Auteur Topic: tevreden met set?  (gelezen 18716 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #120 Gepost op: 31 augustus 2020, 07:57:42 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die je meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
Jemig... hoe krijg je het voorelkaar! Geweldig!


Groeten, Ando.

Ando, er zijn soms "toevalligheden" in het leven waarbij je je afvraagt hoe was dit in Godsnaam mogelijk. Ik keek stomtoevallig een keerop Marktplaats in de rubriek draaitafels, waar ik normaliter nooit kijk. Ik tikte in het zoekvenster mijn woonplaats in i.p.v het merk van een draaitafel en er kwam een zeer beperkt aantal draaitafels in beeld, waaronder een Perpetuum Ebner PE 34 die ik vroeger ook had gehad.
Toen ik de draaitafel beter bekeek zag ik kenmerken die erop duidden dat dit in 1970 mijn draaitafel was geweest. Er zat zelfs nog het element in waarmee ik destijds draaitafel kocht.

Ik neem aan dat deze tafel nu Wel zal blijven voor de rest van je leven ! Dat is echt bizar, dat moet je toch wel even wat vlinders in de buik gegeven hebben.

Dat heb je heel juist omschreven Michel. Er werd overigens maar € 25,00 voor de draaitafel gevraagd ! Ik heb hem wel helemaal laten restaureren door een vakman. Wat mij overigens ook verbaasde was dat na zo'n lange tijd het "idler wheel" niet uitgedroogd en verhard was. De miniscule kogeltjes in de arm waren wel gecorrodeerd en moesten vervangen worden. De siliconenolie waardoor de arm langzaam zakt moest ook opnieuw bijgevuld worden.

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: tevreden met set?
« Reactie #121 Gepost op: 31 augustus 2020, 13:26:52 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die je meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
Jemig... hoe krijg je het voorelkaar! Geweldig!


Groeten, Ando.

Ando, er zijn soms "toevalligheden" in het leven waarbij je je afvraagt hoe was dit in Godsnaam mogelijk. Ik keek stomtoevallig een keerop Marktplaats in de rubriek draaitafels, waar ik normaliter nooit kijk. Ik tikte in het zoekvenster mijn woonplaats in i.p.v het merk van een draaitafel en er kwam een zeer beperkt aantal draaitafels in beeld, waaronder een Perpetuum Ebner PE 34 die ik vroeger ook had gehad.
Toen ik de draaitafel beter bekeek zag ik kenmerken die erop duidden dat dit in 1970 mijn draaitafel was geweest. Er zat zelfs nog het element in waarmee ik destijds draaitafel kocht.

Ik neem aan dat deze tafel nu Wel zal blijven voor de rest van je leven ! Dat is echt bizar, dat moet je toch wel even wat vlinders in de buik gegeven hebben.

Dat heb je heel juist omschreven Michel. Er werd overigens maar € 25,00 voor de draaitafel gevraagd ! Ik heb hem wel helemaal laten restaureren door een vakman. Wat mij overigens ook verbaasde was dat na zo'n lange tijd het "idler wheel" niet uitgedroogd en verhard was. De miniscule kogeltjes in de arm waren wel gecorrodeerd en moesten vervangen worden. De siliconenolie waardoor de arm langzaam zakt moest ook opnieuw bijgevuld worden.

Dat is echt bijzonder, zoiets is onvervangbaar want je hebt herinneringen dat je een connectie geeft met die tafel. Dat is priceless, zoiets kun je niet kopen van een schap in de winkel.

Echte top! Geniet ervan  worship1

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: tevreden met set?
« Reactie #122 Gepost op: 20 november 2020, 14:02:16 »
Ik heb niét (echt niet!) de nood om dit te doen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: welk onderdeel van deze set zouden jullie het eerst vervangen/upgraden, zo op het zicht?

Voor in kamer van 5m op 4m.

- B&W 684 vloerstaanders
- Adire Rava subwoofer
- Marantz PM7004
- Marantz CD 6003 (denk ik?)
- Paradigm PW link streamer (met anthem room correction)
- Rega P3 met exact element+ PSU externe voeding
- Rega Fono MKIII fonotrap


Grappig: ik schreef dit een klein jaar terug.
Intussen nieuwe versterker en nieuwe speakers  :rofl:
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: tevreden met set?
« Reactie #123 Gepost op: 20 november 2020, 14:38:45 »
Inderdaad. Het meer is nooit vol. ;)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: tevreden met set?
« Reactie #124 Gepost op: 20 november 2020, 18:02:59 »
Ik heb niét (echt niet!) de nood om dit te doen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: welk onderdeel van deze set zouden jullie het eerst vervangen/upgraden, zo op het zicht?

Voor in kamer van 5m op 4m.

- B&W 684 vloerstaanders
- Adire Rava subwoofer
- Marantz PM7004
- Marantz CD 6003 (denk ik?)
- Paradigm PW link streamer (met anthem room correction)
- Rega P3 met exact element+ PSU externe voeding
- Rega Fono MKIII fonotrap


Grappig: ik schreef dit een klein jaar terug.
Intussen nieuwe versterker en nieuwe speakers  :rofl:

Herkenbaar voor velen, lijkt me zo.......
Ik heb ook wel eens wat gewisseld (al een jaar of zeven/acht  angel)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: tevreden met set?
« Reactie #125 Gepost op: 21 november 2020, 09:27:07 »
Ik heb ook diverse keren geroepen; Dit gaat niet meer weg.
Twee weken later staat er ineens toch een andere set luidsprekers te spelen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #126 Gepost op: 21 november 2020, 09:37:49 »
Ik heb hier geen mening over  :neenee:........................ :rofl: !!!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #127 Gepost op: 21 november 2020, 10:24:23 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #128 Gepost op: 21 november 2020, 10:29:08 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
Oh jé, dan heb je nog heel wat kilometers te maken !  :)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: tevreden met set?
« Reactie #129 Gepost op: 21 november 2020, 10:47:06 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
En in Hasselt, Belgisch Limburg, zit er ook nog een! :banana2:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #130 Gepost op: 21 november 2020, 14:45:23 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
En in Hasselt, Belgisch Limburg, zit er ook nog een! :banana2:
Die reis was zeer zeker de moeite waard. Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #131 Gepost op: 21 november 2020, 14:46:58 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
Oh jé, dan heb je nog heel wat kilometers te maken !  :)
Als je uit het noordoosten komt lijkt de rest van de wereld dichterbij dan andersom. ;)
Als ik 2,5 uur rij ben ik in Rotterdam, half 8 uit huis 10 uur aan de koffie. Veenendaal dikke anderhalf uur, A12 afslag 23a en je bent er. Koffie mee in de auto ben je er zo en als het weer kan willen er wel mensen mee.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2020, 14:52:55 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #132 Gepost op: 21 november 2020, 14:51:09 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
Oh jé, dan heb je nog heel wat kilometers te maken !  :)
Als je uit het noordoosten komt lijkt de rest van de wereld dichterbij dan andersom. ;)
Nou, ik vind het noordoosten (b.v. Roodeschool) ook een flink eind. Inclusief een missertje op het Julianaplein in
Grunn kwam ik op 471 kilometers uit.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: tevreden met set?
« Reactie #133 Gepost op: 21 november 2020, 14:57:23 »
Ik hoop dat het Coronavaccin vlug ter beschikking komt en bescherming biedt dan kan ik eindelijk eens gaan beluisteren waarom sommige hier zo tevreden zijn met hun set. Rotterdam, Veenendaal, Hoogezand en Hoogeveen zijn o.a. plekken met tevreden mensen.
Oh jé, dan heb je nog heel wat kilometers te maken !  :)
Als je uit het noordoosten komt lijkt de rest van de wereld dichterbij dan andersom. ;)
Nou, ik vind het noordoosten (b.v. Roodeschool) ook een flink eind. Inclusief een missertje op het Julianaplein in
Grunn kwam ik op 471 kilometers uit.
Eerlijk gezegd kijk ik daar nooit naar. Heb 4 jaar in Hoogeveen gewerkt, uur heen uur terug dat werd wel op het laatst wel vervelend. Maar voor een muziekdag geen probleem.
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: tevreden met set?
« Reactie #134 Gepost op: 21 november 2020, 15:49:11 »
Ik acht jaar in Sumar (Fr), 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Nooit geen probleem mee gehad. Ook niet even naar het zuiden op en neer. Nederland is maar een klein landje.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.