Auteur Topic: Bluetooth hoofdtelefoon.  (gelezen 4931 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Bluetooth hoofdtelefoon.
« Gepost op: 12 maart 2020, 12:49:21 »
Aangezien dat de minijackaansluitingen van telefoon elke keer naar zijn grootje gaan wil ik overstappen naar draadloos.
Nu had ik bij deze telefoon al een keer een https://www.coolblue.nl/product/806589/sony-wh-ch700n-zwart.html.
Maar vond hem ronduit tegen vallen.
Gister van een collega een Skullcandy geprobeerd deze presteerde wel beter, maar mid werd werggedrukt door de bass en  had resonantie in de oorschelp. Rustige muziek werd wel fraai weergegeven.
Heeft er iemand ervaring met dit soort hoofdtelefoons en wat zou het dan moeten zijn.
https://www.coolblue.nl/product/817318/sony-wh-1000xm3-zwart.html Deze wordt goed beoordeeld echter zijn kleinere broertje schijnt weer tegen te vallen.
Laatste in ears van Sony waren heel fijn en hoeft de kop niet te kosten, waarmee ik wil aangeven dat prijs niet altijd wat zegt.
Budget had ik eigenlijk 200 euro in gedachten max.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2020, 13:53:23 »
Die Sony Sony WH-1000XM3 is echt een goede hoofdtelefoon, tja wel €66,- boven je budget. Maar ik heb zelf de Denon AH-GC20 (oud model) die nu vervangen is door AH-GC30 (€253,-) Ik heb mijn Denon wel eens vergeleken met de Sony van mijn collega. Sony wint dan makkelijk. De Sony klinkt niet alleen beter, hij is ook makkelijk te bedienen. En ook niet onbelangrijk kan tegen een stootje.
Bij mijn Denon zijn er al plastic onderdelen afgebroken (hij blijft gewoon bruikbaar). Ik zou even doorsparen voor de Sony, hij is het geld echt waard. Mocht mijn Denon het toch begeven....ga ik voor de Sony.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2020, 14:55:51 door mmuetst »

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2020, 15:56:41 »
Op MP staan er nog een paar nieuw in doos.
We zullen eens kijken wat mogelijk is.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2020, 15:59:46 »
Op MP staan er nog een paar nieuw in doos.
We zullen eens kijken wat mogelijk is.
Kijk uit met dat soort advertenties...nieuw in doos op marktplaats....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2020, 16:13:07 »
laat niks opsturen ;)
Heb met mezelf de afspraak gemaakt boven de 50 euro ophalen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2020, 21:18:11 »
Ik snap niet dat iedereen zo positief is over die Sony. Ik vind hem het geld absoluut niet waard.
Ik zou kijken naar een AKG je de nc niet nodig hebt. Maar goed, persoonlijke smaak is ook een ding.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2020, 07:51:48 »
Ik snap niet dat iedereen zo positief is over die Sony. Ik vind hem het geld absoluut niet waard.
Ik zou kijken naar een AKG je de nc niet nodig hebt. Maar goed, persoonlijke smaak is ook een ding.
De AKG N700NC Wireless is ook betaalbaar €229,00 geen idee hoe deze klinkt.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2020, 12:24:47 »
Ik snap niet dat iedereen zo positief is over die Sony. Ik vind hem het geld absoluut niet waard.
Ik zou kijken naar een AKG je de nc niet nodig hebt. Maar goed, persoonlijke smaak is ook een ding.
Tja, ik wel....... Het is wel een Sony hè..
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2020, 12:26:51 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2020, 12:34:50 »
 :rofl:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2020, 14:26:18 »
Ik snap niet dat iedereen zo positief is over die Sony. Ik vind hem het geld absoluut niet waard.
Ik zou kijken naar een AKG je de nc niet nodig hebt. Maar goed, persoonlijke smaak is ook een ding.
Tja, ik wel....... Het is wel een Sony hè..

 ;D ;D ;D ;D ;D Hoppa, vijf stuks, de maximale score.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2020, 17:31:32 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2020, 21:58:17 »
Ik snap niet dat iedereen zo positief is over die Sony. Ik vind hem het geld absoluut niet waard.
Ik zou kijken naar een AKG je de nc niet nodig hebt. Maar goed, persoonlijke smaak is ook een ding.

Ben het niet altijd met je eens geweest .... maar in deze geef ik je echt gelijk!!
Sorry, maar ook ik liep niet warm voor de Sony. Het laag wordt gewoon geabsobeerd en slaat dood.
recencies kloppen wel dat hij beter klinkt dan de Bose Quiet comfort 35 deze klinkt wat vlak en vervorming was waarneembaar.
Had echt zoiets van oke is dit het...De oordopjes van Sony a 50 euro klinken net zo goed alleen het is om de bluetoothfunctie te doen.
Een wand vol met apparaten en zet eigenlijk met tegenzin een JBL op mn oren en werd eigenlijk aangenaam verrast. Begon met een JBL LIVE 400 BT en dat ging niet verkeerd .. 100 euro verkoopprijs. Intussen staat er een verkoper in m'n nek te hijgen of ik er allemaal uit kwam en vroeg aan hem waar nu het prijsverschil in zat. Allereerst de bekende praatjes maar hij had al snel door dat ik er toch wat meer kaas van had gegeten. Vraag aan hem wat volgens hem de Sony nou zo goed maakt ? Ja, alles is een kwestie van smaak zegt ie. Zeg maar goed als je dat ding op je hoofd zet wat valt dan als 1e op... het laag zegt ie. Nu begrijpen we elkaar want ook ik wordt er niet bepaald vrolijk van dat wat ik hierboven schrijf.
Maar goed de JBL BT 400 is niet slecht, maar heeft wel weer dat scherpe wat me minder bevalt.
Heel snel zet ik ik de JBL 650BT op met active NC en dat maakt verschil... gewoon een redelijk normaal mooi plaatje welke homogeen overkomt.
Nee, geen uitblinker ( hoewel) het is de eenvoud. Laat ik het anders stellen beide komen niet in de buurt van de Beyerdynamic DT990 welke ik eerder in bezit heb gehad, maar JBL aka Harman/ Akg laat hier wel zien dat ze nog iets kunnen bouwen.
Met een prijs met van 145 euro koop je een stevige hoofdtelefoon wat goed te is om lekker even te genieten van muziek.
Nogmaals alle zijn geen hoogvliegers alleen "best value for the money" doet JBL het in deze het niet slecht!
Met een prijsverschil van 120 euro toch maar deze in het tasje gedaan....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Bluetooth hoofdtelefoon.
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2020, 09:33:08 »
Gefeliciteerd Bryston Power.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000