oudere die dunner waren.

tympani speakers zijn onderling, niet zo verschillend (tenzij je over de laatste panelen praat) tweeter draad is ook vervangen met dunner draad En beter materiaal, omdat die oxideren wat ook veranderingen met zich meebrengt.

Laag met elke magnepan is dun tenoemen, het is alsof je met grote emits en emims aan het jengelen bent maar geen laag. Woofers zijn nu eenmaal beter mbt laag weergave. Daarom zie je ook Martin Logan hybrides. Ik heb totaal geen moeite met subs , sterker. ik ga upgraden naar servo controlled subwoofers vroeg of laat  8) ik heb voorkeur voor laag wat ik kan tunen en geen last of KAST deelt met andere drivers (dat noem ik een compromie) wat het in alle realiteit ook is. En dat betekent niet slechter of beter dat is puur logica en ook wel aardig besproken op de grotere audio kanalen die wat meer tests doen ipv lullen opeen forum zoals wij doen. Het is redelijk achterhaald dat subs “inferieur” zijn . 

Een GOEDE subwoofer, kost echt zo gek veel niet meer. En een sub is immers ontworpen om laag weergegeven. Eigen versterking, eigen opstelling, geeft je veel meer vrijheid. Ik weet dat sommige mensen daar niet mee aan boord zijn. Ieder zijn meug zal ik maar zeggen  :reddance:

En infinity ik heb de kappa , qe, rs4 en heb een sigma erg korstonding gehad toen mijn k9 ik revisie was (met dank aan ad koppenol van hobohifi die destijds mij die speaker leende) in de hoop natuurlijk dat het een upgrade zou zijn. Mooie speaker maar te duur om mijn k9 vaarwel ervoor te zwaaien destijds..Zeker in de staat mij k9 was, granieten voeten, trek stangen, alles siltec bedraad enz. Het was een hap geld. 

De epsilon (een van mijn favorieten)  was een Uber speaker maar altijd buiten mijn budget range gebleven helaas ! Servo laag is gewoon superieur over alles wat ik tot op heden heb gehoord. Maar peperduur.. inmiddels heb ik een vriend die met twee sets irs beta draait op mcintosh en bryston. Dat is bijzonder mooi tenoemen, maar wederom 10k voor een set speakers. Laat staan de rest van die set up. Zijn pre amp alleen mcintosh anniversary model kost ruim 5k . Ik heb dat soort geld niet, en zowel dat gaat naar mijn huisje toen zeker niet audio.  :o

Infinity speakers Zal ik altijd een warm hart toedragen maar niet in mijn main set up.
Magnepan klinkt gewoon lekkerder in mijn oren voor dagelijks gebruik . Heeft niets met infinity temaken, Puur persoonlijke voorkeur.  Ik heb geen haast met het verkopen van mijn op stal infinities. Ben er nog altijd happy mee dat ik ze heb. Maar de prijzen zijn grof, vandaag de dag en 7k voor een sigma, 10 k voor epsilon zit er niet in en dat is prima. Ik zweef in de wat meer midrange op infinity gebied en dat bevalt ook goed. Ik scoor infinity speakers wanneer ik er tegenaan loop. Voor de juiste prijs, ik betaal echter geen top dollar “vintage prijzen” is me te gortig.

En er zijn altijd betere speakers te krijgen, ben ik me van bewust, maar ik houd mijn ouwe zooi ..En het heeft me tot op heden minimaal teleurgesteld worship1

Ik doe wat werkt voor mij, en dit werkt prima ik heb nog genoeg uit deze set te halen mbt mijn akoestiek. Waar ik ook aan werk, panelen bouwen enz , metingen gedaan , speakers aangepast enz. Ik wil ook een 2.0 set beneden bouwen met de kappa en zie waar ik daar sta. Echter kan ook zijn dat k ze verkoop ze brengen makkelijk 2500usd op. Ik kocht ze stukken goedkoper dan dat , ik ga niet zo mee in de “vintage collectors” prijzen die ik zie . We zullen zien dat is een apart projectje, vroeger wisselde ik speaker als ondergoed. Nu ? Heeft mijn stereo totaal geen prioriteit ik weet dat ik een degelijke set up heb. Mvr muziekfreak vind de tympani speakers helemaal geweldig . Wel wetend dat ik het lelijke eenden vind 😁, maar ik kan niet ontkennen hoe deze speakers plaatsen in een luister kamer. Uit de 15 sets speakers doe ik momenteel heb , inclusief 3 andere sets magnepans.. 3 infinity classics (waarvan de k9 toen al veel duurder was dan de tympani 1) Ik blijf terugvallen op maggies.  Headbanging

Geen een (SPEAKER DIE IK HEB Dus erg subjectief) die dat doet zoals deze speakers dusver. Ik weet zeker als ik dik geld investeer dat het beter zal klinken. Maar muziekfreak, spendeert geen bodemloze put geld meer aan audio. Ik ben daar goed van genezen, ik heb andere prioriteiten dan dat  worship1

Ik koop vort spul wat een beetje love nodig heeft, maak er een project van (met in acht genomen dat ik beperkingen heb qua reparaties enz) en geniet van het feit, dat ik geen zoektocht meer heb naar spullen. Ik ben tevreden, speakers doen al dienst bijna 3 jaar nu. M

Zoals een audio engineer ooit zei op een forum waar ik me meer vertoef “if you’re able to quit listening to your equipment, and just enjoy music? That’s when you know you’re in the sweet spot”

En dat blijft zo 👍


« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 14:49:05 door muziekfreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #38 Gepost op: 31 augustus 2020, 19:06:33 »
Ik moet zeggen dat ik deze 2 ukkies wel steeds meer ga waarderen. Heb deze in de set beneden bij de TV staan en heb gisteren de Rel eens uitgezet en de ukkies alleen hun werk laten doen.

Ik werd er stil van, zij niet...... worship1
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #39 Gepost op: 31 augustus 2020, 19:26:14 »
Ik moet zeggen dat ik deze 2 ukkies wel steeds meer ga waarderen. Heb deze in de set beneden bij de TV staan en heb gisteren de Rel eens uitgezet en de ukkies alleen hun werk laten doen.

Ik werd er stil van, zij niet...... worship1
Ik heb vanmiddag weer zitten genieten van de Elac 203 Anniverary Edition luidsprekers die deze week aan de beurt zijn. Ik wissel nu per week. Volgende week komen de Elac 310 Crystal Edition luidsprekers aan bod.
Het zijn fantastische weergevers, mits ze natuurlijk in een geschikte ruimte staan, maar dat gaat natuurlijk voor alle speakers op.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 21:27:09 door Audiofreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #40 Gepost op: 31 augustus 2020, 19:46:09 »
Daar kan ik mij van alles bij voorstellen Muziekfreak. Het zijn hele fraaie weergevers. Helaas waren ze bij mij thuis geen succes, maar dat had alles met de plaatsing te maken.

Herbouwen is bijna een must, betere caps enz krijg je wat mee hoog uit deze speakers. Ruimte is opzeker een probleem, terzijde van het dunne laag. Tympanis zijn hele aparte speakers, en nemen gewoon een halve woonkamer op in ruimte.
hoe zorgen "betere" caps voor meer hoog? Ik neem geen Magnepan omdat ik idd laag mis en niet met subs aan wil vullen, dat is voor mij het allemaal net niet. Ook neemt het weer meer plek in beslag. Ik heb genoeg andere merken gehoord die mooi klinken, maar Infinity geeft voor mij alles van laag tot hoog. Martin Logan ook gehoord en prachtig..maar na een kwartiertje vond ik het wel genoeg. De caps in deze Infinity zijn trouwens 2% tolerantie elko's. Meestal zie ik bij andere merken er 10% inzitten en met wat pech kan het dus 20 % schelen en dat hoor je. Goede MKP zijn(meestal) 5% maar dat zijn WC rollen en meestal niet te plaatsen, zeker niet als je er 2 parallel moet plaatsen om de juiste originele waardes te krijgen omdat de laatste jaren die waardes niet meer te krijgen zijn.

Ik zei betere caps enz... niet alleen betere caps magnepan tympani 1 is een speaker dat crossover veranderingen heeft ondergaan met elke versie die uit kwam. Die ze vandaag de dag , dus tot dergelijke specificaties kunnen brengen van de latere tympanis die een wat betere frequentie response had., magnepan heeft ze van top to bodem onder hands genomen. En er was een nogal groot verschil waarneembaar.  En mbt tot caps (sorry Elkos) inderdaad een dikke bult achter elke speaker vanwege de oudere die dunner waren.

tympani speakers zijn onderling, niet zo verschillend (tenzij je over de laatste panelen praat) tweeter draad is ook vervangen met dunner draad En beter materiaal, omdat die oxideren wat ook veranderingen met zich meebrengt.

Laag met elke magnepan is dun tenoemen, het is alsof je met grote emits en emims aan het jengelen bent maar geen laag. Woofers zijn nu eenmaal beter mbt laag weergave. Daarom zie je ook Martin Logan hybrides. Ik heb totaal geen moeite met subs , sterker. ik ga upgraden naar servo controlled subwoofers vroeg of laat  8) ik heb voorkeur voor laag wat ik kan tunen en geen last of KAST deelt met andere drivers (dat noem ik een compromie) wat het in alle realiteit ook is. En dat betekent niet slechter of beter dat is puur logica en ook wel aardig besproken op de grotere audio kanalen die wat meer tests doen ipv lullen opeen forum zoals wij doen. Het is redelijk achterhaald dat subs “inferieur” zijn . 

Een GOEDE subwoofer, kost echt zo gek veel niet meer. En een sub is immers ontworpen om laag weergegeven. Eigen versterking, eigen opstelling, geeft je veel meer vrijheid. Ik weet dat sommige mensen daar niet mee aan boord zijn. Ieder zijn meug zal ik maar zeggen  :reddance:

En infinity ik heb de kappa , qe, rs4 en heb een sigma erg korstonding gehad toen mijn k9 ik revisie was (met dank aan ad koppenol van hobohifi die destijds mij die speaker leende) in de hoop natuurlijk dat het een upgrade zou zijn. Mooie speaker maar te duur om mijn k9 vaarwel ervoor te zwaaien destijds..Zeker in de staat mij k9 was, granieten voeten, trek stangen, alles siltec bedraad enz. Het was een hap geld. 

De epsilon (een van mijn favorieten)  was een Uber speaker maar altijd buiten mijn budget range gebleven helaas ! Servo laag is gewoon superieur over alles wat ik tot op heden heb gehoord. Maar peperduur.. inmiddels heb ik een vriend die met twee sets irs beta draait op mcintosh en bryston. Dat is bijzonder mooi tenoemen, maar wederom 10k voor een set speakers. Laat staan de rest van die set up. Zijn pre amp alleen mcintosh anniversary model kost ruim 5k . Ik heb dat soort geld niet, en zowel dat gaat naar mijn huisje toen zeker niet audio.  :o

Infinity speakers Zal ik altijd een warm hart toedragen maar niet in mijn main set up.
Magnepan klinkt gewoon lekkerder in mijn oren voor dagelijks gebruik . Heeft niets met infinity temaken, Puur persoonlijke voorkeur.  Ik heb geen haast met het verkopen van mijn op stal infinities. Ben er nog altijd happy mee dat ik ze heb. Maar de prijzen zijn grof, vandaag de dag en 7k voor een sigma, 10 k voor epsilon zit er niet in en dat is prima. Ik zweef in de wat meer midrange op infinity gebied en dat bevalt ook goed. Ik scoor infinity speakers wanneer ik er tegenaan loop. Voor de juiste prijs, ik betaal echter geen top dollar “vintage prijzen” is me te gortig.

En er zijn altijd betere speakers te krijgen, ben ik me van bewust, maar ik houd mijn ouwe zooi ..En het heeft me tot op heden minimaal teleurgesteld worship1

Ik doe wat werkt voor mij, en dit werkt prima ik heb nog genoeg uit deze set te halen mbt mijn akoestiek. Waar ik ook aan werk, panelen bouwen enz , metingen gedaan , speakers aangepast enz. Ik wil ook een 2.0 set beneden bouwen met de kappa en zie waar ik daar sta. Echter kan ook zijn dat k ze verkoop ze brengen makkelijk 2500usd op. Ik kocht ze stukken goedkoper dan dat , ik ga niet zo mee in de “vintage collectors” prijzen die ik zie . We zullen zien dat is een apart projectje, vroeger wisselde ik speaker als ondergoed. Nu ? Heeft mijn stereo totaal geen prioriteit ik weet dat ik een degelijke set up heb. Mvr muziekfreak vind de tympani speakers helemaal geweldig . Wel wetend dat ik het lelijke eenden vind 😁, maar ik kan niet ontkennen hoe deze speakers plaatsen in een luister kamer. Uit de 15 sets speakers doe ik momenteel heb , inclusief 3 andere sets magnepans.. 3 infinity classics (waarvan de k9 toen al veel duurder was dan de tympani 1) Ik blijf terugvallen op maggies.  Headbanging

Geen een (SPEAKER DIE IK HEB Dus erg subjectief) die dat doet zoals deze speakers dusver. Ik weet zeker als ik dik geld investeer dat het beter zal klinken. Maar muziekfreak, spendeert geen bodemloze put geld meer aan audio. Ik ben daar goed van genezen, ik heb andere prioriteiten dan dat  worship1

Ik koop vort spul wat een beetje love nodig heeft, maak er een project van (met in acht genomen dat ik beperkingen heb qua reparaties enz) en geniet van het feit, dat ik geen zoektocht meer heb naar spullen. Ik ben tevreden, speakers doen al dienst bijna 3 jaar nu. M

Zoals een audio engineer ooit zei op een forum waar ik me meer vertoef “if you’re able to quit listening to your equipment, and just enjoy music? That’s when you know you’re in the sweet spot”

En dat blijft zo 👍
in de hoop dat de sigma een upgrade zou ziin..en dat vind jij niet dan? Of lees ik het niet goed? De sigma is natuurlijk beter, ook het laag. Betere kast constructie en beter filter. Maar het is wel zo dat ze heerlijk klinken. De Epsilon is trouwens niet zo veel beter dan de Sigma de sigma heeft een lange slag IMG woofer die héérlijk is en sluit ook mooi aan bij de IMG mid/bass en eigenlijk net wat beter dan de Epsilon woofer bij de L-EMIM. De mid sluit ook mooi aan bij de emim en ja de emim is ook sneller dan de mid IMG maar door de kleinere conus sluit het gewoon net wat beter aan.
Oh ja als je speakers heb die de bass en de rest in aparte afgesloten ruimte heb, heb je geen last van eventuele onderlinge last.
Bij mij nooit geen scherpe of harde randjes bij de emit, trouwens bij 3 andere kennissen ook niet ;)

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #41 Gepost op: 31 augustus 2020, 20:08:35 »
In Nederland weet ik niet wat ze kosten, maar hier 5000usd is minimaal voor een sigma.
Je kruipt in de realiteit, van een groot aantal speakers (zeker op de tweedehands markt) in de prijsklasse die opzeker je sigma een run for money geven.

De kappa is natuurlijk een totaal ander onderwerp en totaal andere insteek qua design. Wat beter is in jou oren hoeft niet zo teZijn in iemand anders zijn oren. Elke infinity heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten. Ook je geliefde sigma heeft dergelijke zwakke punten, met name het laag deed niet zoveel voor me tov de kappa in extended mode.

Destijds voelde ik me niet geroepen om de k9 teruilen met een sigma (en wat bijbetaling)
De epsilon ?! Vind ik persoonlijk BETER DAN DE SIGMA, zeker op laag en midden de grote lemim! Vs de cone die de sigma heeft roep ik hardop, dat is servo controlled laag super strak en gecontroleerd en gecorrigeerd laag. Net zoals de irs v , beta enzo heeft (zei het in een kleiner formaat uiteraard)

De epsilon is mij altijd bijgebleven , ik vind de sigma echt mooi maar niet voor de duiten die nu tegenwoordig willen vangen. Dit geld ook voor de andere infinities , Ze zijn te stevig geprijsd deze dagen voor wat het is. Ze vragen nu zelfs voor een kappa 7 (!!) ruim 1000usd . Gewoon belachelijke vintage prijzen die ze hanteren. K9 2500usd , k8 rond de 1200 usd, Sigma 4-5000usd, zo nu en dan vind je een epsilon voor die prijs. Maar 7000usd is meestal waar ze voor tekoop staan. Je zegt ook dat de sigma img woofers heeft, zoveel infinities hebben die woofers. De k9 heeft  4 img woofers, en ik zeg je eerlijk de sigma was zeker niet slechter maar ook zeker niet beter op het laag (mijn mening)

Daar koop je heel wat speaker voor nieuw en tweedehands wat zeer gewaagd is aan de oude infinities op zeker.

de beste speakers die ik ook van de infinity stal heb gehoord (en nog thank you Steve ) is de irs beta . Maarja zit je op 10-12k per set speakers. Dat is een bom geld voor een ouwe doos met woofers en velletjes . Niettemin, ik kan dromen , kost niets  worship1

Maar zoals altijd dat is mijn mening .. ik anker mezelf niet vast aan wat beter is. Ik baseer op wat ik lekker vind klinken, en ik kan met elke infinity goed door de bocht kappas, sigma, Epsilon .. Zolang het geen echte harman kardon Infinity  :braak: Is kan ik me prima vertoeven met elke infinity dusver.

Bagger wat ze nu maken


En je mag gerust weten dat ik first dips heb op een set bèta’s .. ooit gebeurt dat 😂
Intussen lekker maggies en zo nu en dan een cone speaker heerlijk keuze hebben 😎

En emits klinken scherp men vergeet dat ik een jonge gast ben,mijn gehoor zal anders zijn dan van jou of ieder ander hier. Kan zijn dat ik er net wat gevoeliger voor ben, en bijkomend feitje dat de kappa 6 emits totaal heeft .. Waarvan een super emit elke kant.

Ik trim ze iets wat naar beneden toe , dat is persoonlijke smaak natuurlijk Daarom heeft onze Arnie ook potjes verzorgd op de achterzijde van de speakers  worship1 kun je lekker tunen (zei het minimaal)
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 20:44:28 door muziekfreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #42 Gepost op: 31 augustus 2020, 20:45:58 »
Maar de 2 achterop doen toch niets?
Of iets scherp klinkt heeft niet veel met wat oudere oren te maken, hoeveel hoor jij nog 13000 14000 hz? Ik weet echt niet waar je vandaan haalt dat de emim scherp klinkt. Zelfs heel rustig en zoet met veel detail.

De Kappa woofers met de kleine magneten  zijn echt minder precies, on extended mode word het er niet beter van, maar dat is wel een beetje waar je van houd. Op de sigma zit trouwens ook een  schakelaar op voor de bass en dat kan super zijn, maar was meestal net te veel(Voor mij).
Ik heb trouwens de Epsilon Yeah, vandaar dat ik zeg ze zijn niet zoveel beter :)
Oh ja je zegt dat de maggies eigenlijk klinken als meerdere emits en emims dan zou het bij jou ook scherp en hard moeten klinken, maar dat doen ze toch ook niet ;)
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 20:58:36 door Infinity »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #43 Gepost op: 31 augustus 2020, 20:50:12 »
Die van mij staan ook een heel eind de kamer in. Zo'n anderhalve meter denk ik. Je loopt er in elk geval achter door als je mijn woonkamer binnenkomt.
das in ieder geval wel Corona Proof  ;)

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Met welke weergever luister je je muziek het liefst?
« Reactie #44 Gepost op: 31 augustus 2020, 21:15:54 »
Maar de 2 achterop doen toch niets?
Of iets scherp klinkt heeft niet veel met wat oudere oren te maken, hoeveel hoor jij nog 13000 14000 hz? Ik weet echt niet waar je vandaan haalt dat de emim scherp klinkt. Zelfs heel rustig en zoet met veel detail.

De Kappa woofers met de kleine magneten  zijn echt minder precies, on extended mode word het er niet beter van, maar dat is wel een beetje waar je van houd. Op de sigma zit trouwens ook een  schakelaar op voor de bass en dat kan super zijn, maar meestal net te veel(Voor mij).
Ik heb trouwens de Epsilon Yeah, vandaar dat ik zeg ze zijn niet zoveel beter :)
Oh ja je zegt dat de maggies eigenlijk klinken als meerdere emits en emims dan zou het bij jou ook scherp en hard moeten klinken, maar dat doen ze toch ook niet ;)

Zijn er nog altijd 4 die voorruit stralen, ik heb altijd dat EMIt gedoe op de achterkant lachwekkend gevonden. Dat is dus geen dipole, maar ze adverteren het bijna wel zo, idem met de impedance van de k9 nominaal 4  :rofl:

Mbt maggies die klinken niet Zo fel omdat het een single end systeem is die lopen niet door buiten 20khz de twee panelen per kant  is Mid/laag niet puur een vlies hoog of laag. De tympani 4 als Ik me niet vergis heeft dat dus ook, is een 3 weg dat doorloopt tot 40khz. Veel scherper qua weergave, het is maar net waar je van houd.

 Emits zijn push pull (achterlijk sterke magneten tegenpolen en boterhammetje waar het vliesje de kaas is) ik heb ze genoeg herbouwd. Bijzonder mooie tweeters, jij blijft vallen over het feit dat ik ze iets wat scherp vind.

In MIJN oren zijn ze IETSWAT scherp, laat ik je een leuk verhaal vertellen.

Ik heb voor een Genesis 201 gezeten, niemand hoorde het todat ik wat zei “your ribbon is toast” de gast werd zelfs kwaad op me en verklaarde me voor gek. Ik werd bijna de meeting uitgezet god verbied dat ik wat zeg over zijn “best speakers in de world” we zijn inmiddels ook geen vrienden meer .  3 dikke audiofielen die niet eens een kapotte tweeter waarnemen  :wave:

Stond op , jawel 2200usd ribbon naar de klote ik hoorde het van de luisterplek waar 3 man zaten voetjes tappen op de muziek “amazing enz” Op een of andere manier vind ik emits chaotisch ik draai Ze wat naar beneden. En het is goed voor mij oren.. ik moet er altijd aan wennen dat super gedefinieerd hoog ineens. Ze geven zoveel meer detail dan elke tweeter dan ook, and dat is niet met elke muziek even mooi. Komt ook bij , akoustiek, plaatsing aansturing , bronnen er komt heel wat bij kijken. Je hoort een muggen scheet op dergelijke drivers .

En ter verduidelijking Ik vertel je gewoon hoe IK HET ervaren heb.

De epsilon vond ik beter dan de sigma, de kappa
Destijds ruilen met bijbetaling voor de sigma was a no go for me. Dat betekend absoluut niet dat ik de sigma niet zou willen. Of het een slechte speaker vind, ik vind qua design het een bijzonder mooie speaker. Maar nogmaals voor 5k?! Koop je veel goeds voor op de tweedehands markt.

Met de kappa 9 btw in extended mee eens, in extended vind ik ze veelste boomerig, ik draai ze ook in normal veel strakker. En ook stukken beter qua impedance enz.

Ik hoor tot ongeveer 16khz niet dat, dat denderend is.. maarja Ik heb aan mijn vriend toestemming gevraagd (hij heeft een hekel aan forums en social media enz) Hij heeft de grootste collectie infinities die ik ooit heb gezien . Dit is trouwens gewoon zijn slaapkamer set..  ;D

Een set staat daar ter opslag, alles wat hij heeft en verkoopt is mint. Aldus mijn k9 komt ook uit zijn collectie. Hij is nu momenteel bezig om een irs v tekopen als dat lukt post ik zeker een recensie !!






« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 21:24:33 door muziekfreak »