Auteur Topic: Versterkers mogen wel klinken.  (gelezen 44342 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #315 Gepost op: 03 april 2021, 13:12:32 »
Je zult nog verbaast zijn Bram hoe goed die Evo’s van jou in mijn mancave zullen klinken.
Die Philips MFB had ik in Zwolle, daar was mijn hele appartement een mancave en had ik drie luisterruimtes.
Mijn huidige luisterruimte is lang nog niet optimaal, maar je hoort mij niet klagen en ik krijg genoeg mensen over de vloer die dat kunnen beamen.

Het is toch zo dat geen mens kritiek gaat uiten met dat soort prive samenkomsten, ik heb dat hier keer op keer meegemaakt.

Kritiek leveren dat doe je niet.....en er is er maar 1 die de gebreken kent...en dat ben jij.

Je moet wel van heel goede huizen komen om binnen een paar uur de minpunten van de sound door te hebben.

Dus die bewuste forumleden die bij jouw komen durven helemaal geen kritiek te geven.....omdat de gewenning aan jouw

sound langer duurt dan een paar uurtjes....toch?

De eerste bevindingen van een andere vreemde box duurt ja ook dagen....klinkt ie goed in het begin dan is het nog maar

afwachten of dat na een mnd of 2mnd nog zo is....onze oortjes zijn kelere goed, beter als dat je vermoed. ::)

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #316 Gepost op: 03 april 2021, 13:56:24 »
Kijk er worden veel speakers verkocht en die zijn niet slecht, alleen de kamers en plaatsing deugen niet....vandaar al die

flauwe kul van dsp, subs en aanverwante equalizers.

@ Bram,

Is het optimaal plaatsen van je luidsprekers niet ook een vorm van equalizen ?

Zekers,en dat problematische als je denkt,alleen je moet dat doorhebben, en een plaatsing tegen een lange muur is bij mij niet

te doen, klinkt voor geen meter.

En equalizen is niet juist tis meer het uitbalanceren van box en kamer, van waar is de sound top en waar niet.

Dat houd dan bij mij in ±3 meter af vensterbank en 80/90 van de lange muur.

Zet ik ze 1 meter achteruit klinken ze al ingedikt....hoofdoorzaak? de bas kan niet optimaal wegvloeien.

Kijk heb je dat met die bas voorelkaar dan word je beloont met een vooruitgang in de weergave die top is.

Kijk in mijn kamer kan een box te klein zijn en ik word dan met een magere sound beloont,alleen een te grote zuil is ook

niet ideaal in mijn kamer....dus box/kamer/plaatsing is doorslaggevend....dan pas krijg je die weergave die een sub of dsp

totaal overbodig maakt....dus je bent dan super tevreden...en je houd poen over...toch?

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #317 Gepost op: 03 april 2021, 13:58:02 »
Heb je eens de IsoAcoustics Gaia geprobeerd, Bram?


bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #319 Gepost op: 03 april 2021, 15:20:48 »
Heb je eens de IsoAcoustics Gaia geprobeerd, Bram?

Neen,ik probeer sinds een paar weken zelf wat uit en moet zeggen ik ben daar vrij positief over....ik plaats binnenkort

een foto van deze materie want ik kan het niet raden wat het is.

De gaia 1 en 2 zijn ze op meerdere forums vrij positief over....dat wel.

Alleen de box komt wel iets hogerop wat inhoud dat de bas van de evo's en fyne audio's ook meespeelt, omdat de opening

onderin de box zit dus dat is nog in onderzoek.

Dus de uitspraak over de gaia's dat de boxen strakker gaan klinken kan op waarheid berusten.

Het spul waar ik positieve russeltaten mee krijg is dat materiaal wat men in sporthallen gebruikt als je van een bepaalde

hoogte valt....dus je breekt dan geen botten maar hebt kneusingen.

En natuurlijk krijg ik die gaias ook wel een keer binnen en dan van W&W, ik bedoel karel heeft meestal die dingen wel

bijdehand.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #320 Gepost op: 03 april 2021, 15:36:16 »
Ik gebruik de IsoAcoustics Gaia III onder mijn Fyne Audio F501.


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.522
  • Liever een Adam!
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #322 Gepost op: 03 april 2021, 16:05:47 »
Ik heb het geluk dat mijn luidsprekers zich super makkelijk laten plaatsen. Ook de, niet erg audiofiel verantwoorde akoestiek, werkt prettig mee.

Daar heb ik gewoon geluk mee, dat besef ik maar al te goed, het had ook makkelijk de andere kant op kunnen gaan.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #323 Gepost op: 03 april 2021, 16:09:53 »
Voordeel van de IsoAcoustics Gaia is ook de stabiliteit. Toen ik de originele spikes eronder had en je stoot tegen de luidsprekers is de stabiliteit minder dan nu met de IsoAcoustics Gaia. De luidsprekers vallen nu minder snel om.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.522
  • Liever een Adam!
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #324 Gepost op: 03 april 2021, 16:32:35 »
Voordeel van de IsoAcoustics Gaia is ook de stabiliteit. Toen ik de originele spikes eronder had en je stoot tegen de luidsprekers is de stabiliteit minder dan nu met de IsoAcoustics Gaia. De luidsprekers vallen nu minder snel om.
Ik heb ze op rubberen dempers staan, prima ontkoppelt.

Ja, die van u Hififreak.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #325 Gepost op: 03 april 2021, 16:43:49 »
 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #326 Gepost op: 03 april 2021, 16:47:41 »
Het is toch zo dat geen mens kritiek gaat uiten met dat soort prive samenkomsten, ik heb dat hier keer op keer meegemaakt. Kritiek leveren dat doe je niet.....en er is er maar 1 die de gebreken kent...en dat ben jij. Je moet wel van heel goede huizen komen om binnen een paar uur de minpunten van de sound door te hebben.
Dus die bewuste forumleden die bij jouw komen durven helemaal geen kritiek te geven.....omdat de gewenning aan jouw sound langer duurt dan een paar uurtjes....toch? De eerste bevindingen van een andere vreemde box duurt ja ook dagen....klinkt ie goed in het begin dan is het nog maar afwachten of dat na een mnd of 2mnd nog zo is....onze oortjes zijn kelere goed, beter als dat je vermoed. ::)
Weet niet welke bijeenkomsten jij komt Bram, maar mensen geven mij zonder meer verbeterpunten (noem het geen kritiek) en gezien ik ook weer van een ander kan leren neem ik deze graag aan. Soms vind men een bepaalde luidspreker die ik bezit maar niks, maar ja, het is hun smaak, dus voel me niet op mijn teentjes getrapt.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #327 Gepost op: 03 april 2021, 19:07:21 »

In een relatieve kleine kamer of zolder een grote zuil plaatsen is vaak de verkeerde weg die je inslaat.

Klets niet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #328 Gepost op: 03 april 2021, 19:08:49 »
....vandaar al die flauwe kul van dsp, subs en aanverwante equalizers.

En nog maar een keer: klets niet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Versterkers mogen wel klinken.
« Reactie #329 Gepost op: 03 april 2021, 19:11:27 »
PS mijn akoestiek is zeer afhankelijk van de aanbiedingen van WC papier van het Kruidvat  :rofl:
« Laatst bewerkt op: 03 april 2021, 19:13:25 door mmuetst »