Auteur Topic: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze  (gelezen 10432 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #45 Gepost op: 18 augustus 2020, 08:34:35 »
Ik ben volgens mij de enige die: Oneens gestemd heeft....en dat vanwege de keuze die je wel hebt als je een buizenversterker gaat kopen. Maar goed een buizen versterker is ook een versterker.

Wat heb je gedronken?   ;)

Stelling: Het is m.i. onzinnig om op dit moment bij een versterkerkeuze het uitgangspunt te nemen of enkele bejaarde speakers (Infinity Kappa 9, Apogee Scintilla) uit de tachtiger jaren van de vorige eeuw ermee aangestuurd kunnen worden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #46 Gepost op: 18 augustus 2020, 09:23:15 »
Ik heb "oneens" gekozen. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat als iemand een stel luidsprekers uit de jaren '80 te pakken krijgt zoals die aangehaald worden in het allereerste bericht, dat hij dan ook meteen weet wat voor versterker hij nodig heeft om die aan te sturen. Zeker als hij daar een nieuw aankoop voor wil hebben, is het best mogelijk dat zo iemand advies nodig heeft.

Wat mij betreft is het altijd nodig om uit te dokteren wat voor versterker je nodig hebt voor eender welk soort luidsprekers in een bepaalde akoestiek om optimaal te presteren. Een leidraad kan daarbij het stuk zijn over wetenschappelijk een versterker kiezen dat ik enkele jaren geleden schreef. Zie de link terzake in mijn signatuur.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #47 Gepost op: 18 augustus 2020, 09:27:27 »
Stelling: Het is m.i. onzinnig om op dit moment bij een versterkerkeuze het uitgangspunt te nemen of enkele bejaarde speakers (Infinity Kappa 9, Apogee Scintilla) uit de tachtiger jaren van de vorige eeuw ermee aangestuurd kunnen worden.

Mee eens, maar het uitgangspunt zoals boven aangehaald is natuurlijk voor 99,9999999999999999999999999999999 procent waarvoor versterkers in het heden gebruikt worden absolute onzin.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #48 Gepost op: 18 augustus 2020, 20:39:16 »
Ik snap dat er wat te babbelen moet zijn op een forum maar wat is dat dan ook voor een stelling?

Het lijkt mij logisch dat niemand perse een versterker aanschaft die iets kan aansturen wat niet hoeft. Als de gekozen versterker het wel kan lijkt mij dat geen probleem. Maar daar wordt hij dan toch niet op uitgekozen?

Of lees ik het nu helemaal verkeerd? Ik heb de openingspost nu zo'n tien keer gelezen maar de stelling is mij nog steeds niet duidelijk. :think:

Groeten...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2020, 20:55:51 »
De stelling is voortgekomen uit een discussie in een ander draadje.  Misschien nog tien keer lezen Kwabber.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #50 Gepost op: 18 augustus 2020, 20:55:55 »
Ik ben volgens mij de enige die: Oneens gestemd heeft....en dat vanwege de keuze die je wel hebt als je een buizenversterker gaat kopen. Maar goed een buizen versterker is ook een versterker.
Weer ruimte voor jezelf aan het creeren?

Het ging over het uitgangspunt mbt de speakers die morbide zijn ontworpen, dat gebeurde in het verleden nog wel eens. Geen mens die daar een buizenversterker a la audiofilia op overweegt.

Groet,
Jacco
Nee, heb de stelling verkeerd gelezen  Daag

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #51 Gepost op: 18 augustus 2020, 21:27:43 »
De stelling is voortgekomen uit een discussie in een ander draadje.  Misschien nog tien keer lezen Kwabber.   ;)
Ah, dat verklaart het wellicht. Welk draadje was dat?

Groeten...

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #52 Gepost op: 20 augustus 2020, 14:42:24 »
Vergat citaat my bad  :redroll:
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2020, 14:45:49 door muziekfreak »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #53 Gepost op: 20 augustus 2020, 14:45:08 »
Maar die set die voor je gemaakt wordt is dan geen tweede hands toch?
En welke speciale wensen had je dan waar ze speciaal voor jou mee aan de slag gaan?

Mij maakt het ook niet uit of het oud of nieuw is als het maar goed werkt.

Marcel

Magnepan maakt alleen op verzoek speakers..

De nieuwe lrs hebben ze al 10 weken wachttijden op. Er zijn nagenoeg geen dealers die open zijn die magnepan dragen. Je kunt ze hier, direct bellen en bestellen het duurt ongeveer 3 weken voordat ze aan die speaker toe komen.

Magnepan is een klein “familie” bedrijf, je krijgt dus ook leuke gesprekken met die gasten als je ze belt.
In Nederland, zijn ze al geïmporteerd..

Het model wat ik bestel, is ook een model wat echt specifiek bedoelt is voor ht doeleinden. Dus geen dikke voorraad van die speakers zijn op voorhand verkrijgbaar. Er is een set te koop op eBay voor 700usd.

Direct nieuw bestellen was 365usd  worship1
En ik kreeg 25usd korting


“Hi Eric here magnepan”

“ hi there I would like to put in a order for the mmgw, all black trim and socks”

“All right, so which Maggies you got ? “

“The mmgi, mg2 and tympani 1”

“I’ll knock 25 of the price, you’re a loyalist thank you for your business”

Haha, super grappig 😁

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #54 Gepost op: 21 augustus 2020, 08:47:55 »
Dat is erg leuk audio zaken doen.
 Toppie! Toppie!
Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #55 Gepost op: 21 augustus 2020, 12:53:39 »
Dat is erg leuk audio zaken doen.
 Toppie! Toppie!
Marcel

Ze ondersteunen elk model wat ze ooit hebben gemaakt.
Je kunt ze direct bellen, en je krijgt geen service desk of zo. Je kunt direct verbonden worden met de bouwers enz.

Ze krijgen giga veel bestellingen voor de lrs (little ribbon speaker) magnepan.
Je kunt ze ook vragen voor onderdelen, herbouw kitjes, nieuwe sokken, voeten maar ook een gesprek qua plaatsing en versterking.

Die lui hebben echt heel wat in huis kennis. En ze voelen zich niet te goed, om je vragen in detail te beantwoorden mocht je die hebben. Ik ben inderdaad en loyalist, zolang ik ereen subje of twee aan kan hangen  worship1

Maar magnepan ? Ik heb werkelijk niets dan goede ervaring met die lui .

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #56 Gepost op: 30 november 2020, 07:41:16 »
Dat is erg leuk audio zaken doen.
 Toppie! Toppie!
Marcel

Ze ondersteunen elk model wat ze ooit hebben gemaakt.
Je kunt ze direct bellen, en je krijgt geen service desk of zo. Je kunt direct verbonden worden met de bouwers enz.

Ze krijgen giga veel bestellingen voor de lrs (little ribbon speaker) magnepan.
Je kunt ze ook vragen voor onderdelen, herbouw kitjes, nieuwe sokken, voeten maar ook een gesprek qua plaatsing en versterking.

Die lui hebben echt heel wat in huis kennis. En ze voelen zich niet te goed, om je vragen in detail te beantwoorden mocht je die hebben. Ik ben inderdaad en loyalist, zolang ik ereen subje of twee aan kan hangen  worship1

Maar magnepan ? Ik heb werkelijk niets dan goede ervaring met die lui .

Hé ben jij de muziekfreak die een jaar of 10 geleden al de fora onveilig maakte?  worship1
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #57 Gepost op: 30 november 2020, 10:27:39 »
Dat is erg leuk audio zaken doen.
 Toppie! Toppie!
Marcel

Ze ondersteunen elk model wat ze ooit hebben gemaakt.
Je kunt ze direct bellen, en je krijgt geen service desk of zo. Je kunt direct verbonden worden met de bouwers enz.

Ze krijgen giga veel bestellingen voor de lrs (little ribbon speaker) magnepan.
Je kunt ze ook vragen voor onderdelen, herbouw kitjes, nieuwe sokken, voeten maar ook een gesprek qua plaatsing en versterking.

Die lui hebben echt heel wat in huis kennis. En ze voelen zich niet te goed, om je vragen in detail te beantwoorden mocht je die hebben. Ik ben inderdaad en loyalist, zolang ik ereen subje of twee aan kan hangen  worship1

Maar magnepan ? Ik heb werkelijk niets dan goede ervaring met die lui .

Hé ben jij de muziekfreak die een jaar of 10 geleden al de fora onveilig maakte?  worship1
Helaas vanaf 3 september jl. hier niet meer gezien !

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #58 Gepost op: 02 december 2020, 07:23:14 »

Een 87db speaker op een 1 watt versterker,kan dat goed gaan?

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #59 Gepost op: 02 december 2020, 09:16:32 »
Dat kan zeker, als de versterker maar stabiel genoeg is. Met een 1 watt versterker kun je alle speakers kapot krijgen, zodra hij door zijn voeding heen zakt.

Interessant en leerzaam filmpje! Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.