Auteur Topic: Auralex subdude zelfbouw  (gelezen 3914 keer)

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Auralex subdude zelfbouw
« Gepost op: 01 maart 2020, 11:26:21 »
Auralex verkoopt voor veel geld een isolatieplatform voor subwoofer, ‘auralex subdude’.

Ik dacht ik maak dat zelf.

Ben ik juist dat ik hiervoor gewoon een stevig stuk MDF moet vastlijmen aan een lap Rockwool? De sub hierop zetten en klaar?

Mijn sub staat momenteel op een stuk (kwaliteits-)tapijt. Onder tapijtje een oude houten parketvloer.
Idee is om de mdf/rockwool op zijn beurt op het tapijt te leggen.

Veel resonantie is er niet, maar lijkt me leuk projectje en sympathiek tov buurman.


Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Auralex subdude zelfbouw
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2020, 16:47:31 »
Auralex verkoopt voor veel geld een isolatieplatform voor subwoofer, ‘auralex subdude’.

Ik dacht ik maak dat zelf.

Ben ik juist dat ik hiervoor gewoon een stevig stuk MDF moet vastlijmen aan een lap Rockwool? De sub hierop zetten en klaar?

Mijn sub staat momenteel op een stuk (kwaliteits-)tapijt. Onder tapijtje een oude houten parketvloer.
Idee is om de mdf/rockwool op zijn beurt op het tapijt te leggen.

Veel resonantie is er niet, maar lijkt me leuk projectje en sympathiek tov buurman.
wat ook wel eens het proberen waard is, een paar stuiterballen onder de sub plaatsen. Die zou al voldoende moeten zijn...kost een drol en kan een mooi dempingseffect hebben.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Auralex subdude zelfbouw
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart 2020, 17:18:27 »
In twee snijden en dan vastlijmen bedoel je? Met bolle kant naar beneden?
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Auralex subdude zelfbouw
« Reactie #3 Gepost op: 01 maart 2020, 17:29:22 »
In twee snijden en dan vastlijmen bedoel je? Met bolle kant naar beneden?
kan, maar door de stuiterbal heel te laten krijg je aan beide kanten een klein raakvlak. En dan Inderdaad lijmen.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Auralex subdude zelfbouw
« Reactie #4 Gepost op: 01 maart 2020, 17:41:26 »
Bedankt!

Idd kosteneffectief
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub