Auteur Topic: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze  (gelezen 10434 keer)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:12:32 »
Mijn versterker keuze is afhankelijk van de volgende punten:
- het moet klasse II zijn, heb geen randaarde op mijn WCD in de woonkamer
- vermogen bij 4 ohm moet ongeveer anderhalf keer zo hoog zijn als bij 8 ohm (beide RMS gemeten)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:14:02 »
We kunnen het indelen Jan, hoor graag je mening.  ;D

Restaurant 1 met Michelin ster.
Buizenversterkers.

Restaurant 2 keuze menu bestaande uit 3 gangen top audio met superieure wijn gerijpt in een aangepaste audio kelder.

Restaurant 3
Onbeperkt Sony voor een vast bedrag.


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:58:29 »
Toch niet aan het eten Jan ?

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #33 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:59:41 »
Had je het tegen mij?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2020, 18:02:45 »
Mag ook  ;)

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #35 Gepost op: 17 augustus 2020, 15:01:06 »
Vintage of ouwe meuk, vaak aardig om te zien. Een smart tv aansluiten op een 40 jaar oude quad set:) digitale aansluitingen zijn bij tijd en wijle best wel handig. O ja en niet te vergeten, een afstand bediening. Haha, ik ben wel klaar met die ouwe zooi.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.530
  • Liever een Adam!
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2020, 15:20:17 »
We kunnen het indelen Jan, hoor graag je mening.  ;D

Restaurant 1 met Michelin ster.
Buizenversterkers.

Restaurant 2 keuze menu bestaande uit 3 gangen top audio met superieure wijn gerijpt in een aangepaste audio kelder.

Restaurant 3
Onbeperkt Sony voor een vast bedrag.
Restaurant 3 is het Hififreaks.nl.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2020, 16:53:27 »
Vintage of ouwe meuk, vaak aardig om te zien. Een smart tv aansluiten op een 40 jaar oude quad set:) digitale aansluitingen zijn bij tijd en wijle best wel handig. O ja en niet te vergeten, een afstand bediening. Haha, ik ben wel klaar met die ouwe zooi.
ik kan die "oude meuk" nog steeds waarderen en mijn Denon PRA-1500 (30 jaar oud) en Harman Kardon Citation 16a (43 jaar oud) doen qua klank echt niet onder voor een hedendaagse versterkercombinatie, waarvan je je mag afvragen of die ook zo lang blijft presteren.
De totaaal gereviseerde en laatste versie van de Quad 44/405-II combinatie (30 jaar oud) gaat ook zo weer 30 jaar zonder problemen mee. Natuurlijk heeft een versterker door de jaren heen ook onderhoud nodig en als je dat onderhoud keurig op de juiste tijd door een vakman laat uitvoeren kun je tot in lengte van dagen van je spullen genieten.





« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2020, 17:00:06 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2020, 19:08:15 »
Vintage of ouwe meuk, vaak aardig om te zien. Een smart tv aansluiten op een 40 jaar oude quad set:) digitale aansluitingen zijn bij tijd en wijle best wel handig. O ja en niet te vergeten, een afstand bediening. Haha, ik ben wel klaar met die ouwe zooi.

Heb ook oude zooi en heel tevreden! Dan heb ik ook recente versterkers o.a de cambridge cxa60 +

BT 100 en de LG oled 65inch die van zich uit zeer goed klinkt,alleen aangedokt aan de wharfedale

EVO 4.4 ga je klangmatig de hemel in,en ik heb geen AB nodig de tv luisterd naar mijn mondelinge

comando's.Het beeld is adembenemend en ook nog een +punt is de bloedsnelle browser genaamd

WEB OS. alles nog geen jaar oud behalve de cambridce die is ±2 jr oud.....sorry :ciao:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2020, 19:50:46 »
Vintage of ouwe meuk, vaak aardig om te zien. Een smart tv aansluiten op een 40 jaar oude quad set:) digitale aansluitingen zijn bij tijd en wijle best wel handig. O ja en niet te vergeten, een afstand bediening. Haha, ik ben wel klaar met die ouwe zooi.
ik kan die "oude meuk" nog steeds waarderen en mijn Denon PRA-1500 (30 jaar oud) en Harman Kardon Citation 16a (43 jaar oud) doen qua klank echt niet onder voor een hedendaagse versterkercombinatie, waarvan je je mag afvragen of die ook zo lang blijft presteren.
De totaaal gereviseerde en laatste versie van de Quad 44/405-II combinatie (30 jaar oud) gaat ook zo weer 30 jaar zonder problemen mee. Natuurlijk heeft een versterker door de jaren heen ook onderhoud nodig en als je dat onderhoud keurig op de juiste tijd door een vakman laat uitvoeren kun je tot in lengte van dagen van je spullen genieten.

O, begrijp me niet verkeerd, dat zijn heel mooie spullen wat er  bij jouw staat. Klankmatig zijn deze versterkers gelijkwaardig aan de huidige apparaten, en al helemaal als ze door Ruud onder handen zijn genomen. Ik mag graag naar de plaatjes kijken, die de mensen hier plaatsen ;)

@Bram    Top.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2020, 21:02:42 »
Ik ben volgens mij de enige die: Oneens gestemd heeft....en dat vanwege de keuze die je wel hebt als je een buizenversterker gaat kopen. Maar goed een buizen versterker is ook een versterker.


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2020, 22:17:47 »
Vintage of ouwe meuk, vaak aardig om te zien. Een smart tv aansluiten op een 40 jaar oude quad set:) digitale aansluitingen zijn bij tijd en wijle best wel handig. O ja en niet te vergeten, een afstand bediening. Haha, ik ben wel klaar met die ouwe zooi.
ik kan die "oude meuk" nog steeds waarderen en mijn Denon PRA-1500 (30 jaar oud) en Harman Kardon Citation 16a (43 jaar oud) doen qua klank echt niet onder voor een hedendaagse versterkercombinatie, waarvan je je mag afvragen of die ook zo lang blijft presteren.
De totaaal gereviseerde en laatste versie van de Quad 44/405-II combinatie (30 jaar oud) gaat ook zo weer 30 jaar zonder problemen mee. Natuurlijk heeft een versterker door de jaren heen ook onderhoud nodig en als je dat onderhoud keurig op de juiste tijd door een vakman laat uitvoeren kun je tot in lengte van dagen van je spullen genieten.

O, begrijp me niet verkeerd, dat zijn heel mooie spullen wat er  bij jouw staat. Klankmatig zijn deze versterkers gelijkwaardig aan de huidige apparaten, en al helemaal als ze door Ruud onder handen zijn genomen. Ik mag graag naar de plaatjes kijken, die de mensen hier plaatsen ;)

@Bram    Top.

Nee hoor, Leonard, ik heb je niet verkeerd begrepen hoor ! Je kunt gewoon een andere mening hebben over "ouwe meuk" en dat staat je helemaal vrij hoor !.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2020, 22:50:00 »
Ik ben volgens mij de enige die: Oneens gestemd heeft....en dat vanwege de keuze die je wel hebt als je een buizenversterker gaat kopen. Maar goed een buizen versterker is ook een versterker.
Weer ruimte voor jezelf aan het creeren?

Het ging over het uitgangspunt mbt de speakers die morbide zijn ontworpen, dat gebeurde in het verleden nog wel eens. Geen mens die daar een buizenversterker a la audiofilia op overweegt.

Groet,
Jacco

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #43 Gepost op: 18 augustus 2020, 01:06:39 »
Ach ik heb 50kg aan versterker op de grond klasse a/b 15 jaar oud, een Anthem MRX 4 jaar oid oid, pre amp, op 45 jaar oude speakers dat dan weer wel.
Het wiel is nog altijd rond, een ouwe jaren 70tig sansui sr626 draaitafel (upgraded onderweg)

Lekker belangrijk, het maakt mij geen fluit uit of het oud of nieuw is. ik heb een mengelmoesje aan componenten heel oud, wat ouder, en nieuw en werkt allemaal prima. Ik denk wel dat je meer waar krijgt voor je geld met het wat ouder spul, en ik heb een gigantisch voordeel over jullie..

Ik woon in de USA, dat is een tweedehands audio snoepwinkel dit land. Ik heb gisteren magnepan gebeld en over de telefoon een MMGW rear channel set bestelt die ze nu bouwen voor me na mijn wensen dat dan weer wel  :cheer:
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2020, 01:09:56 door muziekfreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Onzinnige discussie m.b.t. versterkerkeuze
« Reactie #44 Gepost op: 18 augustus 2020, 06:53:33 »
Maar die set die voor je gemaakt wordt is dan geen tweede hands toch?
En welke speciale wensen had je dan waar ze speciaal voor jou mee aan de slag gaan?

Mij maakt het ook niet uit of het oud of nieuw is als het maar goed werkt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000