Hifi hardware > Digitale bronnen

Kleine DA converters goed?

(1/10) > >>

Johndv:
Ik heb mijn Marantz receiver verkocht, maar wil nu graag de tv over de Vincent set.

Nu heb ik alleen een digitale uitgang die ik graag om wil zetten naar analoog. Dit omdat ik ook graag Spotify en Chromecast via de tv wil blijven luisteren.

Ik weet dat het een fixed uitgang is, maar er is een afstandsbediening besteld voor de Vincent.

Maar is zo'n kleine DA converter wel goed qua kwaliteit? Ze kosten maar weinig. Er wordt veel naar geluisterd.
 

Hebben jullie tips?

Paul:
Ook in gebruik gehad de digi ontvanger had alleen een optische uitgang via zo,n dacje naar de Onkyo receiver werkt perfect niks mis mee.
Wel opletten je kan ze al rond de 7 euro kopen, zijn er bij die vragen veelste veel via mp.

Johndv:

--- Citaat van: Paul op 21 mei 2020, 16:46:26 ---Ook in gebruik gehad de digi ontvanger had alleen een optische uitgang via zo,n dacje naar de Onkyo receiver werkt perfect niks mis mee.
Wel opletten je kan ze al rond de 7 euro kopen, zijn er bij die vragen veelste veel via mp.

--- Einde van citaat ---
Als ik het een klein beetje begrijp, zit er tussen dac's geen verschil, omdat je me een goedkope adviseert?

Paul:
Verschillen zullen er misschien wel zijn, waar ga je het voor gebruiken en wil je verschillen horen?
De verschillen die er eventueel mogen zijn heb ik nooit waargenomen, kan niet over jouw oren oordelen.
Voor mij was het iig geen miskoop..

Johndv:

--- Citaat van: Paul op 21 mei 2020, 18:50:42 ---Verschillen zullen er misschien wel zijn, waar ga je het voor gebruiken en wil je verschillen horen?
De verschillen die er eventueel mogen zijn heb ik nooit waargenomen, kan niet over jouw oren oordelen.
Voor mij was het iig geen miskoop..

--- Einde van citaat ---
Duidelijk Paul, ik wil het gebruiken voor het geluid van de televisie, ik luister veel Spotify en Chromecast.

Maar ik ga van jou expertise uit maat en ga even op zoek in het bos! ;D

Dank je Paul

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie