Auteur Topic: tevreden met set?  (gelezen 18713 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: tevreden met set?
« Reactie #15 Gepost op: 29 februari 2020, 20:41:41 »
Daar is wel zalf voor, John  ;)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #16 Gepost op: 29 februari 2020, 22:37:54 »
Dus geen Philips of Wharfedale?    :o


 ;)
;D Doe maar niet. Er is wel mooie Philips apparatuur. Een Philips cd960 of sacd1000 mogen ze hier zo neerzetten.
De meeste apparatuur van beide merken gaat naar een verzamelaar in Enschede. Heb gelezen in de Tubantia dat gemeentemensen een flat hebben leeggehaald. Alwaar een verzamelaar/kluizenaar woont die zichzelf had ingebouwd met audioapparatuur van deze merken en klem zat, hij kon geen kant meer op. Buren werden daar attent op gemaakt doordat ze hondjes hoorden blaffen en harde muziek hoorden van Cindy & Bert. De gemeentemensen moesten bij binnenkomst van de flat zich voorzien van geluidsbescherming. Dit om zichzelf in bescherming te nemen tegen het afgrijselijke geluid van, na later bleek, Wharfedale luidsprekers.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2020, 10:05:28 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: tevreden met set?
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2020, 09:13:10 »
 worship2


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: tevreden met set?
« Reactie #18 Gepost op: 01 maart 2020, 10:51:58 »
Zo op het zicht,.. Als je de mogelijkheid zou hebben om andere speakers in je ruimte te proberen, doen.
Die B&W's zullen prima voldoen, maar ik denk dat er met andere speakers nog wel wat winst te boeken is.
Bedoel je mijn B&W's? Ik heb verschillende geprobeerd maar tot nu toe is de te boeken winst er niet of minimaal. Als er iets anders komt zal dat in de richting van het B&W, Tannoy, JMR of Klipsch gaan denk ik.

Het ging al vrij snel off topic vandaar dat het verwarrend wordt,   maar mijn reactie was gericht aan de topicstarter.
The music sounds better, when you know who's playing it

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: tevreden met set?
« Reactie #19 Gepost op: 01 maart 2020, 11:30:48 »
Zo op het zicht,.. Als je de mogelijkheid zou hebben om andere speakers in je ruimte te proberen, doen.
Die B&W's zullen prima voldoen, maar ik denk dat er met andere speakers nog wel wat winst te boeken is.
Bedoel je mijn B&W's? Ik heb verschillende geprobeerd maar tot nu toe is de te boeken winst er niet of minimaal. Als er iets anders komt zal dat in de richting van het B&W, Tannoy, JMR of Klipsch gaan denk ik.
Het ging al vrij snel off topic vandaar dat het verwarrend wordt,   maar mijn reactie was gericht aan de topicstarter.

Verbetering in welke zin?

Ik meen te horen dat mijn speakers een klein beetje tekortschieten in het hoog: klinkt allemaal zeer mooi en zacht, maar soms wat rommelig, zeker bij drukkere opnames. Minder instrumentenscheiding en dynamiek dan in het midden.

Daarnaast doen ze het uitstekend, nog meer sinds de integratie van de adire sub. Wat gedoe met afstellen, maar resultaat is er wel!
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #20 Gepost op: 01 maart 2020, 11:31:43 »
Toen ik het nog een keer overlas dacht ik dat ook. Bij mij op zolder valt de winst tegen, als ik luister naar luidsprekers uit ongeveer dezelfde prijsklasse.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #21 Gepost op: 01 maart 2020, 11:58:59 »
Zo op het zicht,.. Als je de mogelijkheid zou hebben om andere speakers in je ruimte te proberen, doen.
Die B&W's zullen prima voldoen, maar ik denk dat er met andere speakers nog wel wat winst te boeken is.
Bedoel je mijn B&W's? Ik heb verschillende geprobeerd maar tot nu toe is de te boeken winst er niet of minimaal. Als er iets anders komt zal dat in de richting van het B&W, Tannoy, JMR of Klipsch gaan denk ik.
Het ging al vrij snel off topic vandaar dat het verwarrend wordt,   maar mijn reactie was gericht aan de topicstarter.

Verbetering in welke zin?

Ik meen te horen dat mijn speakers een klein beetje tekortschieten in het hoog: klinkt allemaal zeer mooi en zacht, maar soms wat rommelig, zeker bij drukkere opnames. Minder instrumentenscheiding en dynamiek dan in het midden.

Daarnaast doen ze het uitstekend, nog meer sinds de integratie van de adire sub. Wat gedoe met afstellen, maar resultaat is er wel!
Hoe is de akoestiek in de ruimte waarin de set staat ?
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2020, 18:23:16 door Audiofreak »

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: tevreden met set?
« Reactie #22 Gepost op: 01 maart 2020, 12:05:58 »
Zeer goed, al heb ik niets om mee te vergelijken.

Is luisterruimte, geen woonkamer.
Speaker staan dus half metertje van muren, sub ook, zetel ook.
Achterwand is integraal boekenkast boordevol boeken.
Twee andere wanden zijn voor de helft gevuld met Lp’s en Cd’s.
Twee tapijtjes. 1 tapijtje waarop set staat, 1 groot tapijt waarop zetel staar.

Zo ongeveer (ik ben geen fotograaf). Boekenwand en vinyl/cd’s zie je maar gedeeltelijk.

Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #23 Gepost op: 01 maart 2020, 12:25:16 »
Ik zou ze op de hoeken van het vloerkleed zetten, beetje ingedraaid zoals nu ook.
Eens buizen altijd buizen.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: tevreden met set?
« Reactie #24 Gepost op: 01 maart 2020, 12:53:56 »
 Toppie!
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: tevreden met set?
« Reactie #25 Gepost op: 01 maart 2020, 13:02:54 »
Lift je sub eens van de vloer (60 cm) als je durft.     ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: tevreden met set?
« Reactie #26 Gepost op: 01 maart 2020, 13:08:32 »
Had ik gisteren ook eens bedacht!

Ga me een krukje zoeken :D
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: tevreden met set?
« Reactie #27 Gepost op: 01 maart 2020, 14:28:10 »
Daar is wel zalf voor, John  ;)
Daar is geen zalf tegenop gewassen Cees!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: tevreden met set?
« Reactie #28 Gepost op: 01 maart 2020, 14:39:49 »
Ik heb veel luidsprekers beluisterd, van groot naar klein en van a tot z. Maar eigenlijk altijd, was ik weer blij dat ik thuis was. Op de Monitor Audio van Richard na, daar konden deze prachtige luidsprekers niet tegen aan.



 
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2020, 14:43:48 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: tevreden met set?
« Reactie #29 Gepost op: 01 maart 2020, 18:13:39 »
Ik heb veel luidsprekers beluisterd, van groot naar klein en van a tot z. Maar eigenlijk altijd, was ik weer blij dat ik thuis was. Op de Monitor Audio van Richard na, daar konden deze prachtige luidsprekers niet tegen aan.


In die ruimte waren die MAś geen hoogvliegers John. 
Het is maar wat je gewend bent, maar ik hoor dagelijks veul beterder.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.