Auteur Topic: tevreden met set?  (gelezen 18715 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: tevreden met set?
« Reactie #105 Gepost op: 18 augustus 2020, 19:09:20 »
We zijn 5 jaar geleden verhuisd van huur- naar koopwoning.

De muren in de woonkamer zijn gespacd, hoe dat ook mag heten, in ieder geval het is niet vlak.

De apparatuur waar ik nu mee speel, zijn:
- Rega Brio versterker
- Rega Apollo CDP CD-speler
- Rega Fono MC phono-versterker
- Steljes Audio MS2 streamer, originele voeding (muurwrat) vervangen door iFi Audio iPower 5 volt voeding
- Pro-Ject Perspective platenspeler met Benz Micro Glider L2 element, geretipped door AudioSellers
- Fyne Audio F501 luidsprekers, de spikes zijn vervangen door IsoAcoustics Gaia III voeten
- alle bekabeling zijn van Atlas, hoofdzakelijk de Equator serie

Prima speaker,prima versterker alhoewel de brio r daar ietwat beter is kwa weergave zegt men.

het voor mij niet te verklaren, het gemis van een cd speler.kost geen cent en je inversteerd grof

geld in een platenspeler....voor mij niet te volgen Janneman. :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: tevreden met set?
« Reactie #106 Gepost op: 18 augustus 2020, 21:13:12 »
De platenspeler is al 19 jaar oud. Voor mij staat de LP op één, CD op twee en Spotify heb ik om nieuwe muziek te leren kennen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: tevreden met set?
« Reactie #107 Gepost op: 19 augustus 2020, 06:38:40 »
Bram, jij hoeft het ook niet te volgen.
Als Jan het maar kan volgen.
En uit zijn vorige postje komt naar mijn idee naar voren dat hij erg goed kan volgen waar het heen gaat met zijn set.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: tevreden met set?
« Reactie #108 Gepost op: 22 augustus 2020, 16:44:25 »
Bram, jij hoeft het ook niet te volgen.
Als Jan het maar kan volgen.
En uit zijn vorige postje komt naar mijn idee naar voren dat hij erg goed kan volgen waar het heen gaat met zijn set.

Marcel
Er gaat niks boven een regenachtige zondag middag lekker Jazz draaien op je pick-up. Lekker triple biertje er bij, stukje kaas, nootje en draaien en genieten...ik snap Jan wel!

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: tevreden met set?
« Reactie #109 Gepost op: 22 augustus 2020, 19:59:02 »
Alleen ik draai geen Jazz en drink geen alcoholische dranken. Maar als ik alleen in de woonkamer ben luister ik het liefst muziek van een LP.
Als ik via Spotify nieuwe muziek ontdek en wil het graag in het bezit hebben, kijk ik als eerste of het op LP verkrijgbaar is.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: tevreden met set?
« Reactie #110 Gepost op: 22 augustus 2020, 20:08:50 »
Alleen ik draai geen Jazz en drink geen alcoholische dranken. Maar als ik alleen in de woonkamer ben luister ik het liefst muziek van een LP.
Als ik via Spotify nieuwe muziek ontdek en wil het graag in het bezit hebben, kijk ik als eerste of het op LP verkrijgbaar is.
Het ging ook over het genot van het plaatje draaien ....mag ook met een lekkere kop koffie of thee  ;)

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: tevreden met set?
« Reactie #111 Gepost op: 29 augustus 2020, 03:38:59 »
Alleen ik draai geen Jazz en drink geen alcoholische dranken. Maar als ik alleen in de woonkamer ben luister ik het liefst muziek van een LP.
Als ik via Spotify nieuwe muziek ontdek en wil het graag in het bezit hebben, kijk ik als eerste of het op LP verkrijgbaar is.

Dat is precies hoe ik het doe, En ik kijk of ze het op cd hebben ook, vinyl heeft het voordeel dat ik niet kan zappen (Makkelijk) dus ik beluister het hele album.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: tevreden met set?
« Reactie #112 Gepost op: 29 augustus 2020, 15:57:59 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #113 Gepost op: 29 augustus 2020, 16:52:42 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die ik meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 07:43:49 door Audiofreak »

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: tevreden met set?
« Reactie #114 Gepost op: 29 augustus 2020, 17:02:57 »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #115 Gepost op: 29 augustus 2020, 17:15:30 »
Is de PE34 hetzelfde als in onderstaande link:
https://www.stereo.de/artikel/perpetuum-ebner-praesentiert-den-pe-2020jubilee
Nee Jan, toen zagen de platenspelers er nog niet zo gestroomlijnd uit.



Perpetuum Ebner PE 34 Hifi

Perpetuum Ebner was destijds de grootste draaitafelfabrikant in Duitsland en het bedrijf is later opgegaan in Dual, die in dezelfde plaats (St.Georgen im Schwarzwald) een fabriek had.
De professionele Perpetuum Ebner PE 33 draaitafel werd in die tijd vaak in studio's gebruikt

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: tevreden met set?
« Reactie #116 Gepost op: 29 augustus 2020, 17:18:00 »
Perpetuum-Ebner is nu weer een zelfstandig bedrijf.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: tevreden met set?
« Reactie #117 Gepost op: 30 augustus 2020, 10:13:51 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die je meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
Jemig... hoe krijg je het voorelkaar! Geweldig!


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: tevreden met set?
« Reactie #118 Gepost op: 30 augustus 2020, 10:33:22 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die je meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
Jemig... hoe krijg je het voorelkaar! Geweldig!


Groeten, Ando.

Ando, er zijn soms "toevalligheden" in het leven waarbij je je afvraagt hoe was dit in Godsnaam mogelijk. Ik keek stomtoevallig een keer op Marktplaats in de rubriek draaitafels, waar ik normaliter nooit kijk. Ik tikte in het zoekvenster mijn woonplaats in i.p.v het merk van een draaitafel en er kwam een zeer beperkt aantal draaitafels in beeld, waaronder een Perpetuum Ebner PE 34 die ik vroeger ook had gehad.
Toen ik de draaitafel beter bekeek zag ik kenmerken die erop duidden dat dit in 1970 mijn draaitafel was geweest. Er zat zelfs nog het element in waarmee ik destijds draaitafel kocht.


« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2020, 07:45:46 door Audiofreak »

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: tevreden met set?
« Reactie #119 Gepost op: 31 augustus 2020, 03:29:49 »
Zo'n rustig draaiende LP geeft gewoon rust op de één of andere manier. Ik draai weinig vinyl maar die momenten zijn wel speciaal.
En..............dat is het natuurlijk helemaal als je de LP's afspeelt op de draaitafel die je meer dan 50 jaar geleden nieuw kocht en die ik verleden jaar terugkocht toen ik de Perpetuum Ebner PE 34 herkende op Marktplaats als zijnde mijn "oude" draaitafel uit 1969. Ik heb er zelfs weer de platen bij die ik in 1969 ook had.
Jemig... hoe krijg je het voorelkaar! Geweldig!


Groeten, Ando.

Ando, er zijn soms "toevalligheden" in het leven waarbij je je afvraagt hoe was dit in Godsnaam mogelijk. Ik keek stomtoevallig een keerop Marktplaats in de rubriek draaitafels, waar ik normaliter nooit kijk. Ik tikte in het zoekvenster mijn woonplaats in i.p.v het merk van een draaitafel en er kwam een zeer beperkt aantal draaitafels in beeld, waaronder een Perpetuum Ebner PE 34 die ik vroeger ook had gehad.
Toen ik de draaitafel beter bekeek zag ik kenmerken die erop duidden dat dit in 1970 mijn draaitafel was geweest. Er zat zelfs nog het element in waarmee ik destijds draaitafel kocht.

Ik neem aan dat deze tafel nu Wel zal blijven voor de rest van je leven ! Dat is echt bizar, dat moet je toch wel even wat vlinders in de buik gegeven hebben.