Hifi hardware > Recensies

Na vier komt drie : Primaluna Prologue 3

(1/10) > >>

Erik:
Primaluna : Na vier komt 3,

Bijna direct na de aanschaf van de Primaluna Prologue 4 wilde ik de set completeren met de bijpassende voorversterker.  Omdat het oog ook wat wil en ik er van overtuigd was dat de voorversterker weer een flinke verbetering in geluidskwaliteit op zou leveren. Alle recencies over de Prologue 3 zijn positief.

Op zoek naar een Primaluna Prologue 3 dus.
Op marktplaats gevonden en besteld.

Geluidskwaliteit :
Kort gezegd : Geweldig. Ik had een Vincent SA31 hybride voorversterker en ik dacht dat ie best goed was. Maar net zols de Vincent SP996 monoblokjes volledig weggespeeld werden door de Prologue 4, speelt de Prologue 3 de Vincent SA31 er volledig uit.
Het wordt bijna saai, of er een deken van het geluid werd getrokken.

Afijn, de set is wat mij betreft compleet…  of misschien toch eens maar de prologue 6 of 7 monoblokken gaan zoeken ;-)

Hififreak:
Mooi.  Veel plezier en

 :pictures:

mmuetst:

--- Citaat van: Erik op 08 april 2020, 12:54:50 ---Primaluna : Na vier komt 3,

Bijna direct na de aanschaf van de Primaluna Prologue 4 wilde ik de set completeren met de bijpassende voorversterker.  Omdat het oog ook wat wil en ik er van overtuigd was dat de voorversterker weer een flinke verbetering in geluidskwaliteit op zou leveren. Alle recencies over de Prologue 3 zijn positief.

Op zoek naar een Primaluna Prologue 3 dus.
Op marktplaats gevonden en besteld.

Geluidskwaliteit :
Kort gezegd : Geweldig. Ik had een Vincent SA31 hybride voorversterker en ik dacht dat ie best goed was. Maar net zols de Vincent SP996 monoblokjes volledig weggespeeld werden door de Prologue 4, speelt de Prologue 3 de Vincent SA31 er volledig uit.
Het wordt bijna saai, of er een deken van het geluid werd getrokken.

Afijn, de set is wat mij betreft compleet…  of misschien toch eens maar de prologue 6 of 7 monoblokken gaan zoeken ;-)

--- Einde van citaat ---
Als je nog de standaard buizen hebt van Prima Luna, dan kun je daar ook nog in verbeteren door betaalbare Tung-Sol de stock buizen te vervangen.

Erik:
Ik heb wat buizen gewisseld in de Prologue 4 het afgelopen jaar. Ik heb de kleine buisjes, 12ax7 en 12au7, vervangen door Mullards. Dat was dof en ik verloor de laagste octaaf, wel mooi laagmidden. Toen GoldLions geprobeerd, erg mooi maar ietwat kil. Toen de standaard el34 vervangen voor GoldLion KT77. Nu waren alle buizen Gold Lions. Erg fraai, maar ik miste de warmte van de standaard buizen, wel waanzinnig mooi hoog. Toen Electroharmonix 6gl6c eindbuizen erin. Die vond ik vlak met heel droog laag. Toen Svetlana sv655c eindbuizen geprobeerd. De kleine buisjes teruggewisseld naar de standaard buisjes. Alle einbuizen nogmaals beluisterd. Ik heb ook de Goldlions in de preamp gezet, neeh niet bijzonder. De klankverandering is anders dan in de eindversterker, minder uitgesproken.  Eindconclusie, ik vind in mijn set de standaardbuizen in zowel voor als eindversterker het best klinken. Ze klinken het meest echt in combinatie met de Magnepan 3.5r's.

Johndv:
Zoveel verschil tussen de ene en de andere voorversterker. Waarom heb ik dat nooit, ik heb vier voorversterkers mogen beluisteren op een eindversterker, maar geen verschil gehoord. Jammer.  :'(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie