Auteur Topic: Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3  (gelezen 20413 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2020, 22:55:23 »
En hier de handleiding hoe je in een Prologue four KT88 of KT120 kunt gebruiken:
https://www.primaluna-usa.com/autobias-adjustment
Het grappige is dat mijn versterker met deze aanpassing gelijk is aan de versterker die Paul heeft. Maar Paul kan ook EL 34 in zijn versterker duwen en dan heeft hij omgekeerd dezelfde versterker die ik heb.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3
« Reactie #46 Gepost op: 13 april 2020, 20:53:20 »
Ik was vanavond toch nieuwsgierig hoe mijn Magnepans klinken in combinatie met de Prima Luna. Dus luidsprekers aangesloten op de 4 ohm tab en spelen maar: Eric Bibb - Migration Blues, en ik moet zeggen, had dit niet verwacht, klinkt prima. Heb niet het gevoel dat ik power tekort kom. Had ik deze combi wel eens getest? Misschien was ik er wel vanuit gegaan dat dit nooit zou matchen...(je weet wel, iets met aannames).

Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3
« Reactie #47 Gepost op: 14 april 2020, 19:40:17 »
Hoor je veel verschil met de versterker die je normaal voor de SMGA's gebruikt ?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3
« Reactie #48 Gepost op: 15 april 2020, 09:30:07 »
Hoor je veel verschil met de versterker die je normaal voor de SMGA's gebruikt ?
Nee, niet veel verschil, De EL34 vind ik persoonlijk een prettige buis. De verschillen zijn klein. Maar zoals HiFiFreak al in topic "Versterkers mogen wel klinken" de emotie zorgt ook voor mijn  belevenis. Heb het idee dat de transistor in sommige muziekstukken meer in controle is. Maar het is een leuk experiment om te zien dat de Prima Luna de Maggies zonder problemen aanstuurt.
Ik wil na de Carona crisis nog een dag organiseren met verschillende buizenversterkers. Nog geen idee wanneer dit plaats kan vinden.
Lijkt mij leuk om eens e.a. te vergelijken. natuurlijk ook voor de gezelligheid.