Auteur Topic: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set  (gelezen 2356 keer)

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Gepost op: 20 augustus 2020, 01:45:46 »
Ik vind het ontzetten lastig om over my set te praten.
Bias is haast onvermijdelijk, en ik heb veel bijgeleerd in de jaren ik muggenzift niet zoveel meer met apparatuur. Echter ik verdiep mezelf in muziek, weergave en acoustiek. Waar ik al snel erachter kwam dat je met een wat mindere set ook aardig wat genot kunt creëren.

Zet je hoofd telefoon op als dat mogelijk is (is geen aktuele representatie maar het geeft een idee)
Een demo, spreekt meer dan al die woorden op papier.

It’s a work in progress op acoustiek gebied. Ik heb net 3 bass traps gebouwd, en de resultaat is goed te noemen.

Bij genoeg interesse, gooi ik graag foto’s neer en wat betere kijk op het systeem.

Dank u 🙏

Sorry dat ik Engels praat, erg kort praatje tho. Ik post ook op Amerikaanse forums enz..

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2020, 11:03:22 door muziekfreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2020, 06:05:16 »
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik de headset er bij pakken.
Leuk om je set voor te stellen met een filmpje.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2020, 08:00:35 »
Foto's foto's foto's !!!!!

Altijd goed.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2020, 08:32:56 »
Ik zit al jaren op het JBL Heritage forum. Mijn kennismaking met JBL begon in 1968 toen een vriend van mij de JBL Baron luidsprekers bouwde. Zelf heb ik ook verschillende JBL's gehad.

In die tijd maakte JBL behoorlijk grote luidsprekers, die m.i. beter in de Amerikaanse huiskamers pasten dan in de gemiddelde Nederlandse huiskamer. (Paragon, OLympus etc.).

De Japanners zijn overigens gek op deze JBL oldtimers en er is een firma Kenrick Sound die deze speakers weer helemaal opknapt.

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2020, 08:42:15 door Audiofreak »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2020, 11:01:51 »
Jappen zijn helemaal lijp van sony ES en JBL vintage gear klopt! Amerika is een audio snoepwinkel  Headbanging

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2020, 11:47:47 »
Jappen zijn helemaal lijp van sony ES en JBL vintage gear klopt! Amerika is een audio snoepwinkel  Headbanging

Het enige Amerikaanse apparaat wat ik nog sinds 1977 in mijn bezit heb is een Harman Kardon Citation 16a eindversterker. De Mark Levinson en Dayton Wright (Canadees) zijn allang de deur uit. Ik heb in het begin van de jaren zeventig ook nog een Amerkaanse Dynaco ST-400 eindversterker gehad.
De meest unieke Amerikaanse versterker (Jappen betalen er grof geld voor) die ik als wrak kocht, heb ik in samenwerking met o.a. Ruud13 gerestaureerd en daar zijn toen wereldwijd reacties van JBL SA-600 bezitters op gekomen.
JBL kon namelijk geen onderdelenlijst meer leveren en Ruud13 heeft toen alles uitgezocht en de lijst met onderdelen is later door mij  op het JBL Heritage forum geplaatst
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2020, 11:51:57 door Audiofreak »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2020, 19:00:19 »
Als ik vanmiddag thuis ben ga ik de headset er bij pakken.
Leuk om je set voor te stellen met een filmpje.

Marcel

Ik hoop dat het niet teveel als een iPhone klinkt haha 😂

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2020, 08:46:31 »
Helaas is er gisteren niets van gekomen.
Vandaag hoop ik thuis weer wat meer tijd voor de audio liefhebberij te krijgen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2020, 12:06:52 »
Ik vind het ontzetten lastig om over my set te praten.
Bias is haast onvermijdelijk, en ik heb veel bijgeleerd in de jaren ik muggenzift niet zoveel meer met apparatuur. Echter ik verdiep mezelf in muziek, weergave en acoustiek. Waar ik al snel erachter kwam dat je met een wat mindere set ook aardig wat genot kunt creëren.

Zet je hoofd telefoon op als dat mogelijk is (is geen aktuele representatie maar het geeft een idee)
Een demo, spreekt meer dan al die woorden op papier.

It’s a work in progress op acoustiek gebied. Ik heb net 3 bass traps gebouwd, en de resultaat is goed te noemen.

Bij genoeg interesse, gooi ik graag foto’s neer en wat betere kijk op het systeem.

Dank u 🙏

Sorry dat ik Engels praat, erg kort praatje tho. Ik post ook op Amerikaanse forums enz..

op YouTube klinkt het mooi, streamen naar de TV. Maar je blijft het geluid horen over je eigen speakers in mijn geval over de Quantum QB en dat klinkt goed. Maar hoe het echt klinkt kan natuurlijk niet. Jong gasje ben je trouwens nog. Dacht dat je veel ouder was. Maar het ergste is toch wel dat je een Bosschenaar ben ;D

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2020, 12:10:48 »
Ik vind het ontzetten lastig om over my set te praten.
Bias is haast onvermijdelijk, en ik heb veel bijgeleerd in de jaren ik muggenzift niet zoveel meer met apparatuur. Echter ik verdiep mezelf in muziek, weergave en acoustiek. Waar ik al snel erachter kwam dat je met een wat mindere set ook aardig wat genot kunt creëren.

Zet je hoofd telefoon op als dat mogelijk is (is geen aktuele representatie maar het geeft een idee)
Een demo, spreekt meer dan al die woorden op papier.

It’s a work in progress op acoustiek gebied. Ik heb net 3 bass traps gebouwd, en de resultaat is goed te noemen.

Bij genoeg interesse, gooi ik graag foto’s neer en wat betere kijk op het systeem.

Dank u 🙏

Sorry dat ik Engels praat, erg kort praatje tho. Ik post ook op Amerikaanse forums enz..

op YouTube klinkt het mooi, streamen naar de TV. Maar je blijft het geluid horen over je eigen speakers in mijn geval over de Quantum QB en dat klinkt goed. Maar hoe het echt klinkt kan natuurlijk niet. Jong gasje ben je trouwens nog. Dacht dat je veel ouder was. Maar het ergste is toch wel dat je een Bosschenaar ben ;D

Ik was 25 toen ik al met een set zwaar gemodde kappas op een paar Sphinx project twaalf blokken aan het aanklooien was  ;D ik heb beneden een Qe heerlijke speakers de quantum lijn . En nee de telefoon geeft niet weer wat het werkelijk doet. Maar voor een iPhone opname ?! Was ik meer dan verbaast ! Ik wil nog een keer een stereo mic aanschaffen of zo lijkt me super tof

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2020, 08:22:41 »
Ik heb je filmpje zojuist bekeken en geluisterd.
Leuke voorstelling van je set.
Ik heb geluisterd met mijn Denon AH-D2000.
Als je aan het praten bent bespeur ik nog wat galm op je stem.
Tijdens het spelen van de muziek hoor ik die ook nog een beetje.
Maar dat kan zeker wel aan het opname apparaat / positie microfoon liggen.
Wat je er uit kunt halen is dat deze set zeker wel kippenvel trekkend mooi muziek maakt.
Klopt het dat de ruimte nog wel een beetje hard is en wat galm heeft of is dat door een andere oorzaak hoorbaar?

Maar zeker wel complimenten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2020, 09:51:24 »
Ik heb je filmpje zojuist bekeken en geluisterd.
Leuke voorstelling van je set.
Ik heb geluisterd met mijn Denon AH-D2000.
Als je aan het praten bent bespeur ik nog wat galm op je stem.
Tijdens het spelen van de muziek hoor ik die ook nog een beetje.
Maar dat kan zeker wel aan het opname apparaat / positie microfoon liggen.
Wat je er uit kunt halen is dat deze set zeker wel kippenvel trekkend mooi muziek maakt.
Klopt het dat de ruimte nog wel een beetje hard is en wat galm heeft of is dat door een andere oorzaak hoorbaar?

Maar zeker wel complimenten.

Marcel

Klopt!! Wat ik in de video ook zei “it is A start” het verhoogd plafond veroorzaakte het nog veel erger zonder de panelen. Ik heb inmiddels 2 meer panelen hangen om dat tegen tegaan.

Ik moet voorzichtig zijn met absorptie, deze speakers moeten kunnen reflecteren anders maak je ze tedood. Maar inderdaad reflectie van het plafond zijn hoorbaar in de opname !

Goede observatie !  worship1

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Op aanvraag ... muziekfreak zijn set
« Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2020, 18:22:43 »
Foto's foto's foto's !!!!!

Altijd goed.
Gr. Hans
+1
Mijn interesse naar je set is gewekt Muziekfreak...  ;)