Auteur Topic: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?  (gelezen 10884 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2020, 12:51:56 »
zwaaizwaai

..............................., maar klinkt als een Mercedes C klasse als boodschappenkarretje gebruiken.

Ik weet uit ervaring dat zo'n ster voor dat soort doeleinden ook prima rijdt.   ;D



Ruimte genoeg.
Ja, maar je doet er niet alleen boodschappen mee...je wilt ook af en toe wel eens een aardige audiofiel ophalen van het station. Het is dan wel jammer dat die dan weigert en gewoon dat end gaat lopen  ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2020, 12:55:03 »
Klopt helemaal maar dat was ik destijds van plan te doen in de witte bolide vanwege de hoge fun-factor.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2020, 12:57:28 »
“Dus niet voor 'ernstige' luistersessies, wel voor rustige muziek op rustig volume. Beetje jazz op zondagochtend, wat muziek bij het diner, dat soort dingen...“
Waarom dan voor luidsprekers gaan van over de €2000?
Wij gebruiken daar in de woonkamer gewoon een aantal Sonos speakers voor.
Het is natuurlijk niet verboden om zo veel geld uit te geven, maar klinkt als een Mercedes C klasse als boodschappenkarretje gebruiken.

goede vraag hoor :)

antwoord:

- omdat ik sinds lang gefascineerd ben door Harbeth.
Recensies, interviews met Alan Shaw (de hoofdontwerper), het Harbeth-forum,... het spreekt me erg aan.
Harbeth hanteert een eenvoudige en begrijpelijke filosofie, werkt al jaren met hetzelfde team, dat naar ik aanneem dus kennis van zaken heeft en goed betaald wordt. Mooi zo. De speakers worden ook in-huis gemaakt, de drivers zijn in-huis ontwikkeld, in plaats van geproduceerd in China (enja, daar hangt een meerprijs aan vast).
Niet te veel vernieuwing om de vernieuwing, niet te veel dure woorden, niet te veel gezwets.
Eenvoud en kwaliteit.


- omdat we in de woonkamer vaak naar muziek luisteren, en dit nog vaker willen doen (ipv die idiote TV altijd). We hebben vaak mensen op bezoek, en dit zijn in veel gevallen mensen die graag muziek horen maar niet altijd zin hebben om toegewijd te luisteren in de muziekkamer.  Samen een glas drinken, wat praten, wat muziek opzetten op zo'n kwaliteit speakers: heerlijk.

- omdat de B&W's te groot zijn voor de woonkamer

- omdat ik ervan uitga dat ik tientallen jaren geniet ga hebben van deze aankoop. Wat de komende jaren ook brengen (mogelijke verhuis, misschien kinderen, weet ik veel...) , ik heb die speakertjes dan tenminste. En dat nemen ze me dan niet meer af! :)
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2020, 12:59:38 »
 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2020, 13:04:56 »

dit filmpje vat het wel ongeveer samen.
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2020, 13:25:22 »
Duidelijk, ik deel dat muziek luisteren niet met mijn vrouw, dus daarom de keuze om Sonos speakertjes in de woonkamer te plaatsen. Alleen in mijn mancave luister ik serieus muziek. TV heb ik ook niet veel mee. Mijn vrouw vind die pulp op TV heerlijk. Volgt nog elke dag de serie Neighbors . Voor een mooie film ben ik wel te porren om kastje te kijken. Laatst de film 1917 gekeken en een mooie film over het opruimen van de landmijnen op de stranden van Denemarken: Land of Mine
De Harbeth staat ook nog op mijn verlanglijstje om te beluisteren . Deze viel me op:

https://link.marktplaats.nl/m1562987513
Maar €2600,- is mij te veel geld.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2020, 14:16:45 »
Als ik niet thuis ben kijkt mijn vriendin naar Dr. Phil. En ze is zelf psychologe, moet je nagaan.
Als zij niet thuis is kijk ik graag naar één of andere debiele actiefilm.
Zo gaat dat :)

Maar dus, ik kan zaterdag bij de dealer de P3's beluisteren op de NAD.
De Yamaha heeft'ie niet.

Dus we zien wel. Als de klank met de NAD me bevalt wordt het wellicht de NAD.
Als ik twijfels heb bestel ik de Yamaha.
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2020, 14:26:33 »
In die prijsklasse heb je ook nog de
CAMBRIDGE AUDIO AXA35
Hou je het lekker Brits, hoe wel deze versterkers wel China in elkaar worden gezet.
Ook Denon heeft nog een optie:
DENON PMA-600NE

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2020, 14:32:17 »
ook mooi!

wel nog iets minder watts, 35 per kanaal.
En een paar watt op overschot lijkt me wel aangeraden.
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2020, 15:18:52 »
ook mooi!

wel nog iets minder watts, 35 per kanaal.
En een paar watt op overschot lijkt me wel aangeraden.
Als je toch blijft blindstaren op vermogen, ga dan Voor de YAMAHA A-S501
Die kost nog geen €400,- (aanbieding) heeft veel vermogen 85watt bij 8 ohm en 120watt bij 4 ohm. Je kunt er een platenspeler op aansluiten. Beschikt over een dac en ziet er retro en mooi uit. De variabele loudness is juist heel prettig als je op een lager volume gaat spelen, vooral als je met die Harbeth wat laag moet missen.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2020, 15:20:14 »
welke aanbieding?
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #26 Gepost op: 18 juni 2020, 15:23:59 »
Poulissen: € 279,00.   ;)

https://www.poulissen.nl/yamaha/s301


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #27 Gepost op: 18 juni 2020, 15:24:28 »
welke aanbieding?

ok, heb hem inderdaad ook gevonden voor 330. Dat is goedkoper dan de A-S301!
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #28 Gepost op: 18 juni 2020, 15:25:15 »
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Harbeth P3 - NAD of Yamaha?
« Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2020, 16:57:53 »