Auteur Topic: TOC error  (gelezen 11471 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
TOC error
« Gepost op: 12 augustus 2020, 12:50:51 »
MIjn sa-cd speler geeft negen van de tien keer bij het inlezen van een gewone cd een TOC-error. 
Als de cd wel gelezen wordt, dan wordt het "hikkend" afgespeeld.  Wat is de oplossing?  Ik hoor 't graag.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: TOC error
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2020, 12:55:47 »
Is het een originele CD of CD-R(W)?

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: TOC error
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2020, 13:15:35 »
Dat klinkt naar een probleem met de cd-laser. Sacd's gebruiken een andere laser, dus mogelijk heb je daar geen last. Problemen met de cd-laser kunnen aan de lens liggen, de focussering, de uitlijning, dat soort dingen. Afhankelijk van wat er precies loos is, is het mogelijk dat het hele loopwerk vervangen moet worden. Kan een duur grapje worden.

Wat is het merk en model van je sacd-speler?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: TOC error
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2020, 13:30:46 »
Een Sony - SCD-XE670.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: TOC error
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2020, 13:43:06 »
Oei, dat is een type waar internationaal over geklaagd wordt dat de laser snel terziele gaat. Ik vond wel iemand die zelf de laser kon vervangen via een bestelling bij AliExpress: https://www.eevblog.com/forum/projects/repair-of-a-sony-scd-xe670-sacd-player-(solved)/

Als het niet lukt, kun je van mij een Denon DVD-3910 krijgen. Ik heb er twee staan: een in zilver en een in zwart, dus je mag kiezen. Allebei 100% werkend, ze spelen ook dvd-audio af en je kunt alles stereo analoog aftakken, of 5.1 analoog (als je een surroundversterker hebt met 5.1 analoge ingangen), cd kan ook via sp/dif maar sacd en dvd-audio niet.


Achterkant:

Specs:
DVD Audio/Video en Super Audio-CD speler
Dubbele 12 bit 216 MHz Video D/A Converter
Progressive Scan met Faroudja DCDi scaler
DENON Pixel Image Correction (D.P.I.C.)
Burr-Brown 24 bit, 192 kHz Audio D/A Converters
AL24 Processing Plus op alle kanalen
Afmetingen: 434x137x343mm(bxhxd)
Gewicht: 8.1kg

« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2020, 15:38:59 door Bloom »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: TOC error
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2020, 13:53:41 »
Bedankt voor je genereuze aanbod.  Als het probleem zich vaker voordoet dan klikoneer ik het ding. 
Heb 'm jaren geleden voor twee tientjes op de kop getikt en is dus al afgeschreven. 

Ik heb nog wel andere spelers die sa-cd's af kunnen spelen maar die hebben niet de juiste kleur, om het plaatje compleet te maken.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: TOC error
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2020, 14:07:14 »
 ;)
Bedankt voor je genereuze aanbod.  Als het probleem zich vaker voordoet dan klikoneer ik het ding. 
Heb 'm jaren geleden voor twee tientjes op de kop getikt en is dus al afgeschreven. 

Ik heb nog wel andere spelers die sa-cd's af kunnen spelen maar die hebben niet de juiste kleur, om het plaatje compleet te maken.
Goed bezig Hififreak! Sony en kliko, prachtig liedje!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: TOC error
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2020, 14:36:16 »
Boefje.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: TOC error
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2020, 14:39:02 »
Had ook op een Sony via mp geboden

https://link.marktplaats.nl/m1586320227?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mijn bod verwijderd is de broer van Henk z,n draaiert.

Dus een Denon is technisch beter ?

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: TOC error
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2020, 15:40:17 »
Sommige Denons zijn beter dan Sony's. Als je budget-Sony's hebt zijn de Denons uit de middenklasse natuurlijk beter. Als het om gelijkwaardige toestellen gaat, zijn Denon, Marantz (zelfde eigenaar als Denon) en Sony aan elkaar gewaagd.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: TOC error
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2020, 18:57:06 »
Duidelijk maar sacd is inmiddels ook een achterhaald medium ?

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: TOC error
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2020, 19:40:53 »
Er komen nog steeds nieuwe sacd's uit, net als nieuwe cd's. Ik zou dat dus niet als achterhaald beschouwen, ook al gaat de meeste aandacht (zeker van de jeugd) tegenwoordig naar streaming.
Ik wil muziek kopen en zelf in bezit hebben en weiger gebruik te maken van streamingdiensten, streamen doe ik zelf enkel lokaal met zelf aangekochte cd's en sacd's. Die koop ik trouwens nog steeds en vrij veel. Er komen gemiddeld 100 schijfjes per maand erbij. Vandaar ook de heel grote verzameling die tegenwoordig tegen de 8000 exemplaren zit aan te hikken.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: TOC error
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2020, 19:44:01 »
;)
Bedankt voor je genereuze aanbod.  Als het probleem zich vaker voordoet dan klikoneer ik het ding. 
Heb 'm jaren geleden voor twee tientjes op de kop getikt en is dus al afgeschreven. 

Ik heb nog wel andere spelers die sa-cd's af kunnen spelen maar die hebben niet de juiste kleur, om het plaatje compleet te maken.
Goed bezig Hififreak! Sony en kliko, prachtig liedje!

 ;D ;D ;D ;D ;D (de maximale score).

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: TOC error
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2020, 19:50:11 »
Er komen nog steeds nieuwe sacd's uit, net als nieuwe cd's. Ik zou dat dus niet als achterhaald beschouwen, ook al gaat de meeste aandacht (zeker van de jeugd) tegenwoordig naar streaming.
Ik wil muziek kopen en zelf in bezit hebben en weiger gebruik te maken van streamingdiensten, streamen doe ik zelf enkel lokaal met zelf aangekochte cd's en sacd's. Die koop ik trouwens nog steeds en vrij veel. Er komen gemiddeld 100 schijfjes per maand erbij. Vandaar ook de heel grote verzameling die tegenwoordig tegen de 8000 exemplaren zit aan te hikken.

Heb denk ik + 4500 cd,s dat is het max kan ze niet meer kwijt.
Verzamelen is leuk, streamen alleen internet radio en ook daar keuze genoeg in.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: TOC error
« Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2020, 20:52:21 »
Ik ben begonnen met lokaal streamen toen het aantal ook te groot werd voor mij om nog fatsoenlijk op te stellen zodat je ook nog wat terugvindt. Dus heb ik alle schijfjes geript naar FLAC toe en kon ik de originele schijven in grote archiefdozen bewaren in een "archiefkamer" (ongebruikte kamer waar behalve de dozen met cd's ook de servers van het opslagsysteem en de dienstenserver staan, alsook een verzameling van audioapparatuur die ik niet opgesteld heb staan). Alle FLACs bijeen nemen net 3 TB in beslag, dus dat is geen probleem. En de bediening van mijn zelfbouwstreamer is zéér gebruiksvriendelijk en staat me toe eender welk muziekstuk binnen de twee seconden op te zoeken en af te spelen. Als ik achtergrondmuziek wil, heb ik inderdaad ook een aantal internetradio's in een afspeellijst geprogrammeerd voor mijn streamer. De meestgedraaide daarvan is de Psychomed Classical Radio vanuit Griekenland: die zenden uit op 320 kbit/s en hebben verschillende genres (er zijn er ook voor jazz, blues, lounge, rock, pop, enz.).
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2020, 20:55:47 door Bloom »