Auteur Topic: Zoektocht nieuwe luidsprekers.  (gelezen 8331 keer)

Jeroen.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Gepost op: 09 april 2020, 20:26:24 »
Beste Forum leden.

Ik ben nieuw op dit forum de reden dat ik mij heb aangemeld is omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de mening van jullie kennis/mening.

Ik heb 3 jaar geleden mijn Klipsch RF-63 verkocht met de intentie om ruimte te besparen Smashfreak hiervoor in de plaats heb ik een nieuwe set Klipsch RP-600M gekocht met prachtige Norstone stylum 2 oak stands. Nu naar 3 jaar blijft het knagen dat ik wat mis. De Klipsch RP-600M zijn mooie luidsprekers en klinken fantastisch echter komt het wel iets te kort ik mis de krachtige punch en het grote geluid met het massieve laag van de Klipsch RF-63.

Ik ben op zoek geweest naar een mooie set Klipsch RF-63 maar dit zijn geen luidsprekers die vaak te koop staan in de kleur zwart en ook nog in een zeer nette staat.

Nu komt de vraagstelling: Wat zijn jullie aanbevelingen qua vloerstaande luidsprekers met een mooie volwassen geluid, goeie punch, kristal helder geluid en een strakke laagweergave zonder overdreven te worden (Prijs +- 750 euro)??

Alvast bedankt. worship1

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2020, 20:39:58 »
Beste Jeroen, welkom op dit forum. Helaas kan niemand dat aan jou vertellen, want het is jou smaak.
Maar op toch een tip te geven, kijk eens op marktplaats naar translator luidsprekers:
Op deze site zie je een overzicht: http://www.translator-info.nl/index.html

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2020, 20:40:52 »
Welkom Jeroen!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2020, 20:42:57 »
Beste Jeroen, welkom op dit forum. Helaas kan niemand dat aan jou vertellen, want het is jou smaak.
Maar op toch een tip te geven, kijk eens op marktplaats naar translator luidsprekers:
Op deze site zie je een overzicht: http://www.translator-info.nl/index.html
Jawel Michael, we weten toch wel een luidspreker, die ongeveer klinkt zoals de topicstarter graag wil?

Inderdaad, een Translator is wel zo'n luidspreker.

Wat trouwens ook erg helder klinkt en een goeie bass heeft, is een Elac luidspreker met een ribbontweeter.


« Laatst bewerkt op: 09 april 2020, 20:49:11 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Jeroen.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #4 Gepost op: 09 april 2020, 20:48:36 »
Dank jullie voor de reactie,s. Ik begrijp dat alles te maken heeft met smaak en uiteraard ga ik eerst uitgebreid luisteren voor dat ik nieuwe luidsprekers aanschaf echter om alle luidsprekers die er bestaan voor die prijsklasse te beluisteren word wel erg veel. Vandaar de vraag om suggesties misschien zou ik aan een merk nooit gedacht hebben waarbij ik erg verrast zal zijn bij het beluisteren.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2020, 20:53:22 »
Dat is een leuke bezigheid Jeroen, veel plezier met het beluisteren.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Jeroen.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #6 Gepost op: 09 april 2020, 20:57:55 »
Bedankt voor de reactie,s wat fijn voor de leuke suggesties. Translator is niet helemaal mijn smaak qua looks. De Elac is wel interessant om in gedachte te houden zien er netjes uit.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #7 Gepost op: 09 april 2020, 21:01:16 »
Neem een Duits merk luidsprekers volgens mij voldoen die het meest aan jouw wensen.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #8 Gepost op: 09 april 2020, 21:01:22 »
Dank jullie voor de reactie,s. Ik begrijp dat alles te maken heeft met smaak en uiteraard ga ik eerst uitgebreid luisteren voor dat ik nieuwe luidsprekers aanschaf echter om alle luidsprekers die er bestaan voor die prijsklasse te beluisteren word wel erg veel. Vandaar de vraag om suggesties misschien zou ik aan een merk nooit gedacht hebben waarbij ik erg verrast zal zijn bij het beluisteren.
Je geeft aan dat je weinig ruimte hebt. Ik heb een set v-vox luidsprekers staan die rond zijn en daarom weinig ruimte innemen. Deze luidsprekers gebruiken Dynaudio units van toen (tenminste in de versie die ik zelf heb). Ik vind ze prachtig:
https://link.marktplaats.nl/m1533302178  hele surround set
https://link.marktplaats.nl/m1489881236 met Audax units (zelf nooit gehoord).

Nieuw: https://www.xtz-deutschland.de (maar de goedkoopste zuil is boven jou budget).
En hou rekening dat als je Klipsch sound gewend bent, andere merken wat terughoudender kunnen klinken.

Xanadu?
https://link.marktplaats.nl/m1534271909 (willem is een betrouwbare verkoper op marktplaats en heeft vaak leuke luidsprekers.
Je mag ze bij hem luisteren, maar ivm Carona is dat nu wel lastig.

« Laatst bewerkt op: 09 april 2020, 21:06:51 door mmuetst »

Jeroen.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #9 Gepost op: 09 april 2020, 21:06:11 »
Renes: Wat valt onder een Duits merk?

mmuetst: De ruimte is geen probleem het leek ons op dat moment een mooiere indeling in het huis echter nooit verwacht dat het verschil zo groot was en de stommiteit om niet eerst te gaan luisteren.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #10 Gepost op: 09 april 2020, 21:08:54 »
Renes: Wat valt onder een Duits merk?

mmuetst: De ruimte is geen probleem het leek ons op dat moment een mooiere indeling in het huis echter nooit verwacht dat het verschil zo groot was en de stommiteit om niet eerst te gaan luisteren.
Elac en Magnat zijn Duits. En wat ik net nog voorstelde XTZ

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #11 Gepost op: 09 april 2020, 21:27:43 »
Elac en Magnat zal al genoemd, komen bij: Teufel, Nubert, T&A, Canton, Quadral, Phonar, Audio Physic en er zullen nog meer zijn. Burmester is er ook nog maar die zijn erg duur.
Keus genoeg.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #12 Gepost op: 09 april 2020, 22:29:04 »
Renes: Wat valt onder een Duits merk?

mmuetst: De ruimte is geen probleem het leek ons op dat moment een mooiere indeling in het huis echter nooit verwacht dat het verschil zo groot was en de stommiteit om niet eerst te gaan luisteren.
Elac en Magnat zijn Duits. En wat ik net nog voorstelde XTZ
Een gemiddelde Duitse luidspreker heeft een vrij hard hoog en is vaak scheutig met het laag.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2020, 22:31:29 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #13 Gepost op: 09 april 2020, 22:48:15 »
Ja, grofweg gezegd tsjing-boem, kristal helder geluid en een strakke laagweergave.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Zoektocht nieuwe luidsprekers.
« Reactie #14 Gepost op: 09 april 2020, 23:12:39 »
Toch denk ik dat je smaak meer naar een betaalbare hoorn oplossing zullen gaan. Dus een mooie tweede hands Klipsch set.
Sinds ik zelf de Klipsch KG 5.2 heb snap ik waarom mensen Klipsch luidsprekers geweldig vinden. Dit type geluid ga je niet in die Duitse merken vinden ben ik bang.

https://link.marktplaats.nl/m1534852218   Klipsch RF3 II (helaas niet zwart)