Auteur Topic: Hobby reparateur in het Noorden?  (gelezen 3978 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Hobby reparateur in het Noorden?
« Gepost op: 06 juni 2020, 13:01:56 »
Ik heb hier nog mijn jeugdliefde setje van Scott staan, nog geheel origineel.

Deze zou ik willen laten reviseren voor een 2de hifi leven.

Weten jullie iemand in het Noorden van het land die dit zou kunnen?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2020, 13:04:07 »
Forumlid Sterremuur.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2020, 13:23:59 »
AV Connections, Hooilandseweg 20, Roodeschool.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2020, 14:41:27 »
AV Connections, Hooilandseweg 20, Roodeschool.

Is geen hobby reparateur, maar wel een interessant adres. Kende ze nog niet.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2020, 15:07:43 »
AV Connections, Hooilandseweg 20, Roodeschool.

Is geen hobby reparateur, maar wel een interessant adres. Kende ze nog niet.
De eigenaar Richard is een heel schappelijk en vriendelijk mens, die technisch ook goed onderlegd lijkt te zijn. Ik heb in ieder geval heel prettig zaken met hem kunnen doen. Tot voor kort had ik niet kunnen bevroeden dat ik helemaal naar Roodeschool af zou reizen om een paar speakers op te halen, maar ja, alles voor de hobby !

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2020, 15:32:42 »
AV Connections, Hooilandseweg 20, Roodeschool.

Is geen hobby reparateur, maar wel een interessant adres. Kende ze nog niet.
De eigenaar Richard is een heel schappelijk en vriendelijk mens, die technisch ook goed onderlegd lijkt te zijn. Ik heb in ieder geval heel prettig zaken met hem kunnen doen. Tot voor kort had ik niet kunnen bevroeden dat ik helemaal naar Roodeschool af zou reizen om een paar speakers op te halen, maar ja, alles voor de hobby !

Ok, dank voor de toelichting. Ik zal contact met hem zoeken, sowieso leuk om daar eens te gaan kijken, denk ik. Voor mij maar een half uurtje.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2020, 15:49:51 »
AV Connections, Hooilandseweg 20, Roodeschool.

Is geen hobby reparateur, maar wel een interessant adres. Kende ze nog niet.
De eigenaar Richard is een heel schappelijk en vriendelijk mens, die technisch ook goed onderlegd lijkt te zijn. Ik heb in ieder geval heel prettig zaken met hem kunnen doen. Tot voor kort had ik niet kunnen bevroeden dat ik helemaal naar Roodeschool af zou reizen om een paar speakers op te halen, maar ja, alles voor de hobby !

Ok, dank voor de toelichting. Ik zal contact met hem zoeken, sowieso leuk om daar eens te gaan kijken, denk ik. Voor mij maar een half uurtje.

Doe hem dan maar de hartelijke groeten van de man die de Elac 203 Anniversary Edition speakers van hem kocht.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2020, 21:17:19 »
Doe ik. Even op zijn reactie wachten. Heb vanmiddag mail gestuurd met foto van het setje.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2020, 19:56:40 »
Ik heb ze vorige week zaterdag weggebracht. Uiteaard even de groeten gedaan. Leuk gesprek gehad met een lekker bakkie erbij. Hij had het redelijk druk en zou er in de (inmiddels afgelopen) week naar kijken. Leuk om een enthousiaste hifi ondernemer te spreken, daar zijn er helaas niet zoveel meer van.

Hij gaf ook aan dat de kosten wel in verhouding moesten blijven en dat is, vind ik, het juiste uitgangspunt bij deze vintage spullen.

Heb met hem besproken geen haast te hebben, dus ik wacht zijn bericht rustig af. Mijn Scott set is in goede handen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2020, 20:12:45 »
Leuk om te horen Frits. Als je Richard weer ziet vertel hem dan maar dat ik zeer in mijn nopjes ben met de Elac BS 203 Anniversary Edition luidsprekers en dat het de rit naar Roodeschool zeker waard was (vice versa 471 kilometer   ;))

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2020, 20:20:19 »
Mooi, he? Dat verre Noorden...... Leert mij weer dat ons land toch echt heel mooi is.

Heb nu zelf ook een positieve ervaring met Elac mogen opdoen sinds afgelopen woensdag. Mooi spul wat boven verwachting presteert!

Mijn Hepta's zijn binnenkort beschikbaar, zodra ik het emotioneel zover heb om er toch werkelijk afstand van te doen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2020, 20:46:11 »
Mooi, he? Dat verre Noorden...... Leert mij weer dat ons land toch echt heel mooi is.

Heb nu zelf ook een positieve ervaring met Elac mogen opdoen sinds afgelopen woensdag. Mooi spul wat boven verwachting presteert!

Mijn Hepta's zijn binnenkort beschikbaar, zodra ik het emotioneel zover heb om er toch werkelijk afstand van te doen.
Zoals ik reeds eerder vermeldde ken ik het merk Elac al sinds het midden van de jaren zestig van de vorige eeuw maar heb er nooit wat mee gedaan.

Een paar maanden geleden was ik nog op zoek naar een paartje Infinity Infinitesimal 0.1 luidsprekers maar gezien de leeftijd en de serviceability heb ik daar uiteindelijk vanaf gezien.

Via Hififreak kreeg ik de tip om in plaats daarvan eens te zoeken naar een paartje Elac 310 Crystal Edition en ik had het geluk dat forumlid Thanatos precies op dat moment een paartje aanbood op marktplaats.

Bij het horen van de eerste tonen wist ik al dat deze speaker mij goed zou bevallen en éénmaal thuis bleken de speakers een hele goede match met mijn luisterruimte.

Een poosje later crashte één van mijn Cabasse Galiote luidsprekers en ik besloot op basis van mijn positieve ervaringen met Elac nog een paartje aan te schaffen (Elac BS 203 Anniversary Edition).

Het was een gok mede door de flinke afstand naar Roodeschool, maar het was wederom een groot succes.

Roodeschool was voor mij een totaal onbekende omgeving, maar wat ik in die omgeving zag sprak mij wel aan en de rit bleek achteraf zondermeer de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2020, 20:49:42 door Audiofreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2020, 20:53:35 »
Leuk dat onze hobby je steeds weer nieuwe inzichten en uitzichten geeft. :yeah:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2020, 20:57:42 »
Door mijn verouderde navigatie raakte ik bij het Julianaplein in Groningen even de koers kwijt, maar na wat omzwervingen pikte de navigatie de route weer op.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hobby reparateur in het Noorden?
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2020, 21:01:25 »
Boven de stad is land van de verre zichten.
Eens buizen altijd buizen.